فروردین 10, 1403

مهاجرت به عمان – ثبت شرکت در عمان

 

مهاجرت به عمان در سال‌های اخیر گزینه‌ای بسیار عالی برای متقاضیانی بوده که قصد مهاجرت به کشورهای همجوار با ایران را داشته‌اند. از جمله گزینه‌های موجود برای این امر، ثبت شرکت در عمان است. در این نوشتار که توسط تیم تولید محتوای یک موسسه مهاجرتی تهیه و تدوین شده است، شما را با مزایای مهاجرت به عمان و ثبت شرکت در عمان آشنا می‌سازیم.

در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عمان کشوری بسیار شکوفا با اقتصادی عالی و آینده‌ای درخشان است. نمونه‌ی این شکوفایی اقتصادی را می‌توان در ارزش و اعتبار واحد پول این کشور, یعنی ریال عمانی مشاهده کرد. ریال عمانی هم‌اکنون یکی از گران‌ترین ارزهای جهان محسوب می‌شود و سال‌هاست این ارزش خود را حفظ کرده است. در حال حاضر ارزش هر یک ریال عمان، بیش از دو و نیم‌برابر دلار آمریکاست.

برای مهاجرت به عمان روش‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که سه مورد از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به عمان را می‌توان چنین برشمرد:

  • مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به عمان از طریق شغل و تخصص

مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در عمان مزایای متعددی دارد که دانستن آن‌ها برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در کشوری امن و نزدیک به ایران را دارند می‌تواند بسیار سودمند باشد. مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در عمان را می‌توان چنین خلاصه کرد:

  • چشم‌انداز رشد اقتصادی عمان: این کشور در دهه‌های گذشته همواره از نظر اقتصادی رو به رشد بوده و هیچ‌گاه دچار رکود اقتصادی نشده است. همین امر چشم‌انداز مهاجرت به عمان برای سرمایه‌گذاران را بسیار جذاب کرده است. بازگشت سرمایه در اقتصاد شکوفای عمان بسیار سریع‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر صورت می‌گیرد و تسهیلاتی که دولت عمان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد نیز بر جذابیت‌های مهاجرت به عمان از طریق سرمایه‌گذاری می‌افزاید.
  • نزدیکی به ایران: بسیاری از سرمایه‌گذاران مایل‌اند برای سرمایه‌گذاری، به کشوری بروند که به ایران نزدیک باشد تا هر وقت بخواهند، این امکان وجود داشته باشد که در سریع‌ترین زمان ممکن به ایران سفر کنند. اگرچه شاید این موضوع در مقیاس جهانی اهمیت چندانی نداشته باشد، اما قطعا سرمایه‌گذاران ایرانی به این نکته توجه ویژه‌ای داشته‌اند.
  • موقعیت جغرافیایی: موقعیت جغرافیایی عمان و مسیرهای آبی فراوان این کشور به سایر کشورهای آسیایی و حتی به کشورهای اروپایی و آفریقایی سبب شده است با مهاجرت به عمان، عملا خود را به بازارهای جهانی متصل دید. این مزیت مخصوصاً برای سرمایه‌گذارانی که در حوزه‌ی صادرات و واردات فعالیت دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا با مهاجرت به عمان، دسترسی‌شان به کشورهای دیگر بسیار آسان خواهد بود و موفقیت‌شان در عرصه‌ی صادرات و واردات، بسیار بالاست.
  • منابع طبیعی: جدای از نفت و گاز که از پایه‌های اصلی اقتصاد عمان است، این کشور از ذخایر و منابع طبیعی فراوان دیگری نیز برخوردار است که استخراج و صادرات این ذخایر و منابع، می‌تواند حوزه‌ی بسیار خوب و پربازدهی برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت به عمان باشد.
  • حمایت‌های دولتی: یکی از دلایل اصلی شکوفایی اقتصاد عمان، حمایت‌های فراوان دولت عمان از سرمایه‌گذاران خارجی است. این حمایت‌ها از اعطای تسهیلات و وام‌های کم‌بهره گرفته تا سهولت در اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران، همواره در سال‌های اخیر وجود داشته است.
  • روابط حسنه با همسایگان: در دهه‌های گذشته، عمان همواره روابط خود را با همسایگانش بهبود بخشیده است. نمود و ظهور این روابط حسنه را می‌توان در این واقعیت مشاهده کرده که عمان با هیچ کشوری درگیر جنگ نبوده و حتی در منازعات سیاسی کشورهای همسایه‌ی خود، بارها نقش میانجی را ایفا کرده است. حاصل این روابط حسنه، امنیت بسیار بالای موجود برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت به عمان است.
  • میزان سرمایه‌ی لازم: برای مهاجرت به عمان از طریق سرمایه‌گذاری، سرمایه مورد نیازی که متقاضی باید با خود به کشور عمان ببرد، در قیاس با بسیاری از کشورهای دورتر (نظیر کشورهای اروپایی، یا کانادا، استرالیا، آمریکا…) به مراتب کمتر است و از این حیث، سرمایه گذاری در عمان، و ثبت شرکت در عمان می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسب برای کسانی باشد که سرمایه‌های خیلی بالایی ندارند.
نوشته دیگر :   بهترین نرم افزار حسابداری  

ثبت شرکت در عمان

گام اول برای ثبت شرکت در کشور عمان این است که مشخص کنید قصد تاسیس چه نوع شرکتی دارید. قوانین عمان انواع مختلفی از شرکت‌ها را مشخص کرده‌ است. البته باید تصریح کرد که امکان تاسیس همه‌ی انواع شرکت‌های موجود برای غیرعمانی‌ها میسر نیست زیرا بعضی از این نوع شرکت‌ها باید الزاماً توسط شهروندان عمانی تاسیس شوند. اجازه دهید در ادامه، مزایای ثبت شرکت در عمان رو بیان کنیم:

مزایای ثبت شرکت در عمان

  • ثبت شرکت در عمان هرگز با محدودیت‌هایی که متوجه ایران است مواجه نیست. در واقع به‌راحتی می‌توان در عمان شرکت به ثبت رساند و از این کشور با سایر کشورهای جهان، مبادلات تجاری برقرار کرد.
  • عمان از نظر موقعیت جغرافیایی، جایگاه و موقعیتی بی‌نظیر دارد زیرا از یک طرف دارای مرزها آبی با خلیج فارس، اقیانوس هند، دریای عمان، خلیج عدن و دریای سرخ است و از طرف دیگر فرودگاه‌های بین‌المللی‌ این کشور با هدف تحقق سیاست‌های توسعه‌ی کشور، همکاری بسیار خوبی با سرمایه‌گذاران، صاحبان شرکت‌ها و صاحبان صنایع دارند.
  • عمان یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی است و از این رو ثبت شرکت در کشور عمان می‌تواند مزیت‌های زیادی برای صاحبان شرکت‌ها شود.
  • با ثبت شرکت در عمان می‌توان اقامت این کشور را اخذ نمود.
  • با ثبت شرکت در عمان می‌توان برای خود، یک حساب بانکی بین‌المللی افتتاح کرد و از مزایای حساب‌های بین‌المللی در نقل و انتقالات و دریافت تسهیلات استفاده کرد.
  • عمان دارای چهار منطقه‌ی آزاد تجاری بزرگ است و هر متقاضی که اقدام به ثبت شرکت در هر یک از این منطقه‌های آزاد کند، تا سقف 50 سال از مالیات معاف خواهد بود و از حمایت‌های دولت عمان بهره‌مند خواهد گردید.
  • ثبت شرکت در عمان (اگر شرکت مورد نظر از نوع «شرکت با مسئولیت محدود» یا همانLLC باشد) از پرداخت مالیات‌های متعدد و فراوانی (چون مالیات بر سود سهام، مالیات بر دارایی‌ها، و مالیات بر ارزش افزوده) معاف خواهد بود.
  • بدیهی است دولت عمان برای تحقق سیاست‌های خود، بودجه و هزینه‌ی فراوانی را صرف توسعه‌ی این کشور کرده است؛ در همین راستا، اگر یک متقاضی بتواند پس از ثبت شرکت خود وارد قرارداد با دولت عمان شود، بی‌شک سود سرشاری خواهد کرد. این امر چندان دور از ذهن نیست زیرا دولت عمان اکثر پروژه‌هایش را به شرکت‌های خارجی واگذار می‌نماید.
  • برای ثبت شرکت در عمان و البته برای تامین هزینه‌های جاری شرکت‌ها در عمان، میزان سرمایه‌ای که لازم خواهید داشت، بسیار کم‌تر از هزینه‌های مورد نیاز در سایر کشورهای عربی است. از این جهت، عمان را باید کشوری به‌صرفه برای ثبت و اداره‌ی شرکت دانست.
  • قوانین دولت عمان می‌گوید کسانی که با سرمایه خارجی اقدام در این کشور اقدام به ثبت شرکت می‌کنند به عنوان سرمایه‌گذار خارجی می‌توانند اقامت موقت (یک‌ساله) دریافت کنند و تا هر زمان که سهامدار شرکت خود باشند، اقامت‌شان تمدید خواهد شد.
  • کسی که اقدام به ثبت شرکت در عمان می‌کند می‌تواند برای خانواده، شرکا و خانواده شرکای خود نیز اقامت عمان بگیرد.
  • کسی که با ثبت شرکت در عمان اقامت این کشور را دریافت می‌کند راحت‌تر از صاحبان شرکت‌های ایرانی می‌تواند ویزای شینگن و ویزای آمریکا و سایر کشورهای غربی را دریافت کند.
  • کسی که با ثبت شرکت در عمان، اقامت این کشور را می‌گیرد قادر خواهد بود به صورت نامحدود، به چند کشور عربی (از جمله کویت و قطر و امارت متحده عربی) سفر نماید.