چگونه برندی جهانی شویم؟

become global brand

واسه هر مدیر کار و کاسبی ای گسترش بخش فعالیتش میتونه انگیزه ای قوی و افتخاری بزرگ باشه اما این بخش چقدر میتونه گسترش یابد؟ در برنامه ریزیای خود به جهانی شدن فکر میکنین؟

به گزارش آلامتو و به نقل از شنبه مگ؛ هر کسب وکاری که فعالیت خود رو شروع می کنه، هر چقدر هم که کوچیک و محدود باشه، مطمئنا اهداف بلندپروازانه زیادی رو پیش روی خود داشته و به دنبال اثبات و بالا بردن نام تجاری خوده اما این اهداف در صورتی امکان تحقق پیدا می کنن که برابر با راهکارهایی مناسب و کاربردی پیاده شن.

هر کسب وکاری که فعالیت خود رو شروع می کنه، هر چقدر هم که کوچیک و محدود باشه، مطمئنا اهداف بلندپروازانه زیادی رو پیش روی خود داشته و به دنبال اثبات و بالا بردن نام تجاری خوده اما این اهداف در صورتی امکان تحقق پیدا می کنن که برابر با راهکارهایی مناسب و کاربردی پیاده شن و فقط به صورت جملاتی پرطمطراق و قشنگتر روی کاغذ باقی نمانند. واسه رسیدن به این منظور هم باید راهکارها و روش هدف دار های متناسب و مفید بودن رو به اجرا درآورد تا بشه از موقعیت یه کسب و کار کوچیک، به جایگاه یه برند معروف رسید. به همین خاطر هم در این گزارش به معرفی چند راه حل کلی می پردازیم که کسب و کارای کوچیک رو واسه ورود به به بازارهای بزرگ جهانی آماده می کنن.

وعده های خود رو تنها ارائه ندین، بلکه به اونا زندگی ببخشین

با اینکه طراحی و ارائه شعارهای خلاقانه واسه انجام فعالیت های تبلیغاتی بسیار لازمه، اما اگه این شعارها در حد یه وعده باقی مونده و تحقق نیابند، کم کم تأثیرگذاری خود رو از دست میدن. نگفته پیداست که تموم شعارهای تبلیغاتی که با در نظر گرفتن روحیات مخاطبان و نیازای اونا انتخاب شده باشن، در همون مرحله اول، مخاطبان رو به طرف خود جلب می کنن، اما اگه این شعارها تحقق نیابند، به وعده هایی دروغین تبدیل می شن که کم کم، نبود اعتماد مشتریان رو به همراه دارن، پس یکی از مهم ترین راهکارهایی که واسه موندگاری و رشد یه نام تجاری بسیار اهمیت داره، تحقق وعده های اون هستش، چراکه جلب اعتماد مخاطبانه که می تونه یه کسب وکار کوچیک رو کم کم به یه برند موندگار تبدیل کنه.

گذر از بازارهای محلی به بازارهای جهانی

اگه رؤیای جهانی شدن رو تو سرتونه، نباید کسب و کار خود رو در همون سطح محلی نگه بدارین، اما عجله کردن در این راه هم به ضرر شما تموم می شه، چون واسه پا گذاشتن به میدون بازارهای بزرگ تر و پیدا کردن مخاطبان جهانی، در درجه اول باید در بازار محلی خود اثبات شید، بعد از این مرحله س که باید به دنبال پیدا کردن روش هدف دار های تازه تر باشین. به این معنا که راهکارهایی که جوابگوی مخاطبان محلی شما بود، دیگه کفاف حضور در بازارهای جهانی رو نمیده و شما باید به دنبال شناختن مخاطبان جهانی خود باشین که فرهنگ هایی جور واجور دارن و در نتیجه باید روش های تبلیغاتی متفاوتی رو در پیش بگیرین. به همین خاطر باید گفت که ترجمه شعارهای تبلیغاتی در این مرحله کارساز نخواد بود، بلکه مخاطبان جدید، چیزهای مورد علاقه و خصوصیات جدیدی دارن و شما هم برابر با اونا باید به طراحی و ارائه برنامه های جدید بازاریابی خود بپردازید.

کارشناسان بازاریابی رو یادتون نره

گسترش یه نام تجاری در سطح بین المللی کار خیلی راحتی نخواد بود و نیاز به تخصص و مهارت هایی خاص داره، به همین خاطر باید گفت بعد از حضور در بازارهای جهانی، لازم ترین راه حل، استخدام تیم های بازاریابی موفق و کمک گرفتن از آژانس ها و کمپینای تبلیغاتیه؛ چراکه در این مرحله، کسب وکار شما نیاز به گسترش و شناخته شدن از طرف مخاطبان جهانی داره و پس داشتن یه تیم متخصص که تجربه زیادی در این کار داره، می تونه کمک زیادی به روند رشد نام تجاری شما داشته باشه؛ ضمن اینکه فضای دیجیتال و گسترش رسانه های اجتماعی هم به عنوان ابزاری قوی در دست شما هستن تا با کمک راهکارهایی که تیم متخصص انتخابی شما ارائه میدن، حضوری بهینه تر و مفیدتر در سطح جهانی داشته باشین.

لحن خاص کمپین های تبلیغاتی خود رو پیدا کنین

اگه با کمی دقت به برنده های مشهور جهان و فعالیت های تبلیغاتی اونا نگاه کنیم، متوجه می شیم که تموم اون فعالیت های بازاریابی، همونجوریکه متفاوت از هم بوده و تکراری نیستن، لحن خاصی رو در شعارها، تصاویر، ویدئوها و دیگه راهکارهای بازاریابی خود دارن که به صورتی غیرمستقیم ذهن مخاطب رو با اون نام تجاری در رابطه می کنن؛ پس واسه جهانی شدن یه برند، پیدا کردن اون لحن خاص لازم حساب می شه و رسیدن به این لحن هم وابسته به حرکت درست و همه جانبه فعالیت های بازاریابی اون هستش؛ به این معنا که اگه یه کسب وکار کوچیک در فضای محلی خود به درستی اثبات شه و بعدا هم بتونه با کمک گرفتن از تیم های متخصص، جایگاه خود رو در سطح جهانی پیدا کنه، خواه نا خواه، لحن و صدای خاص خود رو پیدا می کنه و مخاطبان جهانی می تونن صدای اون رو در بین دیگه برنده های حریف خوب تشخیص بدن.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

شنبه مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *