چگونه بدن اسیدی را قلیایی کنیم؟

فوت وفن تنفس و مدیتیشن واسه آرامش مغز

حالت اسیدیته ی بدن رو با pH زیر ۷ خون تعریف می کنن؛ یعنی اینکه بدن اسیدی شده و معمولاً مشکلاتی مثل درد مفاصل، خستگی و حتی مریضی های جدی تر مانند سرطان به بار می آورد.

به گزارش آلامتو به نقل از تبیان؛ به نظر ی بعضی از محققان بین حالت اسیدیته ی بدن و دچار شدن به سرطان رابطه هست.

به خاطر همین لازمه که به هر ترتیبی بدن رو از این حالت در آورده و به حالت آلکانیک یا بازی نزدیک تر کرد و این کار به کمک مصرف مواد غذایی مناسب مانند کنجد بوداده امکان پذیره. با ما باشین تا با مواد غذایی مناسب واسه کاهش حالت اسیدی بدن بیشتر آشنا شید.

چیجوری می شه فهمید بدن اسیدی شده؟

اگه صبح ها همیشه احساس خستگی می کنین و یا اینکه بین ساعت ۱ تا ۳ صبح از خواب بیدار می شید و خوابتون به هم می ریزد، اگه از سوزش معده رنج می برید یا اینکه صبح ها نفستون سنگینه، اگه همیشه دست و پاتون یخ می زند، پاهاتون عرق می کنه و نمی تونید سرما رو تحمل کنین؛ یعنی اینکه بدنتون علائم استرس فیزیولوژیکی رو نشون می دهد که به وجود اومده بوسیله حالت اسیدیه.

کلا هر مریضی طولانی بدن از حالت اسیدی ناشی می شه که دیابت، مریضی های کلیوی و سرطان ها جزویی از اون ها هستن.

مواد معدنی مناسب واسه خنثی سازی اسید:

سدیم

سدیم یکی از آلکانی ترین معدنی های هست. اثر این ماده ی معدنی بیشتر در ناحیه ی دستگاه گوارش دیده می شه.

می تونید با مصرف کرفس، ژلاتین، جعفری، زرده ی تخم مرغ، ماهی، نخود، مارچوبه، خرما، انجیر، کلم سبز، دانه ی کنجد، تخمه ی آفتاب گردان، سبزیجات برگ سبز، برگ های چغندر، قاصدک و شاهی سدیم زیادی دریافت کنین.

پتاسیم

پتاسیم هم به اندازه ی سدیم خواص بازی داره و واسه خنثی کردن اسیدهای عضلات خوبه.

واسه جذب پتاسیم بیشتر هم می تونید کلم سبز، کلم قرمز و کلم برگ، پوست سیب زمینی، زیتون، سرکه سیب غیرپاستوریزه، کاهو، کلم بروکسل، خیار، شاهی، جوونه ی گندم، ماهی، شیر سویا و چیزای دیگه ای به جز اینا استفاده کنین.

منیزیم

منیزیم باعث آرامش بدن می شه. این ماده ی معدنی بیش ترین اثر رو در ناحیه ی سیستم عصبی به جا می گذارد.

ذرت، تموم سبزیجات زردرنگ، گندم کامل، جوونه ی گندم، آب قلم گوساله، ژلاتین، خرما، انجیر خشک، ماهی، شیر بز، اسفناج، گندم مشکی، شیر سویا، چغندر، توفو، شاهی و دمنوش میوه ی رازک بیش ترین اندازه منیزیم واسه کاهش حالت اسیدی بدن رو در اختیارتون می گذارن.

کلسیم

بیش ترین اثر کلسیم در خنثی کردن حالت اسیدی استخون هاست.

در بین مواد غذایی شامل کلسیم می توان به دانه ی کنجد، بادام، آووکادو، سبزیجات برگ سبز تیره، جلبک دریایی، شاهی، پنیرهای غیرپاستوریزه، کلم ها، ژلاتین، ماهی، گل کلم، بروکلی، غلاتی مانند گندم کامل، ارزن، برنج قهوه ای، جو دو سر و هم اینکه انجیر اشاره کرد که شامل بیش ترین اندازه این ماده ی معدنی هستن.

منگنز

منگنز واسه خنثی کردن اسیدهایی که در مغز جا خوش کرده ان مناسبه.

گردو، سبزیجات سبز خام، آناناس، بلوبری و جو دوسر از بهترین منابع غذایی منگنز هستن.

یا اینکه صبح ها نفستون سنگینه، اگه همیشه دست و پاتون یخ می زند، پاهاتون عرق می کنه و نمی تونید سرما رو تحمل کنین؛ یعنی اینکه بدنتون علائم استرس فیزیولوژیکی رو نشون می دهد که به وجود اومده بوسیله حالت اسیدیه.

توجه توجه

به نظر ی محققان درسته که لیموترش یکی از میوه های ترش حساب می شه اما اگه به اندازه مصرف شه به کاهش حالت اسیدی سلول ها کمک می کنه. لیموترش پر از اسیدسیتریکه؛ اما درعین حال شامل مواد معدنی هم می باشه. وقتی که آب لیموترش جذب بدن می شه اسیدسیتریک اون به سرعت به اسیدکربنیک تبدیل شده و از اون چیزی جز مواد معدنی باقی نمی موند که به خنثی کردن حالت اسیدی کمک می کنن.

هم اینکه مواد غذایی مانند گوشت قرمز، کله پاچه، سفیده ی تخم مرغ، عدس، لوبیا سفید و چیزای دیگه ای به جز اینا حالت اسیدی بدن رو بالا می برند. البته بیشترین حالت اسیدی مربوط به قند سفید، آرد سفید و مواد غذایی جفت و جور شده از اون، پاستاها، شیرینی جات، روغن های تصفیه شده، چای، قهوه، الکل، شکلات و آبگوشت های چرب می باشه.

۱۰ نشونه خاموش لوسمی (سرطان خون) که نباید ندیده گرفته شن

نشونه های سرطان ریه

تبیان سرطان چیجوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *