چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شویم؟

به گزارش آلامتو به نقل از WebMD؛ اگه داشتن یه رژیم لاغری واسه شما سخت و غیرقابل تحمله، نگران نباشین، راه های ساده تری واسه لاغری در دسترسه که می خوایم در این مقاله اونا رو بررسی کنیم.

پس امروز با آلامتو همراه شید تا ۲۱ روش کاهش وزن بدون رژیم غذایی رو یاد بگیرین.

رژیم سبزیجات

  1. واسه غذا خوردنتون وقت بذارین

یه تایمر کنار خو بذارین و عادت کنین واسه غذا خوردن ۲۰ دقیقه وقت بذارین و آروم غذا بخورین. این یکی از بهترین روشای کاهش وزن بدون داشتن رژیم غذایی است.

لقمه ها رو آروم و کامل بجوید این باعث می شه که از غذا خوردن لذت ببرین و هورمونها درست ترشح شن وقتیکه با عجله غذا می خورید معده شما نمی تونه پیام سیر شدن رو به درستی به مغز برسونه و همین خود باعث اضافه وزن می شه.

خواب واسه کاهش وزن sleep

خواب واسه کاهش وزن

  1. بیشتر بخوابین و وزن کم کنین

۱ ساعت اضافه خوابیدن باعث کاهش ۱۴ پوند در سال می شه. طبق گفته محققان دانشگاه میشیگان وقتی که خواب جانشین یه سری از فعالیتها می شه ۶ درصد از کالری بدن می سوزد البته این ممکنه از شخصی به شخص دیگه فرق کنه اما تحقیقات نشون داده که خواب کمتر از ۷ ساعت باعث زیاد شدن اشتها می شه.

  1. بیشتری بخورین

به جای اینکه یه نوع سبزی با وعده های غذایی بخورین ۳ نوع سبزی رو سر سفره بذارین تنوع بیشتر غذاها باعث افزایش اشتها و پرخوری می شه. وقتی که تنوع سبزیجات بیشتر باشه بیشتر می خورید و این جوری وزنتون از کفتون میره. هر چی اندازه آب و فیبر بالا باشه اندازه کاری پایین میاد. می تونین این سبزیجات رو بدون اضافه کردن روغن بپزید و یا اونا رو بدون اضافه کردن سس و فقط همراه آبلیمو بخورین.

  1. وقتی سوپ باشه وزن پایین میاد

سوپ رو به برنامه غذایی روزانه تون اضافه کنین تا اندازه کالری پایین بیاد. سوپ رو می تونین قبل از غذای اصلی بخورین تا به اشتها و هضم بهتر غذا کمک کنه. می تونین از سوپهای کنسرو شده استفاده کنین و سبزی تازه یا فریز شده با اون اضافه کنین. مراقب سوپهایی با اندازه بالای چربی باشین.

مصرف غلات بهترین راه واسه کاهش وزن سالم

مصرف غلات بهترین راه واسه کاهش وزن سالم

  1. به سراغ غلات برید

همه شکلای جور واجور غلات شامل گندم و جو و جو دوسر و برنج می تونن جزو استراتژیهای کاهش وزن باشن. این غذاها می تونن به سیر شدن شما بدون کالری زیادی کمک می کنن هم اینکه می تونن باعث بهتر شدن کلسترول شن. غلات امروزه در خیلی از غذاها استفاده می شن.

  1. لباس مورد علاقه تون رو آویزون کنین

پیراهن و شلوار و دامن مورد علاقه تون رو در جایی آویزون کنین که هر روز جلوی چشمتون باشه. لباسی رو انتخاب کنین که واسه شما تنگ باشه پس تلاش می کنین که واسه رسیدن به اون اندازه از وزن خود کم کنین.

  1. یه تیکه خوب پیتزا رو درست کنین

بجای به کار گیری گوشت در پیتزا به سراغ سبزیجات برید با این روش می تونین ۱۰۰ کالری رو از غذاتون خط بزنین. روشای دیگه درست کردن پیتزای بدون چربی اینه که به سراغ پنیر کم چرب برید و واسه نون اون از نانی استفاده کنین که مقداری روغن زیتون روی اون باشه.

  1. شکر رو کنار بذارین

نوشابه و یا هر نوشیدنی شیرینی رو با آب یا نوشیدنی بدون شکرجایگزین کنین. با این جانشین کردن می تونین از ورود ۱۰ قاشق سوپخوری شکر به بدنتون جلوگیری کنین. می تونین آبلیمو نعناع و یا توت یخ زده رو به نوشیدنیتان اضافه کنین.

تو یه مطالعه اندازه ۴۵۰ کالری اضافه ای که از راه مصرف آبنبات و نوشابه وارد بدن می شن با هم مقایسه شدن در این تحقیق مشخص شد کسائی که آبنبات مصرف می کنن کلا تمایل کمتری به مصرف کالری و چربی دارن در حالیکه این در مورد مصرف کننده گان نوشابه صدق نمی کنه.

مصرف کننده گان نوشابه درزمان ۴هفته ۲.۵ پوند اضافه وزن داشتن.

  1. عاقلانه بخورین؛ از یه لیوان بلند و باریک استفاده کنین

لیوان باریک

واسه اینکه کالری کمتری رو از نوشیدنیها دریافت کنین از یه لیوان بلند و باریک بجای یه لیوان بزرگ استفاده کنین. با همین روش مصرف شکلای جور واجور نوشیدنیهایتان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کم میشه.

این روش چیجوری کار می کنه؟ دکتر برایان وانسینک میگه کلیدای دیداری به ما می گن که کمتر و یا بیشتر بخوریم. آزمایشی که اون در دانشگاه انجام داد نشون داد که مردم تمایل بیشتری واسه نوشیدن بیشتر با لیوانهای بزرگ و کوتاه دارن.

  1. عاقلانه بخورین ؛ بخورین

چای سبز

نوشیدن چای سبز یکی از راهکارهای کاهش وزنه. تحقیقات نشون داده که چای سبز باعث فعال شدن موتورهای کالری سوز بدن می شه. دست کم می تونین یه نوشیدنی تازه و سالم و بدون کالری بخورین.

  1. به سمت یوگا برید

مطالعه ای که در یکی از مجلات رژیم سلامتی آمریکا چاپ شده نشون میده که زنائی که به سمت یوگا میرن کاهش وزنشون نسبت به بقیه بیشتره.

رابطه بین این دو چیه؟ کسائی که مرتب یوگا کار می کنن یه راه و روش متفکرانه به سمت خوردن دارن به این روش که اگه وارد رستوران شن و غذاهایی پروتئین دار زیادی ببینن به همون اندازه ای که نیاز بدنشونه از اون غذاها می خورن. محققان فکر می کنن اندازه آگاهی و آرامشی که در میان انجام دهنده گان یوگا ایجاد میشه باعث می شه که در مقابل اضافه وزن مقاومت کنن.

  1. در منزل غذا بخورین

تحقیقات نشون داده که خوردن غذاهای خونگی باعث کاهش وزن می شه. غذا پختن آسونتر از اون چیزیه که فکر میکنین. می تونین غذاهایی رو که پختشان سریعه انتخاب کنین. از سبزیجات و گوشتهای کم چرب استفاده کنین.

  1. زمان “توقف غذا” رو از دست ندین

بعضی از مردم یه زمان طبیعی واسه دست کشیدن از غذا دارن. وقتی که چنگالشان رو چندین دقیقه کنار می ذارن. مراقب این لحظه باشین و بیشتر از اون لقمه بر ندارین. بشقابتان رو تمیز کنین و از صحبت لذت ببرین. این یکی از نشونه های سیر شدنه. خیلی از مردم اونو ندیده می گیرن.

  1. آدامس نعناع بجوید

آدامس نعنایی

اگه می خواین به سراغ میان وعده برید واسه جلوگیری از اون آدامس نعناع رو با مزه تند اون امتحان کنین. جویدن آدامسهایی با مزه های تند باعث می شن که مزه خیلی از غذاها خوشمزه به نظر نرسند.

  1. از ظرفهای کوچیک استفاده کنین

بجای یه بشقاب ۱۲ اینچی از یه بشقاب ۱۰ اینچی استفاده کنین تا کمتر غذا بخورین. دکتر برایان وانسیک در تحقیقات زیادی دریافت که مردم با بشقابهای بزرگتر بیشتر غذا می خورن. با کوچیک کردن بشقابهایتان می تونین روزانه جلوی ورود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری به بدنتون رو بگیرین و در نتیجه ۱۰ تا ۲۰ پوند اضافه وزن در سال رو.

  1. سهم غذاهایتان درست باشه

بررسی رژیم غذایی افراد لاغر نشون داده که اونا سهم غذاشون رو درست بر می دارن. تحقیقات نشون داده بعد از اینکه سهم غذاتون رو درست اندازه گیری می کنین بعد از چندین بار بطور خودکار تبدیل به یه عادت می شه.

  1. قائده ۲۰-۸۰ رو رعایت کنین

قائده 20-80

آمریکاییها تا وقتی که کامل سیر نشده ان دست از غذا نمی کشن ولی مردم اوکیناوا قانون ۲۰-۸۰ رو رعایت می کنن یعنی وقتی که ۸۰ درصد سیر شدن دست از غذا میکشن. اونا اسم این عادت غذایی رو “هارا هاچی بو” گذاشته ان. ما هم می تونیم خود رو با این عادت غذایی وفق بدیم یعنی ۲۰ درصد غذای کمتری رو روی بشقاب بکشیم.

  1. در رستوران با روش خودتون غذا بخورین

رستورانها معمولا غذاهای پر چرب رو سرو می کنن اما شما می تونین این راهکارها رو در رستوران امتحان کنین

از بشقاب بچه ها استفاده کنین

غذاتون رو با یه نفر شریک شید

قبل از غذای اصلی یه پیش غذا سفارش بدین

نصف غذا رو سفارش بدین

سالاد و سبزی سفارش بدین

  1. سس قرمز استفاده کنین

بجای به کار گیری سس مایونز روی اسپاگتی از سس قرمز استفاده کنین. سس گوجه فرنگی دارای کالری و چربی کمتری نسبت به سس سفیده.

  1. از غذاهای بدون گوشت استفاده کنین

کسائی که از سبزیجات استفاده می کنن وزنشون رو آسونتر از کسائی که از غذاهای گوشتی استفاده می کنن از دست میدن. در حالیکه دلایل زیادی واسه این موضوع هست ولی سبزیجات نقش بسیاری مهمی رو بازی می کنن. سوپ عدس و دیگه غذاهایی شامل سبزیجات پر از فیبر هستن.

  1. کالری بیشتری بسوزونین

بدون داشتن رژیم غذایی خاصی می تونین در سال ۱۰ پوند از وزن خود رو کم کنین و روزانه ۱۰۰ کالری بسوزونین:

  • ۱ مایل یا حدود ۲۰ دقیقه راه برید
  • ۲۰ دقیقه گل بکارید
  • ۲۰ دقیقه چمنها رو درست کنین
  • نیم ساعت رو به نظافت منزل اختصاص بدین
  • ۱۰ دقیقه آروم بدوید

شمام راه حلی تست شده واسه کاهش وزن بدون رژیم غذایی دارین؟ اونو با ما در میان بذارین .

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

اختصاصی خبرهای داغ روز روشای لاغری آسون رژیم غذایی رژیم لاغری چیجوری کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *