چگونه بزدل و ترسو نباشیم؟

چیجوری بزدل نباشیم,راه های ترسو نبودنSuperman

ترس چقدر ای شما رو کنترل میکنه؟ بزدل بودن میتونه در موفقیت شما اثر داشته باشه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از دیجی رو؛ هیچکی در مقابل ترس مقاوم نیس و همه، حتی پردل و جربزه ترین افراد هم ترس هایی دارن. از ترس از ارتفاع و هواپیما گرفته تا ترس از حیوانات و رانندگی در شب و تنهایی و… . اما موضوع اینجاس که ما باید با این ترس ها کنار بیاییم و نگذاریم مانع ما شن و این مطلب هم می خواد به شما نشون بده که چیجوری با ترس هاتون کنار بیایید و پردل و جربزه تر باشین. پس با ما همراه باشین.

۱.ترس همیشه وجود داره

C.S Lewis می گوید: صلح به معنی نبود درگیری نیس، بلکه به معنی مقابله با درگیریه. به همین ترتیب جربزه هم به معنی نبود ترس نیس. ما در زندگی ممکنه از خیلی چیزها بترسیم اما نکتهٔ مهم اینه که چیجوری این ترس رو مدیریت کرده و با اون روبه رو شیم.

۲. حتی باید به خاطر ترس هامون ممنون باشیم

مادرواقع واسه ترسیدن طراحی شده ایم. این غریزه ای واسه باقی موندن یا پاسخی واسه زنده ماندنه. وقتی شروع به مضطرب شدن درباره چیزی می کنین یعنی زمان اون هستش که شرایط رو آزمایش کرده و تصمیمی بگیرین.

۳. تصمیم بگیرین که پردل و جربزه باشین

نکته ای که در مورد قبلی عنوان شد بنظر ساده میاد نه؟ اما از روی اجبار اینطور نیس. هر فرد به شرایط جور واجور به طور متفاوتی عکس العمل نشون می دهد. هیچ دستور العمل جادویی ای نیس که بتونین با اون خیلی راحت به ترس هاتون پیروز شدین. هرچند اولین قدم در این راه اینه که تصمیمی بگیرین. شما باید تصمیم بگیرین که پردل و جربزه، نترس و بی باک باشین. تصمیم بگیرین که این ترس نیس که باید شما رو کنترل کنین بلکه این شمائید که باید اون رو کنترل کنین. این موضوع رو به عنوان فرصتی واسه پیشرفت ببینین.

۴. جربزه فیزیکی مهم ترین نوع جربزه نیس

ادما از پل ها، هواپیماها، کوه ها یا ساختمون ها می پرند و این واقعا کار هیجان انگیزیه اما برعکس، شجاعتی که واسه انجام اون کارا نیسازه شجاعتی نیس که قراره به شما کمک کنه و شما رو از وضع فعلی تون رهایی ببخشد. بعضی وقتا ترس های پیچیده روانی بیشتر در زندگی تون حس می شن تا ترس های فیزیکی. در نتیجه تلاش کنین که تمرکز خودتون رو روی روبرو شدن با ترس هایی که واقعا براتون اهمیت دارن بذارین.

۵. محدودیت های خود رو قبول کنین

شما سوپرمن نیستین. شما قرا نیس همیشه از پس همهٔ کارا بربیایید. پس اصلا مشکلی نداره که تصمیم بگیرین کاری رو انجام ندین.

۶. به حرف ها و طرز فکر بقیه بی توجه باشین

کاری که حس می کنین درسته رو بکنین. شما مجبور نیستین چیزی رو –حتی به خودتون- ثابت کنین. آدمایی که واقعا به شما اهمیت میدن به تصمیم شما احترام می گذارن و شما رو به زور وارد شرایط ناراحت کننده نمی کنن.

۷. خودتون رو بشناسین

قدرت، اهداف و ارزش هاتون رو بشناسین. وقتی عمیقا خودتون رو بشناسین بهتر می تونید با شرایط استرس زا کنار بیایید.

۸. خطرناک ترین لحظات رو یادتون باشه

وقتی که کارای بزرگ و خطری انجام دادین رو به خاطر بیارین. وقتی که تونستید بر ترس تون پیروز شدین. اینا لحظاتی هستن که شما احساس قدرت و آسیب ناپذیری کردین. بخاطر این هرچه بیشتر در مورد اون لحظات افتخار آمیز فکر کنین نترس تر می شید.

۹. روی بقیه حساب کنین

این جمله رو با خودتون تکرار کنین: کمک گرفتن ازدیگران اشکالی نداره. کمک گرفتن از بقیه نشونهٔ ضعف نیس. اصلا اشکالی نداره به آدمایی که مورد اعتمادتون هستن صحبت کنین و از اونا کمک بگیرین.

۱۰. اگه دربارهٔ چیزی شک دارین جزئیات اون رو سوال کنین

بی توجهی و بی خبری می تونه مشکلی بیشتر از ترس واسه شما بسازه. پس آگاهی پیدا کنین. در سوال پرسیدن لفتش ندین و براساس فرضیات پیش نرید. شاید شرایط اونقدر که فکر می کنین ترسناک نباشن.

۱۱. شما از چیزی که فکر می کنین پر طاقت و سمج تر هستین

همهٔ ما در شرایط بسیار سختی قرار گرفتیم اما بیشتر ارزشی واسه این کارمون قائل نیستیم. خیلی از افراد ترسو هستن که وقتی بقیه به اونا نیاز دارن پشت شون رو به اونا می کنن و ختی حاضر نیستن قدمی واسه خودشون هم بردارن. پس شما پر طاقت و سمج تر از آنی هستین که فکر می کنین؛ یادتون باشه که زندگی واسه رو کردن بهترین شما، راه های خودشو داره! پس به خودتون باور داشته باشین.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

دیجی رو چیجوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *