چگونه با کاهش دمای آب و هوا، انگیزه‌مان را برای ورزش حفظ کنیم؟

ورزش در زمستون

وقتی هوا سردتر می شه، پوشیدن ژاکت گرم و نرم، و خوردن نوشیدنی های خوشمزه و پرکالری مانند مخلوط شیر و زرده ی تخم مرغ، و یا شیر قهوه کار آسونیه. غذاهای راحتی مانند کسرول های پنیری و سوپ های خامه ای هم بسیار متداولند.

از اونجایی که ما در ماه های سرد از لباس های پوشیده تر و آزادتری استفاده می کنیم و بدنمون کمتر در برابر نمایش قرار می گیرد، دوست داریم بیشتر استراحت کنیم. در نتیجه از اهداف ورزشی و غذایی سالممان دور می شیم. اینجا چند راهنمایی واسه اینکه در هوای سرد هم با انگیزه باشین، آورده ایم.

در اهداف کوتاه مدت تجدید نظر کنین

اگه هدفی رو در نظر بگیرین که بتونین در طول پاییز و زمستون به اون برسین، انگیزه ی بیشتری دارید. کارتون رو با اهداف کوچیک و قابل رسیدن که می دونین می تونید به اونا معتقد بمونین، شروع کنین. بعضی ازنمونه ها عبارتند از برنامه ریزی واسه شرکت تو یه کلاس دوچرخه ثابت سه روز در هفته، خوردن میوه یا سبزی با هر وعده غذا و میان وعده. با اینکه این اهداف واسه بعضی آسون بنظر می رسند، اما بیشتر وقتا کوچیکترین تغییرات، بیشترین تاثیر رو دارن.

تو یه مسابقه ثبت نام کنین

هوای سرد باعث می شه که بیرون رفتن و فعال بودن سخت تر شه، هم اینکه می تونه مانع با انگیزه بودن شما شه. یه مسابقه در فضای باز، فرصتی عالی واسه فعال بودن و تفریح کردنه. داشتن یه مسابقه در تقویم شما باعث می شه که به برنامه ی تمرینی هفتگی تون معتقد بمونین، چون بیشتر ما می خواهیم تا روز مسابقه، هفته ای چندین مایل بدویم.

این مطلب را هم بخوانید :  چگونه برنامه کاهش وزن موفقی داشته باشیم؟

مسابقات دوی مختلفی هست که واسه هرنوع سلیقه و سطح تناسب اندامی مناسبه. می تونید قدم بزرگتری وردارین و از خونواده و دوستانتون بخواین که به شما ملحق شن. داشتن یه همراه ورزشی، یه راه عالی واسه ادامه ی این راه س.

برنامه ریزی غذایی رو در اولویت بذارین

وسوسه شدن بوسیله غذاهای خوشمزه ی بسیاری که در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی در ایام تعطیلات وجود دارن، کار آسونیه. اگه هنگام رفتن به فروشگاه، یه لیست مواد غذایی داشته باشین که براساس یه جفت و جور شده باشه، جلوگیری از وسوسه بسیار راحت تر می شه.

وقتی وعده های غذایی هفتگی تون رو برنامه ریزی می کنین، به دنبال دستورات غذایی باشین که گرم و راحت باشن، اما مقدار کالری مصرفی روزانه ی شما رو بالا نبرن. مثلا بجای سوپ سیب زمینی که بیشتر دارای مقدار زیادی خامه و پنیره، سوپ گوجه فرنگی گریل شده رو جانشین کنین که ترکیبی از گوجه فرنگی گریل شده در فر، سیر و آبگوشته.

بهونه نیارین

بهونه تراشی بیشتر با نداشتن انگیزه در ارتباطه. بهترین راه واسه بهونه نیاوردن، پیدا کردن راهی واسه شکست دادن اون هستش. وقتی از سرکار به خونه می آیید، رفتن به باشگاه براتون سخت می شه؟ یه ساک ورزشی با خود به سرکار ببرین تا بتونین از محل کار مستقیما به باشگاه برید.

دوست ندارین شام بپزید؟ به دنبال دستورات غذایی باشین که با آروم پز جفت و جور می شن. در اینصورت پخت غذا از صبح شروع می شه و وقتی به خونه می رسید، آماده ی خوردنه. به همین سادگی.

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

چیجوری اراده قوی داشته باشیم؟

افزایش انگیزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *