چگونه با گرسنگی مقابله کنیم؟ کاهش وزن با کنترل گرسنگی

کنترل کردن حس گرسنگی یکی از بهترین روش ها واسه کم کردن وزنه، در بیشتر اوقات این احساس گرسنگی کاذب است و در صورت کنترل کردن اون می تونین خیلی راحت وزن کم کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ بیشتر ما زمان وعده غذای بعدی خودمون رو میدونیم اما عکس العمل ما به گرسنگی باعث می شه به محض اینکه حس گرسنگی به سراغمون بیاد سراغ یخچال بریم تا شکم خود رو راضی نگه داریم. خیلی عوامل هستن که بر حس گرسنگی شما تاثیر می ذارن. عواملی چون عادتا و برنامه های غذا خوردن، نوع غذایی که می خورید و حتی خستگی و استرس هم می تونه عامل گرسنگی شما باشه. ۶ پیشنهاد ای که آورده ام می تونه شما رو در کنترل گرسنگی و حس رضایتمندی هنگام غذا خوردن کمک کنه.

ساکت کردن شکم

بعضی وقتا استرس شکم شما رو به سمت غذاهای ناسالم و هله هوله تشویق می کنه. اما واسه دوری از این کار چند راه هست که می تونین انجام بدین. تمرین یوگا، ورزش یا حتی ۱۰ دقیقه پیاده روی کمک می کنه که با اون حس بد گرسنگی مقابله کنین. از جلوی دید برداشتن غذاها هم کمک بزرگی می کنه.

برنامه ریزی وعده های غذا

درسته که می گن بهتره تعداد وعده ها زیاد و مقدار غذا کم باشه اما بهترین راه واسه کم کردن وزن و مدیریت حس گرسنگی سه وعده غذایی در روزه. هرچه کمتر فرصت زیاده خوری رو داشته باشین بهتره. وقتی فقط سه وعده غذایی در روز داشته باشین بهتر می تونین قبل از هر وعده، نوع غذا رو برنامه ریزی کنین. این همون کاریه که باید انجام بدین. اما وقتی زمان نیاز به غذا می رسه بازم نمی تونین به شکمتون اعتماد کنین که دقیقا چی دلش می خواد. اگه قبل از وعده ها تصمیم بگیرین که چه غذایی رو باید بخورین دیگه تسلیم هوسای غیرقابل پیش بینی شکمتون نمی شین.

صبحونه رو کامل بخورین

وقتی در وعده صبحونه چربی، کربوهیدرات و پروتئین بیشتری استفاده کنین در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنین. بدیش اینه خیلیا روزشون رو با معده خالی شروع می کنن. با یه صبحونه کامل هم در برابر بیماریا قرار نمی گیرین هم وزنتون رو می تونین کنترل کنین.

چربیای سالم بخورین

دلیل پیشنهاد من به خوردن چربیای سالم اینه که هم با خوردن اونا سیر میشین و هم پروسه ذخیره چربی در بدنتون صورت نمی گیره. چربیای سالم شامل پسته، آجیل، روغن زیتون، آووکادو و ماست یونانیه.

تموم روز فیبر بجوید

چونکه فیبرها دیر هضم می شن و به مدت طولانی در شکم می مانند به شکم حس سیری میدن و دیگه میل به غذا دارید. مصرف فیبر خطر دچار شدن به مریضی دیابت نوع ۲ و بیماریای قلبی رو کم می کنه. سبزی، میوه و غلات کامل بهترین منابع فیبر هستن.

هر وعده پروتئین سالم استفاده کنین

کسائی که غذاهای با پروتئین بالا مصرف می کنن کمتر احساس گرسنگی می کنن. تخم مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل و ماست یونانی پر از پروتئین سالم هستن.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

بدونیم رژیم لاغری کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *