چگونه با غذای سالم خوردن به جنگ افسردگی برویم؟

رژیم ضد افسردگی Diet-Depression

اگه می خواهید از خطرات احتمالی افسردگی در امان باشین باید در تغذیه خودتون تغییراتی بسازین در این مقاله بهترین نوع رژیم غذایی واسه مقابله با افسردگی رو میگیم.

ثابت شده که کمبود موادمغذی لازم، واسه سلامت روانی نقشی تعیین کننده داره و ممکنه منتهی به افسردگی شه.

محققان نشون داده ان اونایی که از که شامل آجیل، بنشن، میوه جات، و سبزیجاته پیروی می کنن، احتمال دچار شدن به افسردگی شون کمتر از کسانیه که تغذیه شون شامل شیرینی جات فراوون و شکل های جور واجور گوشته.

تحقیقی طی یه دوره ده ساله روی ۱۵۰۹۳ نفر انجام شد تا معلوم شه رژیم غذایی فرد تاثیری روی سلامت کلی روانی و شادی اون داره یا خیر. دکتر آلمودنا سانچز- ویله گاس، که سرپرست این تحقیقات بوده، می گوید:” ما می خواستیم بفهمیم تغذیه چه نقشی روی سلامت روانی داره، چون باور داریم عادات غذایی خاصی می تونن از روان ما مواظبت کنن. این عادات تغذیه همه گی فوایدی واسه جسم دارن و حالا ما دریافتیم که روی سلامت روان هم می تونن اثرات مثبت داشته باشن. نقش مواظبت کنندگی اون ها برمیگرده به ویژگی های تغذیه ای شون، یعنی آجیل، بنشن، میوه ها و سبزی ها می تونن خطر افسردگی رو کم کنن.”

بعد از تغییر رژیم غذایی شرکت کنندگان در این تحقیق، طولی نکشید که اونا متوجه تغییراتی در وضعیت شادی شون شدن. تغییرات تقریبا کوچیکی در تغذیه کافی بود تا خطر افسردگی شون کاهش پیدا کنه.

دکتر سانچز توضیح می دهد، ممکنه یه تاثیر آستانه ای وجود داشته باشه. وقتی شرکت کننده ها شروع به تابعیت از یه رژیم غذایی سالم کردن، فرق زیادی اتفاق افتاد. حتی تابعیت متوسط از این الگوهای تغذیه ای سالم هم موجب کاهش مهمی در خطر دچار شدن به افسردگی شده بود. با این وجود، وقتی شرکت کننده ها پیروی شدید ترو سخت تری از این الگوها کردن، فواید مثبت اضافی مشاهده نگردید. پس وقتی که به آستانه این فواید دسترسی پیدا می کنیم، کاهش خطر افسردگی به وضعیت ثابت می رسد حتی اگه شرکت کننده ها نسبت به این رژیم غذایی سخت گیرتر هم می شدن و غذاهای سالم تری هم می خوردند بازم یافته های همون بود. این الگوی دوز- جواب، موافق با این فرضیه س که مصرف بعضی از مواد مغذی، کمتر از حد مطلوب، ممکنه بیان کننده یه خطر عامل واسه افسردگی در آینده باشه.

به چه دلیل من بیشتر بی دلیل احساس افسردگی می کنم؟

دلیل افسردگی چیه؟

رژیم غذایی مجله سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *