چگونه با ورزش چاق شویم؟

بیشتر افراد واسه کم کردن وزن اضافه شون ورزش می کنن. اما در موارد بسیار زیادی، ورزش دقیقا بر عکس اینکار رو انجام می دهد و باعث زیاد شدن وزن فرد می شه!

بنظر می رسد که مهم نیس چقدر مراقب غذایی که می خورید هستین یا چقدر منظم تمرین می کنین، هنوزم نمی تونید بدرستی وزن کم کنین. اما وحشت نکنین. اگه واسه حفظ بدنی سالم، همه ی کارای لازم رو انجام داده اید، افزایش چند کیلو می تونه گمراه کننده باشه.

به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین؛ در مقاله ی امروز، ما لیستی از دلایلی که به چه دلیل ممکنه ورزش باعث زیاد شدن وزن شما شه رو بیان می کنیم.

وزن آب

بدن از ۶۰ تا ۷۰ درصد آب ساخته شده. منطقیه که بخش کلی ای از وزن شما، به وجود اومده بوسیله آب موجود در بدنتون باشه. اگه می گویید که شروع به تمرین کردین و یافته های زیادی دیدید، هیجان زده نشید. فقط چون مقدار زیادی عرق کردین وزن شما کم شده.

وزن آب بدن از یکی به یکی دیگه فرق داره. بعضی وقتا وزن آب می تونه باعث شه که عدد روی ترازو هر روز، ۵ کیلو عوض شه! واسه همینه که شما هر روز تماشاگر نوسانات وزن هستین. از دست دادن وزن آب، ترکیب بدن شما رو تغییر نمیده یا منتهی به کاهش وزن دراز مدت نمیشه.

بدن بخاطر یه کلاس دوچرخه ثابت، بطور جادویی کالری نمی سوزوند و به سرعت وزن از دست نمی دهد. واسه کاهش وزن، به ورزش همیشگی و منظم نیاز هستش.

روال تمرینی شما

تا بحال متوجه شده اید که چیجوری بعد از تمرین وزن بیشتری دارین؟ این به معنی زیاد شدن وزن شما نیس، بلکه یه اتفاق عادیه که ریشه در روال تمرینی شما داره. اندازه ی جرم شما شامل وزن اندام ها، گاز روده ای، هوایی که در ریه های شما هست، اوره، و خونه.

بعد از تمرین کردن، جرم بافت ها، بخش ها و بقیه بخش های بدن ۱۵٪ تغییر می کنه. این تغییر بخاطر تعدادی از عوامل از جمله وضعیت هیدراتاسیون (آبرسانی)، التهاب عضلات، و اجناس جانبی روده ای بوجود میاد. هم اینکه می تونه بوسیله ادرار یا حجم خون هم ایجاد شه.

پس وقتی روی ترازو می روید و تغییری در وزنتون می ببینن، مضطرب نشید. این فقط بخاطر ریکاوری بدنتون از یه تمرین شدیده.

وزن چربی و عضله

یکی از ماندگارترین خیالات غلط در مورد ورزش و زیاد شدن وزن، اینه که «عضله، سنگین تر از چربیه». نکته ی اصلی اینه که جمله فوق، یه افسانه س. وزن یه کیلو چربی به اندازه ی یه کیلو عضله س. با اینحال، حجم عضله بسیار متراکم تر از حجم چربیه. واسه همینه که عضله، سنگین تر از چربی بنظر می رسد.

ورزش کردن، عضلات رو زیاد کرده و چربی بدن رو کاهش می دهد، و این باعث تغییر در اعدادی می شه که روی ترازو می ببینن. این تغییرات در طول هفته ها یا ماه ها اتفاق می افتند، نه چند ساعت. پس هر ساعت یا حتی هر روز، وزنتون رو چک نکنین. ما پیشنهاد می کنیم که واسه گرفتن عددی دقیق تر، به شکل هفتگی خودتون رو وزن کنین.

وزن، اندازه گیری دقیقی از ترکیب بدن نیس

چیزی که روی ترازو می ببینن رو ندیده بگیرین، چون یه عدد دقیق از ترکیب بدن شما رو نشون نمیده. ترکیب بدن، مهم ترین جنبه ی ورزشه، و ترازوی شما، یه عدد غیر استاندارد رو نشون می دهد، چون چربی بدن، سطح تناسب اندام، عضلات و… رو اندازه نمی گیرد.

کاهش عدد ترازو به این معنا نیس که در حال رسیدن به اهداف تناسب اندامتون هستین، بلکه فقط به این معناست که سبک تر شده اید. ما پیشنهاد می کنیم که بجای عدد ترازو، بیشتر به اندازه های بدنتون توجه کنین.

قبل از شروع هر روال تناسب اندام، خودتون رو اندازه بگیرین. برنامه تناسب اندامتون رو ادامه بدید و تلاش کنین به اهدافتون برسین. هر دو هفته، خودتون رو اندازه بگیرین. پس، یه عدد دقیق از پیشرفت تون بدست میارید.

۱۹ بهترین روش زیاد شدن وزن اصولی

چه بخوریم تا چاق شیم؟

زیاد شدن وزن مجله تناسب اندام چیجوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *