چگونه با استرس شغلی مقابله کنیم؟

workstress,استرس محیط کار

براساس یه گزارش جدید مشخص شده که رفاه افراد در محیط کار از همیشه کمتره. با در نظر گرفتن اینکه همۀ ما نزدیک به ۴۰ ساعت در هفته رو در محیط کار می گذرونیم، عجیب هم نیس که و کار رو با خود به خونه بیاریم.

به گزارش آلامتو به نقل از ninemsn ؛ خبر خوب اینه که داشتن یه تعادل میان کار و زندگی خیلی هم هدف دور از دسترسی نیس. اینجا چندین فوت وفن رو تقدیم حضورتون می کنیم تا تاثیر استرس بروی زندگی روزانۀ خود رو کم کنین و بتونین در محیط خونه و هم اینکه محیط کار بهترین روحیه رو داشته باشین.

  1. یه صبح پربار

ساندی اوینگ، یه متخصص و مشاور شغلی، باور داره که رمز یه روز کاری پر بازده اینه که از صبح زود کار خود رو شروع کنین و اونو زود هم به پایان برسونین. اون میگه “در صبح اتفاقا و افراد کمتر حواس شما رو پرت می کنن. به اضافۀ اینکه حواس شمام جمع تره.”

شما حتی می تونین صبح خود رو با سر زدن به باشگاه شروع کنین. “این باعث می شه که در طول روز احساس بهتری داشته بشاید و ذهن شما واسه یه صبح کاری خوب خالی تر باشه. اینم اینکه باعث می شه که عصر شما خالی بمونه و بتونه به کارای مورد علاقۀ خود بپردازید.”

  1. نهار

از دفتر خود خارج شید، یه قدم بزنین و حتی به باشگاه برید. حواستون باشه در دام این جمله که “وقت کافی ندارم” نیافتید.

تحقیقاتی که از راه شرکت ING Direct در سال ۲۰۱۳ انجام شد، نشون داد که تعداد بیشتری از افراد واسه نهار یه وعدۀ غذایی کامل ندارن و سر میز خود چیزی می خورن. اینکار به عوض اینکه باعث بازدهی بالاتر شه، باعث توانایی کمتر شما در اراده کردن می شه.

اوینگ هم اینکه پیشنهاد می کنه واسه داشتن یه عصر پربار یه واسه نهار داشته باشین. “از مصرف شکر اضافی دوری کنین و تلاش کنین ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات رو به بدن خود برسونین تا سطح انرژی بالاتری داشته باشین.”

  1. نفس بکشین.

یه ذهن ساکن، یه ذهن بدون استرسه. اوینگ باور داره اینکه آگاهانه در هر ساعت واسه چند لحظه بروی تنفس خود تمرکز کنین باعث توانایی بیشتر شما در کنترل استرس می شه “شما می تونین در هر شرایطی، حتی در بین یه جلسه، چند ثانیه نفس عمیق کشیده و اینطوری احساس بهتری داشته باشین.”

  1. لیستایی درست کنین.

قبل از ترک محیط کار، یه لیست از کارایی درست کنین که باید واسه فردا انجام بدین. این به شما کمک می کنه ذهن خود رو از مسائل کار خالی کنین و بروی زندگی شخصی خود در خونه تمرکز کنین. اما در مورد اهداف خود واقع گرا باشین.

اوینگ در این مورد میگه “موقع درست کردن لیست، هیچوقت انتظار غیر مناسب از خود نداشته باشین. امکان افتادن هر اتفاقی هست، مثلا ممکنه یه جلسه کنسل شه یا اینکه افراد دیرکرد داشته باشن.”

  1. با آرامش به طرف خونه برید.

از وقتی که به خونه می رید واسه آروم شدن خود استفاده کنین. اوینگ میگه “تحت هر شرایطی، از تماسای مربوط به کار دوری کنین. این وقتیه که باید از فکر کار خارج شید و واسه زمان شخصی خود آماده گردید. یه کتاب بخونین یا هدفون گذاشته و در موسیقی غرق شید – هر کاری که لازمه واسه آروم کردن ذهن خود انجام بدین.”

  1. مشکلات خود رو جلوی در رها کنین.

از تصویرسازی تو ذهن استفاده کرده و اینطوری نذارین نگرانیای محیط کار تا خونه با شما بیان.

اوینگ دراینباره میگه “لحظه ای که به خونه رسیدید رو تبدیل به لحظۀ فراموش شدن کارای خود بکنین. وایسید، یه نفس عمیق بکشین، لبخندی بزنین و تصور کنین که تموم مشکلات روز خود رو درون یه جعبه می ذارین و اونا رو جلوی در رها می کنین.

  1. خاموش شید.

براساس یه تحقیق در سال ۲۰۱۲ که از راه شرکت Good Technology انجام شده، ۳۸ درصد از کارکنان ادارات در میز شام ایمیل خود رو چک می کنن. حتی ۵۰% از اونا اعتراف کردن که وقتی در تخت خود دراز کشیده ان این کار رو انجام میدن. تبدیل به اینجور آدمی نشید. وسایل الکترونیکی خود رو خاموش کنین تا بتونین همراه با خانوادۀ خود ساعات خوبی رو بگذرونین، بدون اینکه کار ذهن شما رو مشغول کنه.

  1. ورزشایی واسه بازیابی قوت

در آخر، می تونین با ورزش کردن در عصر مقابل استرس وایسید و به ذهن خود آرامشی رو هدیه بدین. یوگا، مدیتیشن و تای چی همه راه کارایی خوب واسه خالی کردن ذهن و پائین آوردن سطح استرس بدن هستن.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

اختصاصی استرس درمان استرس راه های جلوگیری از استرس مقاله در مورد استرس کاهش استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *