شروع یک کار و کاسبی جدید با موارد ناشناخته ی زیادی همراهه و خیلی از صاحبان کسب و کارهای جدید در ماه های اول کارشون از اشتباهات خود درس یاد می گیرن. وقتی کسب و کارا دارای اعتبار می شن، انجام دادن کار درست می تونه در پول و زمان شما به میزان زیادی صرفه جویی کنه. اما وقتی که صاحبان کسب و کارهای جدید کار خود رو شروع می کنن وارد محدوده جدید و ناشناخته ای می شن و به ویژه اول کار قادر به تشخیص اشتباهات نیستن. ما اینجا چند اشتباه عادی صاحبان کسب و کارهای جدید رو میگیم تا شما در شروع کارتون به دردسر نیافتید.

 

۱. اهداف غیر روشن و مبهم

هر سازمانی باید بدونه دقیقا به چه دلیل بوجود اومده و به چه چیزی می خواد برسه. صاحبان کسب و کارا باید در اول کار، مأموریت و چشم انداز کاری رو تعیین کنن. فرقی نداره که نوع کارِ شما چه باشه، هر نوع کسب و کاری باید دلیل و وجودِ وجودی داشته باشه که پایه و پایه تصمیم گیریای آینده هستش.

۲. نداشتن طرح و برنامه دقیق

یک جمله قدیمی هست که می گه: «اگه شما برنامه ای نداشته باشین، واسه شکست، برنامه ریزی کردین». داشتن راه حل و برنامه واسه رسیدن به اهداف، واسه موفقیت هر سازمانی ضروریه. هر سازمانی بزرگ یا کوچیک، به طرح و برنامه ریزی نیاز داره. قبل از شروع کارتون حتما در این مورد بررسیای لازم رو انجام بدین تا اطمینان یابید که کسب وکار شما طبق برنامه و درست جلو میره.

مطلب مرتبط :   مفهوم استقلال از منظر روانشناختی

۳. نبود پرداخت به موقع صورت حسابا

سوابق پرداختی شما عامل خیلی مهمی در ایجاد اعتبار واسه کسب و کارتونه. وقتی کار شروع می شه، معمولا افراد در پرداختا دچار مشکل می شن. خیلی از صاحبان کسب و کارهای جدید، بیشتر از توان شون کار رو گسترش میدن که باعث دیرکرد در پرداختا می شه،این سریع ترین راه ممکن واسه از بین رفتن اعتبار کار و کاسبی شماس. شما هیچوقت نباید اجازه بدین که در شروع کارتون در پرداختا دیرکردی به وجود بیاد. بهترین راه واسه این کار تنظیم اتوماتیک پرداختا از حساب بانکی مربوط به کارتونه.

با پرداخت اتوماتیک، صاحبان کسب و کارا می تونن اطمینان حاصل کنن که تموم صورت حسابا به موقع پرداخت شده و اعتبارشان حفظ میشه. به این صورت شما با کمترین زحمت، مطلوب ترین شرایط رو کسب کرده و اعتبار فوق العاده ای بدست خواهید

۴. وابستگی به اعتبار شخصی

۵. نبود پیش بینی تغییرات

تغییرات سریع در بازارهای امروزی در همه صنایع، چیزی خودداری ناپذیره و این چیزی ضروریست که شما همیشه روندهای جدید تکنولوژی و نیازای جدید مشتریان رو رصد کنین. همراه با پیگیری تغییرات، صاحبان کسب و کارا باید هم وظایف عادی خود رو بکنن و هم خود رو واسه روبرو شدن با تغییرات آماده سازند.

۶. نبود بهبود دائمی در کارا

بهبود دائمی چگونگی پیشرفت و پیشرفت اجناس و خدمات و سعی واسه بهبود روش و چگونگی انجام کارهاست. صاحبان کسب وکارها باید همیشه فرآیندهای داخلی پیشرفت ی اجناس و خدمات رو بررسی کنن تا فرصتای جدیدی واسه بهبود فرآیندها بیابند. اینجا بی در نظر گرفتن نوع خدمات یا اجناس، قصد ما بهبود نحوه ی تولید و ارائه اونا به مشتریانه.

مطلب مرتبط :   مزایای آموزش از راه دور

۷.نبود بررسی و کنترل نحوه ی انجام کارا

بارِ کارا و مسئولیتا بر دوش صاحبان کسب و کارا، امکان بررسی روال کارا و موفقیتای بدست اومده رو نمی ده. جشن گرفتن موفقیتای هر چند کوچیک به شما کمک می کنه تا تیم قوی تری بسازید و به کارمندان خود انگیزه ی بیشتری بدین. راه اندازی یک کار و کاسبی کوچیک کاری پر از چالشه و صاحبانِ کار باید همیشه روش و سیستمایی واسه کنترل منظمِ روش انجام کارا داشته باشن.

aabacosmallbusiness

ایده خود رو به پول تبدیل کنین


دسته بندی : مقالات

دیدگاهتان را بنویسید