چگونه با تنبلی مبارزه کنیم؟

 Laziness

تنبل بودن راحت تر از آنیه که بخوایم بی خیالش شیم! اما چند لحظه فکر کنین و ببینین چقدر با رسیدن به موفقیت نزدیکین؟ همین امروز ترک تنبلی رو به اولویت اصلی خود تغییر بدید.

چیجوری تنبلی و عقب انداختن کارا رو یه بار واسه همیشه کنار بذاریم؟

به گزارش آلامتو به نقل از سایت lifehack؛ شاید شمام جزو آدمایی باشین که لیست انجام کاراتون بسیار طولانی و بلندبالاست. نمی تونین همه این کارا رو در بازه وقتی تعیین شده انجام بدین. قادر نیستین وظایف و اهدافی که تو سرتونه رو به درستی انجام بدین. بیشتر اونا رو به امروز و فردا موکول می کنین.

بله داشتن مشغله کاری زیاد چیز خوبیه اما به اینا شلوغ بودن نمی گن.

چه وقتی می خواین دست از تنبلی وردارین و کارای خود رو سر وقت و در بازه وقتی تعیین شده انجام بدین؟

آخرین باری که نگران تموم کردن کاری بودین کی بوده؟

درگیری و رقابت واسه رسیدن به یه زمان عالی واسه مدیریت و خلاقیت در کارا شما رو از رسیدن به اهدافتون باز می داره.

تنبلی یکی از موانعیه که باعث می شه به اهدافی که تو سرتونه نرسید. می دونم به چی فکر می کنین. می گین کنار گذاشتن تنبلی زیاد هم اسان نیس. کارای زیادی هست که باید انجام بدین و هیچکی نیس که در این راه کمکتون کنه.

واقعیت اینه که شما می تونین بر این مشکل پیروز شدین. کافیه با ترس خود مقابله کنین. ترس؟ بله شما دچار فوبیای بزرگی شدین. در این مقاله تلاش می کنیم چگونگی شکست دادن تعویق انداختن کارا و تنبلی رو با هم مرور کنیم.

تنبلی خود رو به آغوش بکشین:

مثل شما بیشتر افراد دوست دارن کل دوره زندگی خود رو تا جایی که می تونن خلاق و کارآفرین باشن. در این طرز فکر یه مشکل کوچیک هست و اونم اینه:

آدما واسه خلاقیت ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز هفته آفریده نشده ان. هیچکی در مدیریت هر ثانیه از زندگی اش عالی نیس و نمی تونه اینجور باشه.

یکی از بهترین کارایی که می تونین واسه افزایش بهره وری و خلاقیت خود انجام بدین اینه که به خودتون استراحت بدین. اصلا مهم نیس چه کاری رو انجام می دید. اگه اینکار رو واسه بیشتر از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه انجام بدین، مغزتون به اون عادت می کنه.

این موضوع معنیش اینه که شروع به اشتباه کردن می کنین. یه استراحت کوتاه به شما کمک می کنه تمرکز ذهنی خود رو حفظ کنین و یه استراحت دراز مدت باعث بازیابی توان کل بدن و هم ذهن می شه.

مثل مدیریت زمان، اگه کارای کمتری واسه انجام دادن داشته باشین مدیریتشان بسیار ساده تر و راحت تر هستش. اگه با مدیریت زمان مشکل دارین و همیشه با اون درگیرین، ممکنه به جای کمبود انرژی و انگیزه، کارا و وظایف زیادی واسه انجام دادن داشته باشین.

آسون ترین و آسونترین روش واسه تست این نظریه، کاهش کارهاییه که باید در طول روز انجام بدین. اگه این روش به شما کمک کرد، مشکل حل شده. اگه بعد از کاهش وظایف بازم مشکل داشتین ممکنه خودتون انجام کارا رو به تاخیر میندازین. مشکل اینجاس که شما کارا رو به روش نادرست انجام می دید.

به روش خلاقانه ای کارا رو به تاخیر بندازید:

بیشتر افراد وقتی کارای خود رو به تاخیر میندازن اینکار رو به روش بی هدفی دنبال می کنن.

مهارتای عقب انداختن رو تقویت کنین. در این شرایط متوجه میشین که عقب انداختن کارا یه ابزاره نه یه مشکل. هر بار که احساس کردین نمی تونین کاری رو شروع و به پایان برسونین ببینین چه احساسی دارین که مانع از انجام کارا می شه.

  • ایا اینکار باعث ترستون شده؟ مثل رفتن به دندانپزشک
  • اینکار براتون ناراحت کننده س ؟ مثل نوشتن یه وصیت نامه
  • اینکار براتون خسته کننده س؟ مثل تمیز کردن گاراژ
  • احساس می کنین نمی دونین چیجوری باید اینکار رو شروع کنین؟
این مطلب را هم بخوانید :
چگونه با انتقاد دیگران از خودمان برخورد کنیم؟

بعد از اینکه منبع مشکل رو پیدا کردین اون رو هدف بذارین. به دوست خود زنگ بزنین و اون رو با خود به دندانپزشک ببرین. تلاش کنین کارا رو به همراه خونواده انجام بدین و از یه نفر بخواین در تمیز کردن گاراژ با شما همکاری کنه. اولین مرحله ، پیروز شدن بر ترسای اولیه س.

اگه بتونین عقب انداختن کارا رو در اختیار خود درآرین و از اون به نفع خود استفاده کنین می تونین مدیریت کارا رو ساده تر و اسان تر کنین. نکته کلیدی دیگه در مورد عقب انداختن کارا اینه که از اصول و قوانین برابری با پیشنهاد های مربوط به خلاقیت و بهره وری سنتی پیروی کنین.

در این شرایط تا جایی که می تونین کارا و وظایف خود رو به بخشای کوچیک تر تقسیم کنین.

تا جایی که می تونین موارد اضافه رو خط بزنین:

خوب از خود سوال کنین آیتمی که در فهرست انجام کارا قرار دادین واقعا باید تکمیل شه؟ اگه اجرا نشه چه اتفاقی روی میده؟ اگه بتونین خود رو راضی کنین که کار یاد شده مهم نیس می تونین اون رو از فهرست خود خط بزنین. اینکار براتون ترسناکه؟ به این فکر کنین که آیتم مورد توجه رو می تونین با ایتم مهم تری جانشین کنین.

اگه کار ول شده براتون مهم بود می تونین دوباره برگردین و اون رو به فهرست کاری خود اضافه کنین. بعضی از افراد این روش رو فوت وفن خلاقیت می دونن. این در حالیه که بعضی از افراد اون رو تنبلی می گن.

کارا رو به روش مسئولانه ای به بقیه محول کنین:

می تونین کار رو به کس دیگه ای بسپارین تا اون رو براتون انجام بده؟ مطمئنین؟ بیشتر افراد اهمیت خودشون در تکمیل کارا رو زیادتر از اندازه دست بالا می گیرن. می تونین از دوستان یا اعضای خونواده بخواین در تکمیل کارا به شما کمک کنن. واقعیت اینه که افراد دیگری در دور و بر شما هست که می تونه در مدیریت کارا به شما کمک کنه.

اونا الان در دور و بر تون نیستن چون شما نمی خواین اونا رو ببینین. مهم تر از همه اینه که می تونین فردی رو پیدا کنین که بعد از تحویل کار به اون احساس رضایت داشته باشین؟ مهم ترین بخش در این شرایط اینه که به بقیه اعتماد کنین و بهترین فرد رو واسه انجام کارا پیدا کنین.

اینکه فردی در کنار شماس دلیل نمی شه هر کاری رو به اون بسپارین. به دنبال فرد معتمد با مهارتای در رابطه باشین تا بتونین کارا رو به درستی به اونا محول کنین و از پایان کار لذت ببرین.

بعدا اینکار رو انجام بدین:

اصلا مهم نیس در مورد تاکتیکای بهره وری و خلاقیت چه مقالاتی رو مطالعه کردین. این تاکتیکا واسه هر فردی موثر و کارساز نخواد بود. اهمیت و فوری بودن هر وظیفه ای رو آزمایش کنین. در این شرایط می تونین ببینین کاری که در فهرست قرار دادین چقدر براتون اهیمت داره. امروز، کارا و وظایفی رو انجام بدین که:

  • باید امروز یا فردا تکمیل شن. مثل خرید شیر بیشتر از فروشگاه
  • اهمیت بسیار زیادی براتون دارن. مثل آماده شدن واسه امتحان

بقیه کارایی که در این بخش بندی قرار نمی گیرن رو می تونین بعدا انجام بدین. حالا چه احساسی در مورد تنبلی و عقب انداختن کارا دارین؟ اجازه ندین ترس از نتیجه تصور شده، امتیازات واقعی انجام کارا رو کم رنگ کنه. خارج شدن از این چرخه تنبلی واسه داشتن سبک زندگی خلاق لازمه.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

اختصاصی خبرهای داغ روز موفقیت چیجوری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *