چگونه بدون استرس کارهای بیشتری را انجام دهیم؟

استرس یکی از مشکلات مهم و موثر در هرکاری به حساب میاد و چگونگی کنترل اون میتونه یه تغییر بزرگ در کار و کاسبی شما باشه.

به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترن؛ به عنوان رهبر تیمی که کارکرد بالایی داره، این که چیجوری کارا رو میان اعضای تیم تقسیم می کنین و در این مورد تعادل برقرار می کنین یه عامل موفقیت حیاتی به حساب میاد. لازمه که در این مورد انصاف رو – و نه حتماً برابری – رعایت کنین. تقسیم کارا لازمه عادلانه انجام بشه چون می خواهید تیمتون بر مبنای برابری بکنه. بهتره که اعضای تیمتون روی چیزایی کار کنن که در اون زمینه ها خوب هستن و البته چیزایی که اون ها رو به شور می بیارن. پنج ملاک هست که هنگام تقسیم کارا بهتره به اون ها توجه کنین.

۱. اولویت

اولویت کار رو در نظر بگیرین. لازمه اولویت مبنای هر چیزی باشه. اگه در روند اولویت بندی خود دقیق بوده اید، از بالای فهرست خود شروع به تقسیم کارا کنین. اون فهرست باید بر مبنای اهداف تیم و سازمان آماده شده باشه. این باید اولین موردی باشه که در تقسیم کارا به اون توجه می کنین. اگه پروژه ای اولویت بالایی داره و فردی واسه انجام اون آزاده، اون کار رو به اون محول کنین.

۲. مجموعه مهارت ها

مجموعه مهارت های آدمایی رو که واسه انجام کاری در نظر گرفته اید، آزمایش کنین. اگه اون ّها مهارت های مناسب رو داشته باشن نتیجه مطلوبی به دست میاد. محصول پایانی چیزی هستش که نیازای مشتری تون رو برآورده می کنه. این هم اینکه احتمال شکست افراد رو کاهش می دهد چون کاری رو به اون ها محول نمی کنین که مهارت انجام اون رو ندارن. شما مسئولیت چیزی رو به اون ها می بدید که در اون زمینه می تونن موفق عمل کنن.

۳. آزاد بودن

مورد بعدی که هنگام محول کردن کاری باید در نظر بگیرین آزاد بودن فرده. با فرض این که ازنظر اولویت و مجموعه مهارت ها همه چیز برابر باشه، کی واسه انجام کار آزاده؟ کی ظرفیت خالی واسه اون کار داره؟ وقتی که منابع آزادی واسه پروژه جدیدی دارین، نباید منابع رو از پروژه ای به دیگری منتقل کنین.

اگه وقتی که جای دیگری منابع آزادی دارین شروع به جابجا کردن منابع بین پروژه ها، باعث کاهش شتاب ایجادشده در اون پروژه اول می شه که ممکنه باعث شکست اون پروژه شه. به علاوه، آدمایی که روی اون پروژه کار می کنن درمونده می شن. اون ها منابع موردنیازشان رو داشتن و یهو دیگه ندارن. فردی که بیشتر از همه درمونده می شه کسیه که منابع تحت اختیارش از پروژه ای که خوب پیش می رفته گرفته شده و واسه چیز جدیدی استفاده شده.

۴. پیشرفت

بعد، باید به فرصت پیشرفت ای فکر کنین که این پروژه ممکنه واسه اون فرد آماده کنه. شما باید همیشهً مجموعه مهارت های تیمتون رو ارتقا بدید. یه راه انجام این کار محول کردن کارای جدیدی به افراده که درنتیجه اون ها مهارت های تازه ای رو یاد می گیرن. پروژه هایی رو به اون ها محول کنین که در اون ها لازم هستش پیشرفت کنن و درس بگیرن، به اون ها چیزی آموخته شه و پذیرای بازخورد بقیه باشن. از این روش که می تونی تیمتون رو به سطح بعدی کارکرد برسونین.

۵. علاقه

آخرین موردی که باید در انتخاب فردی واسه کاری در نظر بگیرین اینه که فرد علاقه ای به انجام اون کار خاص داره؟ اگه فردی واقعاً به پروژه ای علاقه منده و نسبت به اون شور و اشتیاق داره، بهتره اجازه بدید اون کار رو رو دوش گیرد. اون انگیزه داره، واسه انجام اون شوق وذوق داره و شایدً کارکرد خوبی حاصل می کنه. یه اخطار – مطمئن شید افراد فقط به طرف کارایی کشیده نشن که از انجام اون ها لذت می برند و از چیزایی دوری نکنن که نسبت به اون ها احساس راحتی نمی کنن. اگه اجازه وقوع همچین چیزی رو بدین، اون ها تک بعدی می شن و دید محدودی پیدا می کنن.

حالا برید و کارایی رو تقسیم کنین

اگه تموم این ملاحظات رو هنگام تقسیم کارا میان اعضای تیمتون در نظر بگیرین، این کار تضمین می کنه با به کار گیری آدمایی که مهارت های مناسب رو دارن از پس پروژه هایی با بالاترین اولویت برآیید. کارا به گونه ای متعادل تقسیم می شن تا هم پروژه رو به اجرا درآرین و هم درعین حال افراد خود رو پیشرفت بدید.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

بیزینس ترن کاهش استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *