چگونه با پیاده روی ساده ۵۰۰ کالری بسوزانیم؟

اگه شما چاقید یا کمی اضافه وزن دارین، مصرف ۵۰۰ کالری بیشتر با یه پیاده روی روزانه به شما کمک می کنه تا در هفته حدود نیم کیلو وزن کم کنین. حتی اگه اضافه وزن نداشته باشین، سوزوندن این اندازه کالری باعث می شه تا: خوش اندام بمونین، خطر دچار شدن به مریضیا رو کم کنین، شرایط بدنیتان رو تنظیم کنین و از احتمال اضافه وزن در آینده جلوگیری کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت ؛ راهنمای فعالیت فیزیکی ۲۰۰۸ آمریکا، پیشنهاد می کنه تا هر هفته به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه تمرینات کاردیویی مانند پیاده روی انجام بدین تا از فواید سلامتی اون بهره مند شید.

شخص ۵۷ کیلویی

یه وقتی که لازمه تا به کمک پیاده روی ۵۰۰ کالری بسوزونین، به سرعت راه رفتن و وزنتون بستگی داره. هر چی وزنتون بالاتر باشه، کالری بیشتری نسبت به یه فرد سبک وزن می سوزونین. براساس گفته نشریه هاروارد، اگه ۵۷ کیلو باشین، باید با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت و حدود ۱۱۱ دقیقه راه برید تابتوانید ۵۰۰ کالری استفاده کنین.

فرد ۷۰ کیلویی

اگه ۷۰ کیلو هستین، به این معنیه که زمان کمتری واسه کالری سوزی در مقایسه با یه فرد ۵۷ کیلویی لازم دارین، البته بشرطی که با همون سرعت راه برید. کسی که ۷۰ کیلوست، با سرعتی حدود ۶ کیلومتر بر ساعت، در حدود ۹۰ دقیقه، و یا راه رفتن با سرعتی حدود ۵ کیلومتر بر ساعت، حدود ۱۰۰ دقیقه، می تونه ۵۰۰ کالری بسوزونه. از طرفی افزایش سرعت به ۷ کیلومتر بر ساعت، باعث می شه تا بتونین فقط در ۸۱ دقیقه ۵۰۰ کالری بسوزونین.

فرد ۸۴ کیلویی

آدمایی که ۸۴ کیلو وزن دارن، ۵۰۰کالری رو درزمان زمان کوتاه تری نسبت به افراد ۵۷ و ۷۰ کیلویی خواهند سوزوند. البته تا زمانیکه با همون سرعت پیاده روی کنن. نشریه سلامت هاروارد گزارش می کنه که افراد ۸۴ کیلویی، اگه ۷۵ دقیقه با سرعت ۶ کیلومتر بر ساعت، و یا ۸۵ دقیقه با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت بدوند، ۵۰۰ کالری خواهند سوزوند.

پیاده روی در مقابل بقیه ورزشها

هرچند پیاده روی فعالیتی آسون واسه عضلات و یه تمرین عالی کاردیوه، حتما کالری کمتری نسبت به دویدن یا شنا کردن می سوزوند.

مثلا یه فرد ۷۰ کیلویی، با پیاده روی با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت بمدت ۹۰ دقیقه می تونه ۵۰۰ کالری بسوزونه. حالا اگه همون فرد، تنها ۴۵ دقیقه و با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت بدود، و یا ۴۰ دقیقه شنای قورباغه بکنه، به همون اندازه کالری خواهد سوزوند.

پس شنا، که ورزشی آسون و ایده آل واسه مفاصلتانه، جانشین کالری سوز خوبی واسه پیاده روش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *