دانلود پایان نامه

انگلیسی را به اجزاء کوچکتری تقسیم کنم تا معنی را بهتر بفهمم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

22- کلمه به کلمه ترجمه می کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

انگلیسی خلاصه می کنم. 23- هر آنچه را که می شنوم یا می خوانم به
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

C
انگلیسی را حدس بزنم. سعی می کنم معنی کلمات نا آشنا 24-
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

25- هنگام صحبت کردن به انگلیسی وقتی کلمه ای را به خاطر نمی آورم از ایما و اشاره برای فهماندن آن استفاده می کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

26- وقتی کلمه ای را به انگلیسی نمی دانم، کلمه ای جدید از خودم تولید می کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

27- هنگام خواندن، برای دانستن معنی هر کلمه به فرهنگ زبان مراجعه می کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

28- هنگام صحبت کردن به انگلیسی با کسی سعی می کنم سخنان بعدی شخص مقابل را حدس بزنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

29- وقتی کلمه ای را در انگلیسی به یاد نمی آورم، از کلمه یا عبارتی هم معنی با آن استفاده می کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه
D
30- سعی می کنم راههای مختلفی برای استفاده از زبان انگلیسی پیدا کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

31- سعی می کنم اشکالات انگلیسی ام را پیدا کنم و آنها را رفع نمایم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

32- به کسی که در حال حرف زدن به انگلیسی است، توجه می کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

33- سعی می کنم راهی برای بهبود زبان خویش بیابم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

34- طوری برنامه ریزی می کنم که وقت کافی برای مطالعه انگلیسی داشته باشم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

35- بدنبال افرادی هستم که بتوانند انگلیسی حرف بزنند.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

36- بدنبال فرصتی برای مطالعه بیشتر انگلیسی هستم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

37- اهداف مشخصی برای بهبود مهارت های انگلیسی خود دارم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

38- به فکر پیشرفت انگلیسی خود هستم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

E

39- وقتی جایی می ترسم از انگلیسی استفاده کنم، رهایش می کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

40- حتی اگر قرار باشد اشتباه کنم سعی می کنم انگلیسی حرف بزنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

41- وقتی خوب از عهده انگلیسی بر می آیم به خودم پاداش می دهم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

42- وقتی انگلیسی مطالعه می کنم، دقت می کنم که آیا عصبی هستم یا نه.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

43- احساسات خودم را در دفتر یادداشت روزانه زبانم، می نویسم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

44- با افراد دیگر راجع به اینکه وقتی انگلیسی یاد می گیرم چه احساسی دارم، حرف می زنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

F
45- اگر کسی به انگلیسی چیزی بگوید و من نفهمم از او خواهش می کنم که آهسته ترحرف بزند یا دوباره بگوید.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

46-من از انگلیسی زبانها (یا کسانی که انگلیسی بلد هستند) خواهش می کنم تا غلطهای مرا اصلاح نمایند.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

47- من با دیگر دانشجویان به تمرین انگلیسی می پردازم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

48-از انگلیسی زبانها تقاضای کمک می کنم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

49- سؤالهایم را به انگلیسی می پرسم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

50- سعی می کنم فرهنگ انگلیسی زبانها را بیاموزم.
هرگز بندرت گاهی معمولا” همیشه

Appendix B: Beginner Expository Text 1
Name________________
Date________________

Direction: Read the passage. Then answer the questions below.

مطلب مرتبط :   پایان نامه ارشد با موضوعlearning، reading، comprehend

Once in a blue moon

Have you ever heard someone use the phrase “once in a blue moon?” People use this expression to describe something that they do not do very often. For example, someone might say that he tries to avoid eating sweets because they are unhealthy, but will eat chocolate “once in a blue moon.” Or someone who does not usually like to go to the beach might say “I visit the shore once in a blue moon.” While many people use this phrase, not everyone knows the meaning behind it.
The first thing to know is that the moon itself is never actually blue. This is just an expression. The phrase “blue moon” actually has to do with the shape of the moon, not the color.
As the moon travels around the earth, it appears to change shape. We associate certain names with certain shapes of the moon. For example, when we can see a small part of the moon, it is called a crescent moon. A crescent is a shape that looks like the tip of a fingernail. When we cannot see the moon at all, it is called a new moon. When we can see the entire moon, it is called a full moon. Usually, there is only one full moon every month. Sometimes, however, there will be two full moons in one month. When this happens, the second full moon is called a “blue moon.”
Over the next 20 years, there will only be 15 blue moons. As you can see, a blue moon is a very rare event. This fact has led people to use the expression “once in a blue moon” to describe other very rare events in their lives.

Questions

1) Which of the following would be a good example of someone doing something “once in a blue moon”?
A. Mary likes to go to the mountains every weekend. Mary goes to the mountains once in a blue moon.
B. Tom rarely remembers to take out the trash. Tom takes out the trash once in a blue moon.
C. Cindy hates to wash the dishes. Nevertheless, she does it every day. Cindy washes the dishes once in a blue moon.
D. Ming sometimes forgets to do his homework. Ming forgets to do his homework once in a blue moon.

2) When does a blue moon happen in nature?

A. when there are two full moons in one month
B. when the moon has a blue color
C. when we cannot see the moon at all
D. when we can only see a small part of the moon

3) Using the passage as a guide, it can be understood that which of the following sentences does not contain an expression?

A. Thomas has lost his mind.
B. An apple a day keeps the doctor away.
C. I’ll mow the grass after I finish my homework.
D. It’s never a bad time to start something new.

4) As described in paragraph 3, what is another example of something that has a crescent shape?

A. your thumb
B. a distant star
C. the letter “C”
D. the letter “H”

5) In the final paragraph, the author states: “Over the next 20 years, there will only be 15 blue moons.” This means that over the next 20 years, a blue moon will happen

A. once a year
B. less than once a year
C. more than once a year
D. not enough information is provided

مطلب مرتبط :   پایان نامه ارشد با موضوعtype، not، Biber

Appendix C: Beginner Expository Text 2
Name________________
Date________________

Direction: Read the passage. Then answer the questions below.

Owls
Most human beings are awake during the day and sleep all night. Owls live the opposite way. Owls are nocturnal. This means that they sleep all day and stay awake at night. Because owls are nocturnal, this means they must eat at night. But finding food in the dark is difficult. To help them, they have special eyes and ears.
Owls have very large eyes. These eyes absorb more light than normal. Since there is little light during the night, it is helpful to be able to absorb more of it. This helps owls find food in the dark.
Owls also have very good hearing. Even when owls are in the trees, they can hear small animals moving in the grass below. This helps owls catch their prey even when it is very dark.
Like owls, mice are also nocturnal animals. Mice have an excellent sense of smell. This helps them find food in the dark.
Being nocturnal helps mice to hide from the many different animals that want to eat them. Most of the birds, snakes, and lizards that like to eat mice sleep at night—except, of course, owls!

Questions

1) In paragraph 1, we learn that “Owls are nocturnal.” The word diurnal is the opposite of the word nocturnal. Using information in the passage as a guide, we can understand that an animal that is diurnal

A. sleeps at night and is awake during the day
B. hunts during the day and is awake at night
C. sleeps every other night and is awake during the day
D. hunts during the day and night

2) Based on information in paragraph 2, it can be understood that an animal with small eyes

A. must be diurnal
B. has trouble seeing in the dark
C. can see very well at night
D. is likely to be eaten by an owl

3) According to the passage, owls can find food in the dark using their sense of

I. sight
II. Sound
III. Smell

A. l only
B. I and II only
C. II and III only
D. I, II, and III

4) In paragraph 3 the author writes, “This helps owls catch their prey even when it is very dark.” Based on its use in the passage, we can understand that prey is

A. a noise that an animal makes during the night
B. a small animal such as a pet dog or cat
C. an animal that is hunted by other animals
D. an animals that hunts other animals
5) Based on information in the final paragraph, it can be understood that mice sleep during the day in order to

A. find food that other animals can not
B. keep themselves safe
C. store energy for night time activities
D. release stress

Appendix D: Beginner Argumentative Text 1
Name________________
Date________________

Direction: Read the passage. Then answer the questions below.

The cellphone

Marcia says that all of her friends have a cell phone, but Marcia’s mom doesn’t want to buy her one. Marcia’s mom doesn’t want Marcia to play video games

دسته بندی : پایان نامه ها

دیدگاهتان را بنویسید