چگونه بدونه خراب شدن ظاهر سینه ها ورزش کنیم؟

how-to-exercise-without-losing-your-breasts

خیلی با اهمیته که ورزش رو در برنامه روزانه خود بذارین اما ممکنه خیلی از خانوما به دلیل ترس از دست رفتن فرم سینه هاشون از انجام بعضی از ورزشا جلوگیری کنن در این مقاله می خوایم راه حلی واسه این موضوع مطرح کنیم:

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ برخلاف باور عموم هیچ رژیم غذایی، ورزش یا قرصی وجود نداره که کنترل کنه در کجای بدن وزنتون رو اضافه یا کم کنین. با در نظر گرفتن انجمن ورزش آمریکا، کاهش وزن به همه نواحی از بدن که چربی ذخیره می کنن تاثیر میذاره از جمله سینه ها از اونجا که سینه ها روی عضلات سینه ای قرار دارن بعضی تمرینات ممکنه به بهتر شدن ظاهر سینه کمک کنن.

قدم اول

دست کم ۱۵۰ دقیقه در هفته یه جور ورزش با شدت متوسط انجام بدین، دوچرخه سواری کنین، بدوید یا شنا کنین. مراکز کنترل و پیشگیری از مریضی واسه بهره مندی از امتیازات سلامتی بیشتر، بزرگسالان رو تشویق می کنه که دست کم ۳۰۰ دقیقه در هفته رو به ورزش کردن اختصاص بدن. تا وقتی که مصرف کالری شما با مصرف انرژی تون برابر باشه شما وزن یا بافت سینه رو از دست نمیدید. با این حال اگه وزن کم کنین می تونین توقع داشته باشی که مقداری از بافت سینه تون رو هم از دست بدین. عضلات سینه ای قوی در زیر سینه هاتون می تونن این تصور رو بسازن که سینهای بزرگتری دارین.

قدم دوم

عضلات سینه ای تون رو تقویت کنین. بعضی تمرینات تحمل وزن مانند شنای سوئدی و Inchworms (که تقلیدی از حرکت یه کرم کوچیک روی زمینه) کمک می کنن که سینه هاتون سفت تر به نظر برسن. واسه انجام Inchworms از باسن به جلو خم شید و نوک انگشتانتون رو روی زمین بذارین اگه دستتون به زمین نمی رسه زانوها رو کمی خم کنین به آرومی نوک انگشتانتون رو به سمت جلو حرکت بدید تا وقتی که بدن تون با زمین موازی شه یه شنای سوئدی انجام بدین، بعد به آرومی دست هاتون رو به سمت عقب حرکت بدید تا وقتی که به وضعیت شروع برگردین. یه روز در میان، ۳ه ده تایی از هر تمرین رو انجام بدین.

این مطلب را هم بخوانید :  چگونه بر ذهن خود مسلط شویم؟

قدم سوم

از وزنه ها استفاده کنین، بعضی دستگاه های وزن و تمرینات (مانند پرس سینه با هالتر) عضلات سینه ای شما رو سفت می کنن که کمک می کنه سینه هاتون بزرگتر و سفت تر به نظر برسن. یه هالتر وردارین و روی نیمکت دراز بکشین هالتر رو تا جایی پایین بیارین که درست بالای قفسه سینه تون قرار بگیره، بازوهایتان رو صاف کنین و هالتر رو به سمت بالا فشار بدید، یه ثانیه اون رو نگه دارین و بعد هالتر رو پایین بیارین. ۳ه شامل ۱۰ تکرار انجام بدین واسه حفظ ایمنی، این جوری پرس سینه ها رو بدون یه همراه انجام ندین.

قدم چهارم

یه توپ طبی وردارین و درحالی که یه لانژ انجام می دید، اون رو در مقابل قفسه سینه تون نگه دارین توپ رو مستقیم به سمت یه یار تمرینی یا دوست پرتاب کنین وه شامل ۱۰ تکرار انجام بدین.

قدم پنجم

پلانک از جلو انجام بدین واسه یه لیفت سینه فوری روی زمین دراز بکشین، طوری که انگار می خواین یه شنای سوئدی انجام بدین اما بجای قرار دادن وزنتون روی دستا، از ساعدهایتان استفاده کنین زانوی چپ تون رو خم کنین و به سمت قفسه سینه تون بیارین. یه ثانیه مکث کنین و بعد پاتون رو به وضعیت شروع برگردونین با پای دیگه تکرار کنین. این ترتیب رو ۱۰ بار انجام بدین و واسه ۳ه تکرار کنین.

اخطار

در بین ورزش کردن، یه سینه بند ورزشی به طور کامل چسبون بپوشید تمرینات شدید مانند: دویدن، طناب زدن یا ایروبیک ممکنه باعث شن سینه هاتون بالا و پایین برن و رباطای سینه هاتون کشیده وشل شن. یه سینه بند ورزشی انتخاب کنین که به بهترین شکل از اندازه کاسه یا cup شما پشتیبانی کنه و پشتیبانی کافی واسه سطح شدت تمرین تون جفت و جور کنه.

نکته

اگه شما مقدار زیادی وزن از دست دادین می تونین یه لباس زیر یا لباسهای مخصوصی که به بهتر شدن ظاهر سینه هاتون کمک می کنن بخرین مانند: تاپ قهرمانی، کرست، سینه بندهای پد دار و سینه بندهایی که در زیر کاسه دارای سیم هستن یا با پزشکتون در مورد گزینه های جراحی صحبت کنین.

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

تمرینات ورزشی زنان مجله تناسب اندام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *