چگونه با ورزش استرس را کاهش دهیم؟

ورزش استرس bigstock-Happy-girl-doing-exercises

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت ؛ استرس، به دلیل بالا رفتن اندازه کورتیزول و آدرنالین در بدن ایجاد می شه. این هورمون ها هنگام دریافت یه تهدید یا ترس، بدن رو واسه عکس العمل “جنگ و فرار” برانگیخته می کنن. این عکس العمل در دوران قبل از تاریخ کارآیی داشت اما این روزا، ما دیگه به انفجار انرژی واسه فرار از دایناسورها نیاز نداریم.

حالا، هممون می دانیم که ورزش کردن بهترین راه دورکردن استرسه اما ورزش ها و تمرینات خاصی وجود دارن که درنابودی استرس، بهترین کارکرد رو داشته باشن؟ بخونین تا بدونین:

تنیس

تنیس واسه آرامش استرس، عالیه، اضطراب رو کاهش می دهد و اعصاب خسته و فرسوده رو آروم می کنه. تنیس یه ورزش هوازیه که هورمون استرس رو تنظیم کرده و ترشح اندروفین رو در مغز شدید شدن می کنه. اندروفین که به اون هورمون شادی هم می می گن، هورمونیه که خلق و خو رو کنترل می کنه. زدن توپ از پس و پیش، بسیار خوشاینده و موجب افزایش اثرات روان دکتر تنیس می شه. حتی بهتر از این ها، تنیس قلب رو سالم نگه داشته و پاها رو قوی و محکم می کنه!

تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال شامل تمرینات سبک یا سنگین همراه با استراحت یا دوره های آروم سازیه. این تمرین واسه آرامش استرس عالیه چون ضربان قلب رو بالا نگه داشته و شما رو مجبور به حرکت های متوالی و سریع می کنه. و راهی فوق العاده واسه موقتا مشغول کردن ذهنه!

یه نکته عالی در مورد تمرینات اینتروال اینه که شما مجبور نیستین یه یا دوساعت در باشگاه وقت صرف کنین. یه تمرین متوسط، نیم ساعت طول می کشد و وقت زیادی واسه کارای دیگه باقی می گذارد. طبق مقاله ای در AskMen، تمرینات شدید و با قدرت، به شما در شکست دادن شکست و خشونت کمک کرده و این در درازمدت به نفع سلامت شماس.

یوگا

علی رغم باور عمومی، یوگا فقط واسه خانوم ها نیس. آقایون هم می تونن از اثرات آروم بخش یوگا استفاده کنن. به عنوان یه ورزش، یوگا در چربی سوزی و قوی کردن بدن، فوق العاده س، انعطاف پذیری رو بیشتر کرده و وضعیت بدن رو اصلاح می کنه.

یوگا به‎دلیل توانایی آروم کردن روح و تقویت تمرکز، مشهوره. این تمرین، به شما اجازه می دهد قدمی به عقب ورداشته و به هر موقعیتی از زاویه ای متفاوت نگاه کنین. این به شما کمک می کنه تصویر بزرگ تری رو دیده و دوباره تمرکز کنین. وقتی شفاف تر فکر کنین، می تونی تصمیمات بهتری بگیرین و در حل مشکلات مفیدتر باشین.

وزنه برداری

بیشتر بدنسازها موافقن که وزنه زدن، تمرینی موثر واسه تبدیل انرژی منفی به مثبته! تحقیقات نشون می دهد که وزنه زدن با ترشح اندروفین های بیشتر در مغز، به تقویت روحیه کمک می کنه. حتی بهتر، وزنه زدن، ناخوشی های مربوط به مفاصل رو کاهش می دهد، عضلات رو قوی نگه می داره و قلب رو هم تقویت می کنه!

بوکس

اگه می خواهید تمدد اعصاب کنین و خشم فروخورده تون رو خالی کنین، دستکش های بوکس رو به دست کنین و کیسه بوکس رو با مشت های تون له کنین! بوکس، راهی عالی واسه آرامش استرسه چون ورزشی جنگ جویانه س و به شما اجازه می دهد احساسات قوی و گاه ها منفی رو به احساسات مثبت تبدیل کنین. و شما با بوکس، این کار رو به سالم ترین روش ممکن انجام می بدید. اگه واسه مقابله آماده هستین، با یه دوست مسابقه بدین. مسابقه مشت زنی، راهی شاد کننده و باحال واسه انجام یه تمرین عادی در ترازی فرق داره.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

مجله سلامت کاهش استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *