چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟

Fear

روانشناسان ترس رو اینطور معنا می کنن: پدیده ترس هر چند که یه غریزه طبیعیه که در آدم از همون اول تولد هست، اما هر گاه به دلیل تغییراتی که در شدت و نوع اون بوجود میاد از حالت عادی خارج شه

حتما شنیدین که از قدیم گفتن” از هرچی بدت میاد، سرت میاد”. قانون جاذبه هم که کتاب راز براساس اون نوشته شده در واقع تاکیدی دوباره بر همین ضرب المثل قدیمی خودمونه.

ما در واقعیت به اون چیزی می رسیم که مدتا قبل در ذهنمون اون رو تجسم کردیم. با اینکه “راز” شکل زیاده روی گونه این نگرشه. اما همه کارشناسان اتفاق نظر دارن که ترسا و افکار داغون کننده بخشی از انرژی آدم واسه انجام فعالیتای به درد بخور روزانه رو می گیره. علاوه بر این اثرات داغون کننده بیشمار دیگری هم در مورد سلامتی جسم و روح به اثبات رسیده.

ترس چیه ؟

روانشناسان ترس رو اینطور معنا می کنن: پدیده ترس هر چند که یه غریزه طبیعیه که در آدم از همون اول تولد هست، اما هر گاه به دلیل تغییراتی که در شدت و نوع اون بوجود میاد از حالت عادی خارج شه، این ترس ها با عنوان ترس های مرضی شناخته می شن که می تونه فعالیتای روزمره آدم رو دچار اختلال کنه.

شکل های جور واجور و اشکال جور واجور ترس کدامه؟

ترس از بیکاری، ترس از حشرات و حیوانات، تنهایی، بی پولی ، تاریکی ,ارتفاع و… هر کدوم از ما ترسای خاص خودمون رو داریم که از منابع زیادی ریشه می گیرن.

به چه دلیل هول و هراس داریم؟

روانشناسان یه سری از عوامل زیستی و وراثتی در کنار عوامل محیطی و روان شناختی رو در تشکیل ترسا موثر می دونن. بعضی وقتا ما خودمون خوب میدونیم که ترسمون از چی سر میگیره و در پاره ای موارد هم دلیل این ترس رو فراموش می کنیم، اما از وجودش رنج می بریم.

روانشناسان فکر می کنند بعضی از بچه ها ذاتا مستعد ترس یا فوبیا هستن و ویژگیای شخصیتی رو سخت میشه تغییرداد. اما به نظر می رسه هر کدوم از ما اگه فقط بخشی از توانایی هامون رو بکار بگیریم قادر به انجام کارایی هستیم که حتی امروز قادر به تصور اونم نیستیم. پس شکست دادن ترسای طولانی هر چند ممکنه سخت باشه اما قابل درمانه.

در بعضی موارد افراد مجبور به دارو درمانی ان اما در موارد جزئی که حالت مریض گونه نداشته و به شکل مشکلات محدود در درون هممون وجود دارن میتونیم با اونا مقابله کنیم.

راه های درمان

اشتباه نکن این مقاله نمی خواد راه های درمان روانشناسانه به شما ارائه بده. حتی دلمون نمی خواد شما رو به خوندن کتاب ،دعا و یا یوگا تشویق کنیم.

این مقاله تنها تلنگریه واسه اینکه به شما پیشنهاد بکنیم ترسای خود رو بشناسین و اگر بر شما غلبه دارن پیشنهاد می کنیم واسه رفع اون از کارشناسان کمک بگیرین.

اما پیشنهاد ما به شما اینه که واسه شکست دادن ترس خودتون رو به موقعیتای ترسناک نزدیک کنین، اون وقت می بینید خیلی هم که فکر می کردین ترسناک نیستن.

جام نیوز روش مقابله به ترس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *