چگونه برنامه کاهش وزن موفقی داشته باشیم؟

هممون با این افت وحشتناک در روند کاهش وزن خود آشنا هستیم. سخت ورزش می کنین، کالری ها رو محاسبه می کنین، وزن کم می کنین، اما یه دفعه، همه چیز ثابت می شه!

فرقی هم نم یکند دیگه چه می کنین، اما هر چی هست نمی تونید اون عدد روی صفحه ترازو رو کم کنین.

این افت روند کاهش وزن طبیعیه، یا برزخ نامعلوم ایست که همه کسائی که تلاش دارن وزن خود رو کم کنن با اون روبه رو می شن ؟

من به مراجعین بسیاری در این مورد کمک کرده ام و اون چیزی که تجربه در تموم این سال ها به من ثابت کرده از این قراره:

همه آدمایی که روند کاهش وزنشون کنه شده یه وجه مشترک دارن، اون ها دیگه مثل گذشته همه ی توان خود رو به کار نمی برند!

وقتی شما تازه یه برنامه کاهش وزن رو شروع کرده اید خیلی هیجان زده اید و کلی انگیزه دارین تا تغییرات بزرگی تو زندگیتون بسازین، اما از هفته هشتم به بعد اون شور و اشتیاق و جدیت اولیه فروکش می کنه. بیایید روراست باشیم، سخته که بخوایم هر روز واسه ورزش کردن با انگیزه و پر انرژی باشیم و رژیم غذایی به طور کاملً سالمی رو رعایت کنیم. هر چند، این موارد واسه آمادگی ذهنی و جسمی شما جهت کاهش وزن واقعا لازمن.

اگه احساس می کنین اعداد روی صفحه ترازویتان دیگه تغییری نم یکند از خودتون سوال کنین همه تلاش خود رو می کنین ؟ به طور منظم ورزش می کنین و تمرینات رو کامل انجام می بدید ؟ بیشتر از چیزی که باید، غذا نمی خورید؟ یا تلاش ندارین به وزنی برسین که واقعاً واسه اندام و قد شما خیلی کمه ؟

چیجوری می تونیم اون شور و اشتیاق اولیّه رو به دست بیار و به راه درست برگردیم؟

در ادامه به شما نکاتی رو میگم که به خیلیا در این مورد کمک کرده ان:

۱. هدفتون رو مشخص کنین

یه کاغذ وردارین و بنویسین که، وزن کم کردن چقدر واسه شما ارزش دارین و چه تغییرات مثبتی تو زندگیتون به وجود میاره؟ یادداشت کردن اهدافتون می تونه یادآور خوبی براتون باشه و به شما انگیزه میده.

۲. تغییراتی بسازین

تمرینات خود رو عوض کنین. به باشگاه برید و کلاس های ورزشی جدیدی رو امتحان کنین! اگه تمرینات فعلی واسه شما کارساز نیستن شاید نوع تمرینتان ایراد داشته باشه.

۳. واسه خود اهداف کوتاه مدت مشخص کنین

در مسابقات شرکت کنین، مثلاً مسابقات دویدن یا پرتاب وزنه! آمادگی واسه مسابقات همیشه یه هدف عالی واسه تناسب اندامه که به شما انگیزه می دهد سخت تمرین کنین.

۴. محاسبه کالری

مراقب باشین که مقدار کافی و درستی از کالری رو به بدن خود برسونین. ممکنه کمتر از چیزی که فکر می کردین باید کنین، یا ممکنه به اندازه کافی تغذیه نداشته باشین، که شما رو دچار سوءتغذیه می کنه، و در این حالت شما اصلا دیگه وزن کم نمی کنین.

دفعه بعدی که دچار افت کاهش وزن شدید حتماً از این راهکارها استفاده کنین، اما مهم تر از همه یادتون نره که، عدد روی ترازو، شما رو تعریف نمی کنه و در آخر فقط یه عدده! اون چیزی که واقعاً در انتهای هر روز مهمه، اینه که شما سلامت باشین.

شمام تا حالا این افت کاهش وزن رو تجربه کرده اید ؟ چیجوری بر اون غلبه کردین ؟ تا حالا از راه های بالا استفاده کرده بودین ؟

برامون کامنت بذارین و از تجربیات خود به ما بگید.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *