چگونه بعد از یک روز بد، آرامش خود را حفظ کنیم و مثبت اندیش باشیم؟

آرامش تو یه روز بد

حتما واسه شما هم پیش آمده که در صف طولانی فروشگاه منتظر پرداخت صورتحساب باشین. در اینجور شرایطی هیچ کاری از دستتون بر نمی آید. باید منتظر بمونین و این صف خسته کننده رو تحمل کنین. هممون در زندگی خود با روزای بد مواجه بوده ایم. معمولا در اینجور شرایطی هیچ چیزی به درستی انجام نمی شه. هیچکی نمی تونه روی همه اتفاقاتی که در زندگی رخ می دهد کنترل داشته باشه اما نباید قربونی اینجور حوادثی شیم. با داشتن افکار مثبت و انجام ترفندهایی که در ادامه به اون ها می پردازیم می تونید روزای بد زندگی رو با موفقیت بیشتری بگذرونین.

  1. برنامه ای رو واسه خود پیشرفت بدید:

معمولا بیشتر وقتی که حوادث بد در زندگی رخ می دهد اجازه می دیم حالمون بد شه. در این شرایط تلاش نمی کنیم ریشه اصلی مشکل رو پیدا کنیم و ببینیم چی باعث ناراحتی ما شده. بخاطر این در اولین مرحله باید بدونین چی باعث ایجاد ناراحتی و نا امیدی در شما شده. خاص باشین و بعد از اینکه اون رو انجام دادین یه برنامه واسه خود بسازین. همه کارایی که می تونید واسه بهبود روحیه خود انجام بدین رو بنویسین. مگ سلیگ در کتاب خود اینجور می نویسد: اگه شما در موقعیت ناگواری قرار بگیرین که از قبل واسه اون برنامه ریزی کرده اید، به خودتون می گویید که من واسه این موقعیت برنامه ریزی کرده بودم ، پس می توانم از این برنامه استفاده کنم. شناسایی و برنامه ریزی واسه موقعیت های سخت و بد می تونه باعث آرامش استرس و ناراحتی های شما شه.

  1. با برندگان رابطه داشته باشین:

هممون مثل آدمایی فکر می کنیم که در دور و برمون هستن. این یه خبر بد نیس اما در بعضی از موارد باید مراقب آدمایی که دور و برتون قرار دارن باشین. آدمایی که در مورد دو بحث جداگونه صحبت می کنن هیچوقت با هم برابر نیستن. این افراد طرز فکر متفاوتی دارن. بخاطر این باید گروهی رو پیدا کنین که طرز فکر مثبت داره. از افراد موفق در گروه های خود استفاده کنین. این افراد چیجوری به اینجور موفقیتی دست پیدا کردن؟ چه طرز فکری دارن؟ با جواب دادن به این سوال ها می تونین یافته های عجیبی به دست بیارید و از اون در زندگی خود استفاده کنین.

  1. مثبت اندیش باشین و حرف های مثبت بزنین:

هممون دوست داریم چیزایی رو که بیان می کنیم باور کنیم. ذهن ما در همون جهتی حرکت می کنه که کلمات تعیین می کنن. همه افراد می تونن با نگاه کردن به جنبه های مثبت زندگی مثبت اندیش باشن. شرکت در جلسات مثبت گروهی بسیار موثر هستش. وقتی که موفقیتی به دست آوردید اون رو با صدای بلند تکرار کنین. همیشه جملات مثبت به خودتون بگید. اصلا نمی توان با صدای بلند جملات مثبت رو گفت و در عین حال احساس افسردگی داشت. وقتی که از جملات مثبت استفاده می کنین ناخودآگاه حال روحیتون هم بهبود پیدا می کنه. تایید کلامی در طول روز می تونه روح و روان شما رو تازه تر کنه و جون تازه ای به اون ببخشد.

  1. لبخند زدن رو یادتون نره:

در دنیای پر مشغله امروز، شرایط استرس زای زیادی هست. هنوزم بیشتر کارشناسان می گن که خنده می تونه اثرات مثبت زیادی روی بدن و روح آدم داشته باشه. مثلا مقاله ای که بوسیله مایوکلینیک نوشته شده اینجور می گوید: خنده می تونه استرس شما رو کمتر کنه و در عین حال ضربان قلب رو زیاد کنه. در اینجور شرایطی احساس آرامش بیشتری دارید. واسه رسیدن به این موارد، خنده رو یادتون نره.

  1. عمل کنین:

بعد از اینکه فهمیدین چی باعث ازار و اذیت شما می شه باید برنامه ای واسه شکست دادن اون پیشرفت بدید و از اسلحه ذهنی واسه اینکار استفاده کنین. حالا زمان اون شده که اسلحه های بزرگ خود رو در دست بگیرین. افکار خود رو به واقعیت تبدیل کنین. اگه بتونین راه حلی واسه مشکلات خود پیدا کنین دیگه نگران اون نیستین. مشکلات خود رو هدف بذارین. این مشکلات چه بخشی از زندگی شما رو هدف قرار دادن و چیجوری می تونن خوشی رو از زندگی شما بگیرن؟ فعالیت فیزیکی و مقابله با مشکلات یه اسلحه قوی واسه مقابله با این شرایطه و می تونه تاثیر عجیبی روی روحیه شما داشته باشه. از مهارت های خود واسه ایجاد فرصت های جدید استفاده کنین. اولویت های جدیدی در زندگی خود پیدا کنین و از این اولویت ها استفاده کنین. خوشحال باشین و افکار مثبت رو پیشرفت بدید.

راه های افزایش هورمون شادی

چیجوری یه زندگی سالم داشته باشیم؟

خوشبختی خوشحال بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *