چگونه ایده خود را عملی کنیم؟

تبدیل ایده به عمل

تبدیل ایده به عمل چیزیه که در بیشتر مواقع محقق نشده و باعث میشه در آخر از موفقیت دور شید.

چند مرتبه تاحالا در جلسات کسی به شما گفته که، «این ایده فوق العاده س، باید دست به کار شی و اون رو به واقعیت تبدیل کنی»؟ معمولاً چه اتفاقی می افتد؟ بیشتر اوقات، هیچ! بیشتر ایده های عالی به خاطر این شکست خورده باقی می مانند که افراد جربزه، منابع، زمان یا سرمایه به مرحله عمل رسوندن اون رو ندارن. و اونایی که وارد عمل می شن هم اکثراً آمادگی لازم رو ندارن و درنتیجه بعد از یه مدت می بینن که زمان و سرمایه باارزش خود رو صرف آرزویی می کنن که در راه هدف نیس.

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ تبدیل کردن یه ایده به واقعیت (صرفنظر از زمان و سرمایه ای که نیاز داره) کار ساده ای نیس. درواقع، خیلی هم سخته. چه یه سرمایه گذار باشین و چه یه فرد اجرایی، روح دادن به ایده ها چیزی مثل بدنیا آوردن یه بچه س.

صرفنظر از شرایط و موقعیت، باید مسئولیت اون رو داشته باشین. هیچکی به اندازه خود شما ایده تون رو درک نمی کنه. در این راه، همه چیز پای خودتونه و لازمه که بیشتر درمورد خودتون بدونین.

شاید مقالات زیادی درمورد این موضوع نوشته شده باشه اما این مقاله به شما کمک می کنه بفهمین واسه تبدیل یه ایده به واقعیت، چه نیازای ذهنی، فیزیکی و عقلانی دارین. شاید به این خاطر که اگه بخواین ایده ای رو با گذشت زمان و تغییر شرایط همیشه زنده نگه دارین، روند به واقعیت رسوندن یه ایده، چرخه ای بی پایانه.

مثلا این مسئله رو در شرکت هایی که براساس ایده های بزرگ پایه ریزی شده ان اما نتونسته ان اونقدر رقابتی بمونن تا موقعیت اول خود در بازار رو نگه دارن، می بینیم.

همین مسئله در محل کار هم صدق می کنه که نیروی کار خلاقیت لازم رو نداره چون اکثراً طوری آموزش دیده ان که فقط کاری که به اونا گفته می شه رو اجرا کنن. واسه همینه که در اجرای کارای کوتاه و فوری موفق تر هستیم.

از طرف دیگه، کارمندان واسه چندبرابر کردن فرصت های موجود در اون کار اولیه ای که به اونا سپرده شده، هیچ توانایی ندارن. بله، باید نگران توانایی رقابتی موندن خود – چه به عنوان شخص و چه یه سازمان – باشیم.

بازار رقابتی امروز ایجاب می کنه که هممون ایده های خودمون رو تبدیل به واقعیت کنیم — یا بخشی از تبدیل ایده های بقیه به واقعیت باشیم. اگه در هیچکدام از این فعالیت ها شرکت نمی کنین، لازمه که هدف، موقعیت و علایقتان رو دوباره آزمایش کنین.

باید قبول کنین که واسه ایجاد فرصت رشد واسه خودتون و سازمانی که در اون کار می کنین، می بایست رفتارها و گرایشات کارآفرینی رو در خود پرورش بدید.

کارآفرینی دیگه فقط یه واژه تجاری نیس؛ یه است. واسه اینکه بتونین یه کارآفرین باشین، احتیاجی نیس که حتماً سرمایه گذار باشین.

تاحالا تصور می کرده اید که شرکت تو یه فعالیت خلاقانه حرکتی غیرمسئولانهه؟ دقیقاً همینطوره – آنهم نه فقط واسه خودتون بلکه واسه دور وبریا تون.

اگه به این فکر می کنین که چیجوری می تونید گرایشات و رفتارای کارآفرینانه رو در خودتون تقویت کنین، در زیر به ۱۲ مورد از این روش ها اشاره می کنیم، روش هایی که کمکتون می کنه ایده های فوق العاده خود رو به واقعیت تبدیل کنین.

  1. خودتون رو باور داشته باشین.

تا زمانیکه خودتون رو به حد کافی باور نداشته باشین که بتونین عواقب تصمیمتان رو قبول کنین، نمی تونید دست به کار شید. هر زمان که این مسئولیت رو قبول کردین که چیزی که قبلاَ وجود نداشته رو به واقعیت تبدیل کنین، مسئول اعمالتون هستین.

مسئولیت پذیری نیازمند باور داشتن به خودتونه تا جاییکه ۱۰۰٪ به کاری که باید انجام شه معتقد شید. بیشتر آدما به خاطر این نمی تونن ایده ای رو به عمل برسانند که رقابت ها و مشکلات غیرقابل پیش بینی بیشتر از چیزی می شه که تصورش رو می کردن بتونن تحمل کنن و به خاطر همین دیگه مسئولیت پذیری نداشته ان. اونا اعتماد به خودشون رو از دست میدن و دیگه نمی تونن به انتهای راهشون نگاه کنن.

  1. مشاوران مخصوص خودتون رو داشته باشین.

از اونایی که قبلاً اون کار رو انجام داده ان درس بگیرین. هیچوقت فکر نکنین که چون ایده شما بوده، جواب همه سوال ها رو دارین. ایده پردازی فرق زیادی با اجرای ایده ها داره.

اجازه بدین مشاوران مخصوصتان شما رو با درس هایی که از شکست ها و موفقیت های خود گرفته ان، راهنمایی کنن.

اگه می خواهید سرمایه گذاری موفق باشین، باید به حرف های همه گوش بدید چون نمی دونین دقیقاً کی ممکنه یه ایده خوب از دهن کسی بشنوین. پیشنهاد هایی که از این و اون می شنوید خوبند اما حتماً همه اونا درست نیستن.

آدم های کمی هستن که علم لازم درمورد کار شما رو داشته باشن. نظراتشون رو موشکافی کنین تا بتونین از اونا سر در بیارین و تلاش کنین تفکر پشت نظرات منفی رو درک کرده و بعد به تنهایی تصمیم گیری کنین.

بااینکه داشتن یه گروه مشاوران مخصوص بسیار عالیه اما باید دقت کنین که نذارین اونا در دیدگاه شما دخالت کنن.

خودتون باید به دقت همه نظرات رو بررسی و آزمایش کنین و در آخر با غریزه خودتون جلو برید.

ایده بازاریابی ideas

  1. خطر کردن (خطر) باید بهترین دوست شما باشه.

وقتی ایده ای خلق می کنین، خطر کردن بهترین دوست شما می شه. اگه بتونین این واقعیت رو قبول کنین، با دیدگاهی به این روند نزدیک میشین که همه آمال و آرزوهاتون رو کنترل شده نگه می داره.

وقتی شرایط اونطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت، روی کاری که در دست دارین متمرکز شید و اجازه ندین این مشکل شما رو به عقب برگرداند. خطر کردن به طور کاملً طبیعیه و مراحل ۱ و ۲ باعث می شه همیشه نگاهتون رو به جلو باشه.

خیلی وقت ها می شنوید که «تلاش زیاد» یکی از اصل های مهم تبدیل کردن ایده ها به واقعیته. اما درواقع، این بنیادی ترین تعهدیه که فرد باید واسه هر نوع مدیریت خطر داشته باشه. اگه می خواهید به این راه ادامه بدید، باید راهی واسه ایجاد این سطح تعهد پیدا کنین.

  1. شدیداً صبور باشین.

صلح کردن یه انتخابه نه فداکاری. خیلی به خودتون فشار نیارین. تلاش کنین از این راه لذت ببرین و درک کنین که شرایط چیجوری پیش می رود. بیشتر افراد اونقدر واسه رسیدن به نتیجه دلخواهشون مضطرب می شن که کم کم تصمیم گیری هاشون بدتر و بدتر می شه.

یه چیز به طور کاملً مشخصه: این راه مطمئناً پر از نتیجه های غیرقابل پیش بینی هستش که ممکنه شما آمادگی برخورد با اونا رو نداشته باشین. نباید اجازه بدید این مسئله شما رو ناامید کنه. سرتون رو بالا نگه دارین و به این راه و جایی که شما رو به اون می رساند احترام بذارین. مطمئن باشین که چیزای زیادی درمورد آستانه خطر پذیری خودتون یاد می گیرین.

به همین ترتیب، یاد می گیرین که خیلی ها آماده ان سر راهتون قرار گیرند و شما رو پایین بکشونن. این دقیقاً همون جاییه که سفر براتون ناراحت کننده می شه. باید بطور همیشگی کسائی که با اونا همسفر شده اید رو آزمایش کنین.

  1. یاد بگیرین چیجوری نظراتتون رو به بقیه بقبولونید.

تبدیل ایده تون به واقعیت لازمه اینه که کاری کنین بقیه هم دیدگاه شما رو بفهمن. باید به روشنی ایده تون رو واسه بقیه توضیح بدید و نشون بدید که چیجوری این ایده می تونه منتهی به سود و درآمد شه. توضیح دادن درمورد ایده های بزرگی که خودتون هیچ درکی از راه سوددهی اون ندارین، هیچوقت مخاطب درست سر راه شما قرار نمی دهد.

واسه توضیح درمورد ایده تون رمز کار سادگیه. اینکه بتونین خیلی ساده بقیه رو از موضوع ایده تون باخبر کنین باعث می شه اون رو بهتر درک کرده و احتمال قبول کردن اون افزایش پیدا می کنه. این مهارت وقتی می خواهید به سرمایه گذاران احتمالی درمورد ایده تون توضیح بدید اهمیت بیشتری پیدا می کنه.

  1. نقطه ها رو به هم وصل کنین.

هر چیزی به چیز دیگری وصله. باید یاد بگیرین که چیجوری راه وصل شدن این نقطه ها به هم رو پیدا کنین. چیزی که ممکنه امروز «ایده اصلی» شما باشه، وقتی افکار دیگری که می تونه با ایده شما در رابطه باشه رو به هم وصل می کنین، می تونه به چیز بزرگتری تبدیل شه.

هیچوقت دست از وصل کردن نقطه ها به هم ورندارید.

راه های تبدیل ایده به واقعیت

راه های تبدیل ایده به واقعیت

  1. به کارتون علاقه داشته باشین.

واسه عالی بودن باید عشقتون رو نشون بدید. اگه در هر کاری که انجام می بدید، عشق و علاقه بذارین، قدرت این رو پیدا می کنین که پیشرو و پیشقدم باشین. راه هایی رو خواهید رفت که افراد کمی جربزه اون رو دارن و این عشق و علاقه درهای جدیدی رو به سمتتان باز می کنه.

توانایی شما واسه حفظ این شور و علاقه یکی از رموز موفقیت ایده شماس.

  1. هدف دار باشین.

قصد شما از ایده تون باید هدف و معنی داشته باشه. اگه اینطور نباشه، احتمال اینکه در نیمه راه دست از کار بکشین خیلی زیاده. هم اینکه احتمال اینکه همیشه واسه خودتون بهونه های بیجا بیارین هم بیشتر می شه.

سرمایه گذاران باید به کاری که انجام میدن عشق و باور داشته باشن، در غیراینصورت شکست می خورن. باید به خودتون و همه اونایی که از ایده شما پشتیبانی می کنن، معتقد شید. هدف شما اینه که ایده تون رو اجرا کرده و کاری کنین که بقیه هم اون رو باور کنن. هدف عشق و علاقه شما رو هم تقویت می کنه و باعث می شه در راهی که پیش گرفته اید تنها نباشین.

  1. حرکت بسازین.

با دقت همه منابع خودتون رو مشخص کنین و با کمک روابط، شبکه سازی و تقسیم منابع، فرصت گسترده تر شدن ایده هاتون رو بیشتر کنین. ایجاد حرکت یکی از ملزومات تبدیل ایده هاتون به واقعیته.

ایجاد حرکت تا حد زیادی با زمانبندی و مدیریت و گسترش منابع در ارتباطه. هر منبعی اهمیت داره. باید بدونین چه زمان باید و چه زمان نباید ازش استفاده کنین تا بهترین استفاده ممکن رو از جا و زمان مناسب از اونا ببرین.

  1. همیشه به فکر بهتر کردن ایده هاتون باشین.

هیچوقت مغرور نشید. همیشه جا واسه بهتر شدن ایده هاتون هست. وقتی کم کم می تونید ببینین که نقطه ها چیجوری به هم وصل می شن، خودتون و مشاورانتان رو به رقابت بکشین تا ایده هاتون رو حتی بهتر از این کنین.

این دقیقاً همون کاریه که استیو جابز با شرکت اپل، پیکسار انیمیشن و بازم اپل کرد. پیشرفت های پشت سر هم یکی از رموز اسطوره شدن اونه. اون همیشه به فکر بهتر کردن ایده هاش بود.

  1. توازن کار/زندگی باید یکی از اولویت هاتون باشه.

مهم نیس که چقدر هوشمندانه، با علاقه و متمرکز کار می کنین، اگه توازن نداشته باشین، همیشه در برابر فرسودگی شغلی هستین. ذهن، جسم و روح شما باید هم تراز شن. ایجاد توازن بین کار و زندگی تون رو باید به صورت یه اولویت درآرین. اینکار ذهنتون رو بازتر شده و همه چیز رو مورد توجه بذارین.

اینکه بتونین ایده ای رو با موفقیت به واقعیت تبدیل کنین، دوی ماراتنه نه دو سرعت. سرعتتان رو باید طوری تنظیم کنین که روی کاری که در دست دارین متمرکز شید. ذهنتون رو بی اندازه درگیر نکنین؛ کمی به خودتون فضای تنفس بدین و تلاش کنین خلاقیتتان رو تقویت کنین.

  1. میراث ایده تون رو موندگار کنین.

تصور می کنیم که معتقد شده اید که مسئولیت ۱۱ مورد اول رو قبول کنین و در این مورد موفق هم بوده اید. ایده اصلی شما متولد شده و تاثیر اون حالا به حولوحوش مختلفی که در اول کار اصلاً فکرش رو هم نمی کردین توسعه یافته. فرصت هایی که واسه خودتون و بقیه ساخته اید بسیار پراهمیت بوده و موفقیت ایده تون الان دیگه واقعی به نظر می رسد. ایده شما الان به چیزی بسیار مهم تر تبدیل شده و دیگه با خودتونه که میراث اون رو موندگار کنین.

وقتی به ایده تون زندگی بخشیدید، این مسئولیت شماس که تاثیر اون واسه همیشه زنده بمونه.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

خلاقیت مدیریت مردمون چیجوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *