چگونه با آلزایمر مبارزه کنیم؟

سیدهای چرب امگا- ۳، اسیدای چرب غیر اشباع هستن که در بدن ساخته نمی شن و باید از راه رژیم غذایی (مانند ماهیا و تخم کتون) و یا مکملای غذایی در اختیار بدن قرار گیرند.

سه اسید چرب معروف از خونواده امگا- ۳ عبارتند از:

آلفالینولنیک اسید (ALA)

ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA)

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

اسیدهای چرب امگا- ۳ در هر مرحله از زندگی لازم ان. این اسیدهای چرب در تنظیم کلیه عملکردهای فیزیولوژیک بدن از جمله در سیستم قلبی – عروقی، تولید مثل، ایمنی، عصبی، بینایی، پوست و اسکلت به کارمی روند.

براساس مطالعه ای که در نشریه انجمن فراموشی به چاپ رسید، مصرف اسیدهای چرب امگا- ۳ مخصوصا یه جور اسید چرب امگا- ۳ موسوم به دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) موجب بهبود حافظه و یادگیری در سالمندانی می شه که گرفتار به مشکلات شناختی هستن.

در این بررسی مشخص شد که دریافت DHA به مدت ۶ ماه با بهبود حافظه و یادگیری در سالمندان گرفتار به مشکلات حافظه همراه س. پایین بودن سطح DHA موجب کاهش کارکرد شناختی در سالمندان گرفتار به فراموشی می شه و بالا بودن سطح این اسید چرب خطر دچار شدن به فراموشی رو کم می کنه.

در مریضی فراموشی ضایعاتی به نام پلاک در مغز تشکیل می شن که به وجود اومده از طریق تجمع عجیب پروتئینایی به نام “بتا آمیلوئید” در مغز هستن. این پلاکا واسه سلولای مغزی خاصیت سمی داشته و در آخر منتهی به مریضی فراموشی می گردن. تحقیقات نشون میدن که اسیدهای چرب امگا- ۳ مانع ساخت این پروتئینا در بافت مغز می شن.

دوران سالمندی اگه با سلامت جسمی و روانی همراه باشه، می تونه یکی از خوب ترین دوران زندگی هر فرد حساب شه، اما بدیش اینه در این سنین بیشتر افراد دچار کاهش توانایی جسمی، دچار شدن به بیماریای طولانی مثل بیماریای قلبی – عروقی و دیابت و هم اینکه مشکلات روانی می شن. رژیم غذایی نقش مهمی رو در سلامت و طول عمر اجرا می کنه و این وسط اسیدهای چرب امگا- ۳ در حفظ سلامت عمومی بدن و پیشگیری از بسیاری بیماریای تحلیل برنده مربوط به سالمندی نقش کلی ای دارن.

کشف روشی جدید واسه درمان فراموشی

دلیل فراموشی چیه؟

آلزای فراموشی بازنشر سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *