چگونه با ماساژ صورتی باریک و کشیده داشته باشیم؟

facial massage

داشتن صورت باریک و کشیده مسئله ایه که خیلی از خانوما به اون علاقه خاص ای دارن البته تکنیکای آرایشی مختلفی واسه رسیدن به این ظاهر هست اما با ماساژ اصولی نیس میشه تا حدودی به صورت باریک رسید.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ اگه می خواید صورت خود رو باریک تر کنین باید از ماساژ لنفی استفاده کنین تا پف صورت شما که باعث شده صورتتون بزرگتر به نظر برسه کم بشه.

ماساژ لنفی فوری

فرق میان چهره مردم عادی و سلبریتیای جذاب در چیه؟ وقتی به فرق میان اندازه سر و صورت افراد توجه می کنیم، پیدا کردن صورت باریکی که می خوایم مثل اون شیم کار سختیه.

چیجوری در منزل بدون به کار گیری لوازم خاصی صورت خود رو باریک تر کنیم؟

وقتی می خواین صورت خود رو باریک کنین نسبت به وقتی که می خواین عضلات دست و پای خود رو خوش فرم کنین، نیاز به ترفندای بیشتری دارین. علاوه بر به کار گیری حرکات یوگای مخصوص صورت، خانوما می تونن از ماساژای آروم بخش واسه نرم کردن عضلات صورت و باریکتر کردن اون استفاده کنن.

اینجا درباره فاکتورهایی که واسه باریک تر کردن صورت میشه ازش استفاده کرد صحبت می کنیم و به شما یاد می دیم چیجوری در منزل با کمی تلاش و با به کار گیری ماساژ لنفی صورت خود رو باریک تر کنین.

راز صورت باریک در دوران نوزادی شما نهفتهه

اگه می خواین صورت خود رو کوچکتر کنین بدونین که تنها نیستین. قبل اینکه بخواین صورت خود رو کوچیک کنین باید بفهمین چه چیز باعث شده صورت کوچیک شما بزرگتر از چیزی که واقعا هست به نظر برسه. واسه جواب به این سوال باید ببینین وقتی نوزاد بودین چیجوری می خوابیدید.

وقتی نوزاد بودین به رو می خوابیدید یا به پشت؟

هر چی بدن شما رشد می کنه عضلاتی که دور و بر استخوانای صورت شمان هم بزرگتر می شن. از همین جاست که حالت صورت شما کم کم شکل میگیره، فک شما شکل میگیره و گونه هاتون برجسته تر می شه.

تا حالا کسی به شما گفته وقتی نوزاد بودین چه شکلی می خوابیدید؟ بیشتر ژاپنیا، در دوران نوزادی صورت خود رو به رو روی بازوی مادرشون می گذاشته ان، و همین باعث شده چهره این افراد ژاپنی شه!

اما در اروپا نوزادان به پشت می خوابیده ان و به خاطر همین چهره اونا متفاوت از ژاپنیا شده.

می گن که صورت اروپاییا کشیده تر از صورت ژاپنی هاست و عوضش صورت ژاپنیا پهن تره.

تحقیقات نشون داده که روش خوابیدن شما و اینکه به پشت بخوابین یا به رو، روی چهره شما تاثیر گذاره. نوزادان غربی رو معمولا بعد از شیر دادن به پشت می خوابونن تا نکنه دچار خفگی شن.

به چه دلیل صورت شما بزرگتر به نظر می رسه …

قسمتایی که باعث می شن صورت شما بزرگتر به نظر برسه، پیشونی، گونه ها، فک و چانه هستن.

صورت آدمایی که فک مربعی شکل دارن بزرگتر از بقیه آدما به نظر می رسه چون فاصله دو طرف فک اونا از هم بیشتره؛ این ویژگی که بیشتر در چهره مردان هست در چهره بعضی از خانوما هم پیدا میشه. هر چی سن فرد بیشتر می شه این قسمت حالت پف کرده تری پیدا کرده و بزرگتر هم به نظر می رسه.

واسه اینکه حالت پف کرده صورت خود رو از بین ببرین باید جریان خون و لنف رو در صورت خود بهتر کنین چون که یکی از مهمترین عوامل پف کردگی صورت هستن. توجه به این موضوع در آدمایی که میخوان صورت خود رو کوچکتر کنن اهمیت زیادی داره.

اگه بدن خود رو خوب ماساژ لنفی ندین، سموم بدن خوب دفع نمی شن و نمی تونین خوب چربی سوزی کنین. اگه مراقب نباشین ممکنه گره های لنفی متورم شن و غبغب بیارین.

ماساژ گره های لنفی جریان لنف رو بهتر کرده و به چربی سوزی و دفع سموم بدن کمک می کنه و باعث می شه پوست شما قشنگ تر به نظر برسه.

ماساژ لنفی واسه باریک تر کردن صورت

یکی از دلایلی که صورت شما بزرگ و پف کرده به نظر می رسه، لنفا هستن. اینجا ماساژایی به شما یاد می دیم که به جریان لنف کمک می کنن تا صورت شما باریک تر شده و صبحا که از خواب بیدار میشین چهره بهتری داشته باشین.

حرکت ۱: دست هاتون رو پشت کمرتون بذارین

  • دست چپ خود رو پشت کمر ببرین. مچتان رو روی باسن گذاشته و با دست راست اونو بگیرین و بکشین تا شونِه هاتون به هم نزدیکتر شه و سینه تون رو جلو بدین
  • 1
  • دست راست خود رو جلو آورده و شونِه تون رو در جلوی بدن بکشین. سر خود رو کمی به جلو خم کرده و نفس تون رو بیرون بدین و عضلات پشت گردن رو بکشین و کمی در این حالت نگه دارین.
  • نفس رو به درون سینه بکشین و سر خود رو دوباره بالا بیارین و این حرکت رو در طرف دیگه بدن تکرار کنین. یعنی دست چپ رو جلو بیارین و شونِه رو در جلوی بدن بکشین. بعد عضلات پشت گردن رو کشیده و کمی در این حالت نگه دارین.
  • وقتی گردن خود رو می کشید، با به کار گیری انگشت اشاره، میانی و انگشت چهارم گره های لنفاوی که زیر گوشا تا گردن و شونه ها هستن ماساژ بدین. دست راست خود رو روی باسن بذارین. با دست چپ بالای سینه و زیر گوشا رو ماساژ بدین و بعد در سمت دیگه تکرار کنین.

    حرکت ۲: ماساژ گردن

دست خود رو مشت کنین و روی گوش هاتون بذارین و آروم به سمت شونه ها پایین بیارین و گره های لنفی رو ماساژ بدین تا لنف خوب جریان پیدا کنه. این حرکت رو ۵ مرتبه تکرار کنین و بعد به مرحله بعد برید.

2

  • انگشت اشاره و میانی رو به وسط استخون ترقوه برده و گره های لنفی رو ماساژ بدین. این حرکت رو ۵ مرتبه در هر طرف از شونِه تکرار کنین.
  • همین ماساژ رو با به کار گیری انگشت شصت در زیر ترقوه انجام بدین و گره های لنفی اونو ماساژ بدین. ماساژ دادن رو از وسط استخون زیر یقه شروع کنین و پایین روید. این حرکت رو ۵ مرتبه در هر طرف تکرار کنین.از استخون روی سینه شروع به ماساژ دادن کنین و به سمت شونِه و گردن بالا بیایید. این ماساژ رو ۵ مرتبه در هر سمت روی گره های لنفی سینه و شونِه و گردن انجام بدین.

نکته: واسه همه ماساژای لنفی می تونین از روغن مخصوص ماساژ استفاده کنین تا حرکت شما نرم تر و راحت تر شه.

ماساژ واسه آرامش اعصاب و کاهش استرس

ماساژ کف پا چه فوایدی داره؟

آموزش ماساژ فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *