چگونه به آرامش درونی برسیم؟

آرامش داخلی

شما توجه کرده اید که چیجوری به صورت تموم وقت مشغول هستین؟ همه همیشه با کار، پیشرفت حرفه ای و امور دیگه مشغول هستن. علاوه بر این وقتی که اونا کار نمی کنن و یا کاری مربوط به حرفه خود انجام نمی بدن واقعا احساس گناه می کنن.

به گزارش آلامتو به نقل از womanitely؛ امروزه مردم مجبور به زندگی در دیوونه کننده ترین و شلوغ ترین جامعه هستن. جای تعجب نیس که زندگی ما به نظر می رسد به جای یه سفر لذت بخش مثل یه مسابقه بدون توقفه. خیلی از مردم زندگی واسه استراحت کردن و توقف کنترل کردن همه چیز رو سخت می دانند.

پیدا کردن آرامش داخلی تحت اینجور فشاری به طور کامل غیر عملی به نظر می رسد. ذهن غرق در فکر سررسید ها، قرار ملاقات ها، صورت حساب ها و تماس های تلفنیه.

با این حال در زیر چندین راه هوشمندانه واسه پیدا کردن آرامش داخلی شما اومده است حتی اگه یه زندگی گیج کننده و متشنج دارین.

  1. هدف پایانی خود رو پیدا کنین

هر بار که در مورد زندگی خود فکر می کردم دچار سردرد می شدم. من چه کاری می خواهم انجام دهم؟ هدف من در زندگی چیه؟ واسه چه باید تلاش کنم؟ تموم این سوالات منو شوریده و مضطرب نگه می داشت تا وقتی که هدف پایانی خود رو یافتم.

هدف پایانی زندگی جهت رو به شما نشون می دهد، احساس داشتن هدف مشخص می دهد و زندگی شما رو با معنی می سازه. شما قادر به دقیق شدن و فوکوس کردن بر موارد مهم می شید و حواس پرتی ها رو ندیده می گیرید.

شناخت هدف پایانی از شما یه شخص بالغ می سازه. وقتی که من می دانم که هر چیزی که انجام می دهم دارای معنا هستش، می توانم با یه آرامش تو ذهن خود زندگی کنم.

  1. جمعه رو با دوستان یا خونواده بگذرونین

بعضی وقتا زندگی پر مشغله فقط زیادکننده پوچی داخلی و تنهاییه. تلاش کنین که این فضای خالی رو با کسائی که دوستشون دارین پر کنین. وقتی که من به همراه بهترین دوستانم و یا اعضای خونواده ام جمع می شیم، وقتیه که واقعا می توانم استراحت کنم و لذت ببرم.

یادتون باشه که زمان مخصوصی واسه کار و وقتی واسه استراحت هست. مطمئنا، نزدیک ترین و عزیزترین آدما به شما زندگی شما رو معنی دارتر و کامل تر می کنن.

ارتباطات راه مطمئنی واسه ، زنده کردن تفکر مثبت و تغییر توجه شما از زندگی پر مشغله س. مهم نیس که چقدر مشغول هستین، شما همیشه باید مقداری از زمان خود رو به عزیزانتون اختصاص بدید.

  1. همیشه واسه خود “زمان من” بسازین

شما فقط یه کارمند موفق نیستین. شما هم اینکه یه همسر، یه دختر، یه مادر، یه دوست و یا هرکی دیگری هستین. وقتی که شما به بقیه توجه دارین، بیشتر اهمیت و توجه به خود رو فراموش می کنین.

اگه شما نمی تونید به خودتون اهمیت بدید چیجوری می تونید کار و خونواده خود رو به صورت موفق مدیریت کنین؟ داشتن “زمان من” می تونه بر مدیتیشن، خوندن کتاب و یا کارای آرامش بخش دیگه اشاره داشته باشه. جدا از چیزی که شما از معنی “زمان من” برداشت می کنین، شما باید دست کم نیم ساعت از روز رو واسه جلوگیری از فرسودگی شغلی، استرس زیادتر از اندازه و شارژ دوباره انرژی واسه خودتون کنار بذارین.

  1. با طبیعت در رابطه باشین

طی سال های گذشته مردم کمتر با طبیعت در رابطه بوده ان که باعث افزایش استرس اضافی ذهن ما شده. گذروندن تموم وقت خود در داخل خونه و در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر دلیل اصلی استرس و ناراحتی شما هستش. طبیعت درمان قدرتمندی واسه بهتر شدن خلق و خو، سرخوشى و آرامش ذهن شما هستش.

مدیتیشن یا تمرین در هوای آزاد، پیاده روی سریع، بردن حیوان خونگی خود واسه قدم زدن در نزدیکترین پارک رو هم در نظر بگیرین. حتی صرف روزانه ۲۰ دقیقه در فضای آزاد می تونه تاثیر مثبت دراز مدت بر سلامت و روحیه شما داشته باشه.

relaxation

یوگا و مدیتیشن رو در برنامه روزانه خود بذارین.

  1. تمرین تنفس و مدیتیشن

تکنیکهای تنفس و مدیتیشن واسه دقیق شدن و فوکوس کردن بر توجه روی احساسات داخلی شما هستن. استنشاق ریتمیک و بازدم کمک می کنه تا ذهن خود رو از مشکلات منحرف کنین و آرامش کامل رو و به دست بیارید.

تلاش کنین مدیتیشن رو به طور منظم تمرین کنین چون که یاد می گیرین بدون توجه به اون که زندگی شما ممکنه تا چه حد دردسرساز و دیوونه کننده باشه آرامش خود رو حفظ کنین. شما می تونین حتی در طول کار خود در زمان استراحت خود از مدیتیشن لذت ببرین.

این کمک می کنه که شما خود رو شارژ کنین و کار خود رو مشتاقانه ادامه بدید.

  1. نسبت به اعمال خود بدونین

خیلی از چیزایی که آدما به طور روزانه انجام میدن به طور کامل به صورت خودکار انجام می شه. بیدار شدن از خواب، رفتن به محل کار، خوردن ناهار … این لیست بسیار گسترده س.

تلاش کنین به جزئیات کوچیک توجه کنین و نسبت به هر لحظه از زندگی خود بدونین. مثلا وقتی که من سوار مترو هستم عاشق تماشای چهره مردم می شوم. و خیلی از چهره ها بی تفاوتی عمیق و یا خستگی و یا هیچ چیزی دیگری رو بیان می کنن.

خیلی از افراد تو یه زندگی شلوغ زندگی می کنن و اونا نمی تونن متوجه بعضی از چیزایی معمولی که هنوز حیرت انگیزاند مثل زیبایی غروب خورشید و یا لبخند در چهره عابران شن.

من نمی توانم توضیح بدم که این چیجوری کار می کنه، اما این لحظات دوست داشتنی به من واسه دیدن تصویر عالی، آرامش و عشق بشتر به این زندگی کمک می کنه.

  1. یادتون باشه که همه چیز نسبیه

هر زمان احساس ناامیدی می کنم، به خاطر می آورم که همه چیز در این زندگی نسبیه. نگاه و چشم انداز شما همیشه وضعیت چیزها رو تعیین می کنه.

وقتی که من در مورد چیزی احساس اضطراب می کنم از خود یه سؤال ساده می پرسم: این در پنج سال بعد مهمه؟ بعد متوجه می شوم که اهمیت خیلی از چیزها بزرگ نمایی آمیزه. از خودتون این سوال رو بیشتر سوال کنین تا چیزای واقعا مهم در زندگی خود رو کشف کنین.

این به شما کمک می کنه که بی معنایی، اضطراب رو از بین ببرین و در شرایط جورواجور آروم بمونه.

توانایی حفظ آرامش داخلی خود اهمیت حیاتی در زندگی مدرن داره. تا وقتی که شما تو یه جامعه زندگی می کنین، به محل کار می روید و روابط اجتماعی دارین، زندگی شما پر از سر و صدا، سخت کوشی ها و مشکلات هستش.

شما نمی تونید از موقعیت های استرس زا دوری کنین و سرعت زندگی خود رو کم کنین، پس تلاش کنین نگاه خود رو تغییر بدید. در هرشرایطی که هستین راهنمایی فوق رو واسه مقابله با استرس و آرامش دنبال کنین.

چیجوری یه زندگی سالم داشته باشیم؟

چیجوری خوشبخت شیم؟

اختصاصی خوشبختی خوشحال بودن چیجوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *