چگونه در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی

چیجوری در اینستاگرام کامنت بیشتری بگیریم؟

۲۲ تیر ۱۳۹۶

اگه مثل ما به اپلیکیشن اینستاگرام اعتیاد ندارین، شایدً فردی هستین که چند روز یه بار به این اپلیکیشن سر می زنید. اگه بعد از چند روز اپلیکیشن اینستاگرام رو باز کنین متوجه میشین بعضی از عکس هایی که در بالای صفحه قرار دارن، چند دقیقه پیش به اشتراک گذاشته شدن. در حالی که باقی عکسای بالای صفحه، واسه چند روز گذشته هستن.

اینجا ممکنه براتون سوال پیش بیاد که به چه دلیل عکسایی که ۲ روز پیش پُست شدن، به ترتیب زمان مرتب نشده ان و در اول فید خبری قرار گرفتن؟ ، در جواب باید بدونین که اینستاگرام هم مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، تازگیاً الگوریتمای خود رو تغییر داده و از راه دیگری واسه نمایش ترتیب پستا استفاده می کنه.

در این مقاله می خوایم شما رو با الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا کنیم و به شما بگیم چیجوری می تونین کاری کنین که پست هاتون در بالاترین جایگاه فید خبری بقیه (همون اکسپلور اینستاگرام!) ظاهر شن. در واقع، این روش ها به درگیر شدن فالوورها (Engagement) با پستاتون کمک می کنن. این در آخر به افزایش کامنت اینستاگرام و لایک تصاویر منجر می شن.

الگوریتم فید خبری اینستاگرام چیجوری کار می کنه؟

سال گذشته اینستاگرام اعلام کرد می خواد الگوریتمای خود رو عوض کنه و با جدا از زمان به اشتراک گذاشتن پُستا، روش دیگری رو واسه ترتیب نشون داده شدن پستا انتخاب کنه. روش جدید به این صورته که واسه هر کاربر پستایی در بالاترین جایگاه فید خبری قرار میگیره که از طرف آدمایی که واسه اون مهم هستن به اشتراک گذاشته شده باشن.

این موضوع کار بازاریابان شبکه های اجتماعی رو سخت کرده چون ۷۰% محتوای فید خبری مورد توجه کاربران قرار نمی گیره و معمولاً کاربران بعد از مشاهده چند پست اول، باقی پستای موجود در فید خبری رو ندیده می گیرن. اینجاس که عبارت Engagement یا درگیر شدن معنا پیدا می کنه.

در واقع، اینستاگرام پُستا رو رتبه بندی می کنه و اونا رو با در نظر گرفتن رتبه شون اولویت بندی می کنه. تعداد لایکا و کامنتا از جمله مهم ترین مواردی هستن که روی رتبه بندی یه پست اثر می ذارن. کلا ۳ عامل در رتبه بندی کردن پستا توسط الگوریتم اینستاگرام در نظر گرفته می شه:

  1. تعداد لایکا و کامنت های یه پُست اینستاگرام
  2. تعاملات کاربر با پُستای قبلی شما
  3. زمان به اشتراک گذاشتن پُست

اگه پست هاتون معمولاً توسط فالوورها مورد توجه میگیره، مطمئناً نتیجه خوبی از فعالیت در اینستاگرام میگیرین. هر چقدر افراد بیشتری پستاتون رو لایک کنن یا واسه اونا کامنت بذارن، احتمال نمایش اون ها در تب Explore هم بیشتر می شه. اینطوری، آدمایی که صفحه شما رو فالو نکرده ان هم می تونن عکسای پرطرفدار شما رو ببینن.

قبل اینکه شما رو با ترفندهای جذب کامنت اینستاگرام آشنا کنیم، بهتره به نکتهایی که در ادامه اومده دقت کنین:

صفحه خود رو عمومی کنین

یادتون باشه اگه می خواین پست هاتون بیشتر مورد توجه بقیه قرار بگیره، باید صفحه تون رو عمومی کنین تا کاربران با وارد شدن به پروفایلتان بتونن عکس هاتون رو ببینن. واسه Public کردن صفحه باید در اول وارد تنظیمات ایسنتاگرام شید، روی علامت چرخ دنده بالای صفحه پروفایل بزنین و بعد روی Private Account کلیک کنین تا از حالت انتخاب خارج شه.

روش Public کردن حساب اینستاگرام

اخطارای خود رو روشن کنین

به اینستاگرام اجازه بدین به محض لایک شدن عکسا یا کامنتایی که براتون گذاشته می شه، اخطار بفرسته. در اینجور شرایطی می تونین سریع کامنتای بقیه رو بخونین، اونا رو لایک کنین یا جواب بدین. یادتون نره هرچقدر تعامل بیشتری با کاربران داشته باشین، محتواتون بیشتر در برابر دید فیدهای خبری قرار میگیره.

واسه این کار هم باید اول وارد قسمت تنظیمات شید و روی Push Notification کلیک کنین. بعد مشخص کنین که دوست دارین از طرف چه کسائی اخطار دریافت کنین.

محتوای با کیفیت تولید کنین

تلاش کنین در اینستاگرام پستایی با کیفیت و با ارزش به اشتراک بذارین چون هیچکی دوست ندارن واسه عکسای خسته کننده کامنت بزاره. پس یا یه نفر رو استخدام کنین که وظیفه تولید محتوای اینستاگرام تون رو رو دوش بگیره یا اینکه خودتون با به کار گیری عکسا و ویدئوهای باحال یه پروفایل جذاب بسازین.

یه تقویم محتوا واسه اینستاگرام جفت و جور کنین

تلاش کنین زمان مشخصی رو واسه به اشتراک گذاشتن پستای خود مشخص کنین. هم اینکه، پیشنهاد ما به شما اینه که در روز بیشتر از یه یا دو پست منتشر نکنین. یادتون نره زمان به اشتراک گذاری پست، یکی از فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرامه پس، طوری زمان بندی نکنین که عکسا یا ویدئوهایتان در میان پستای بقیه گم شن.

به دنبال افزایش دنبال کننده اینستاگرام خود هستین؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می تونین هزاران دنبال کننده واقعی و ایرونی داشته باشین که با شما در تعامل هستن.

ثبت نام و دریافت ۱۰۰ دنبال کننده رایگان

روشی واسه افزایش کامنت اینستاگرام

۱- مسابقه برگزار کنین

یکی از راه های سرگرم کننده و آسون واسه تشویق کردن فالوورها به ثبت کامنت اینستاگرام، طراحی مسابقه س. اینطوری که مستقیماً از کاربران بخواین واسه تون کامنت بذارن. مثلا می تونین در طول یه هفته، یه مسابقه برگزار کنین و به مخاطبان خودتون بگید که واسه شرکت در مسابقه باید هر روز زیر پستاتون کامنت بذارن یا از اونا بخواین خودشون عکسی رو منتشر کنن و برند شما رو در اون تگ کنن. نمونه های خیلی از این نوع دعوت به کامنت گذاریا در اینستاگرام هست که می تونین ایده های جالبی از اونا بگیرین.

افزایش کامنت اینستاگرام با برگزاری مسابقه

۲- اینستاگرام خود رو برون سپاری کنین

شما در این روش می تونین اینستاگرام خود رو واسه یه مدت در اختیار یکی از همکاران یا اینفلونسرها بذارین تا واسه تون محتوای باحال و تازه تولید کنن. اونا باید پست هاشون رو از دیدگاه خودشون منتشر کنن تا بتونن مخاطبان رو به سمت برند شما جذب کنن. برون سپاری کردن اینستاگرام معمولا به ۳ دسته افراد واگذار می شه:

  • یه همکار یا شرکن تولید محتوا
  • یه اینفلونسر
  • یه سازمان دیگه در صنعت مربوط به شما

این روش باعث می شه تا تعداد کامنت اینستاگرام شما بالا بره، کاربران بیشتری پستاتون رو بخونن. اینطوری هم میزبان و هم مهمون از این شرایط سود می برن.

۳- از کاربران بخواین که کامنت بذارن

یکی از آسونترین روش ها واسه افزایش کامنت اینستاگرام اینه که از فالوورهایتان بخواین، کامنت بذارن. مثلا عکسی رو در اینستاگرام به اشتراک بذارین و از اونا بخواین که نظر خود رو بگن یا دوستانشون رو Mention کنن یا در روشی دیگه، راه حلی رو واسه یه مشکل ارائه بدین و از بقیه بخواین که اونا هم اگه راهی به ذهنشون می رسه، اونو با شما و بقیه به اشتراک بذارن.

این مطلب را هم بخوانید :  چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

۴- یه پست خنده دار یا شوک کننده به اشتراک بذارین

تحقیقات نشون داده که پستای خنده دار یا پستایی که احساسات کاربران رو برمی انگیزند، بسیار مورد توجه قرار می گیرن یا به اصطلاح محتوای ویروسی (Viral) می شن. پستایی که حقایق جالبی رو بازگو می کنن هم از جمله پستایی هستن که کامنت زیادی دریافت می کنن.

۵- ویدیو به اشتراک بذارین

تعداد آدمایی که ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام رو مشاهده می کنن، نسبت به سالای گذشته حدود ۴۰% زیاد شده. همونجوریکه می دونین کاربران اینستاگرام می تونن ویدئوهای ۱ دقیقه ای به اشتراک بذارن.

ویدئوها طرفداران زیادی دارن و باعث می شن که مخاطب زمان زیادی با محتوای شما درگیر شه. پس تلاش کنین محتواهای ویدئویی باحال به اشتراک بذارین و از کربران بخواین در زیر ویدیو کامنت گذاشته و دوستای خود رو تگ کنن. اگه فکر می کنین مدت زمان ۱ دقیقه واسه تبلیغ یه محصول کمه، می تونین یه دمو یا مقدمه ۱ دقیقه ای بسازین و اونو در اینستاگرام به اشتراک بذارین، و ویدئوی کامل رو در فیسبوک، تلگرام، یوتیوب یا آپارات خود بذارین. بعد از کاربران بخواین واسه دیدن ویدئوی کامل به دیگر شبکه اجتماعی شما مراجعه کنن.

افزایش کامنت اینستاگرام با اشتراک ویدیو

۶- از هشتگای در رابطه استفاده کنین

وقتی که شما محتوای خود رو با هشتگ در رابطه در شبکه های اجتماعی به اشتراک می ذارین، پست هاتون در قسمت تَبِ جستجو به نمایش درمی آیند. در واقع میشه گفت پستایی که دست کم یه هشتگ مربوط دارن ۱۲% بیشتر مورد توجه بقیه قرار می گیرن. اینفلونسرها و کاربران علاقه مند وقتی که می بینن شمام به موضوع مورد توجه اونا علاقه دارین، براتون کامنت می ذارن.

اگه با چگونگی به کار گیری هشتگا آشنایی ندارین خوندن مطلب هشتگ چیه و چیجوری باید ازش استفاده کرد رو به شما پیشنهاد می کنیم. تلاش کنین از هشتگایی که تو یه مناسبت خاص محبوب می شن یا هشتگای مربوط به صنعت خود استفاده کنین تا بتونین کاربرانی هدف دار رو به سمت خود جذب کنین.

۷- در زمان مناسب پست بذارین

شناسایی زمان مناسب واسه به اشتراک گذاشتن پستا نگرانی بزرگی هستش و هنوز جواب قاطعی واسه اون ارائه نشده چون زمان مناسب واسه به اشتراک گذاشتن پستا واسه هر شخص منحصربه فرد بوده و به زمینه فعالیت، فالو.رها و نوع پُستی که به اشتراک میذاره، بستگی داره.

بهترین راه حل اینه که خودتون زمان مناسب واسه اشتراک پستا رو پیدا کنین. به این صورت که محتوای خود رو به طور آزمایشی در ساعتا و روزای جور واجور منتشر کنین و بعد نتیجه اونو زیر نظر داشته باشین. ببینین که فالوئرهایتان چه وقتی عکس العمل بهتری به پستاتون نشون داده و اونا رو لایک می کنن یا کامنت می ذارن. بعد یه تقویم درست کنین و هر روز و هر ساعتی که نتیجه بهتری گرفتید رو در اون یادداشت کنین. از اون به بعد تلاش کنین در ساعات معینی پستای خود رو منتشر کنین.

بهتره بدونین که اگه حساب اینستاگرام خود رو به یه حساب تجاری تبدیل کنین، اینستاگرام آمار دقیقی از فعالیت کاربران در اختیارتون قرار میده که می تونه در زمان بندی پستا به شما کمک کنه.

۸- عکس صورت آدما رو منتشر کنین

سلفیا بسیار پرطرفدار هستن و واسه روش هدف دار اینستاگرام شمام مناسب ترن. نتیجه تحقیقات آزمایشگاهای یاهو که روی بیشتر از ۱ میلیون پُست اینستاگرام انجام شده، نشون میده پُستایی که صورت آدما در اون مشخصه ۳۲% بیشتر کامنت می گیرن و ۳۸% لایک بیشتری جذب می کنن. هنوز دلیل این مسئله مشخص نیس، اما محققان احتمال میدن دلیل اون اینه که صورت آدم منبع رابطه غیرکلامیه. آدما دوست دارن بدون اضطراب به چهره بقیه نگاه کنن و نسبت به اون عکس العمل نشون بدن. پس بعضی وقتا عکسای سلفی و گروهی از خودتون و کارکنان شرکت تون منتشر کنین. اینطوری می تونین عکس العمل مخاطبان رو در نظر بگیرین.

۹- عکس حیوانات رو به اشتراک بذارین

تحقیقات زیادی در مورد اثبات موفقیت این روش انجام نشده، اما همونجوریکه می دونین و شایدً تا الان مشاهده کردین قرار عکس حیوانات در شبکه های اجتماعی بسیار مورد استقبال قرار میگیره. البته ما اینجور کاری رو واسه شرکتا و حسابای رسمی پیشنهاد نمی کنیم. با این حال، اگه صفحه اینستاگرام شخصی دارین یا صفحه ای سرگرم کننده یا خنده دار رو مدیریت می کنین، این روش به دیده شدن و افزایش کامنت اینستاگرام تون کمک می کنه.

به کار گیری تصاویر واسه افزایش کامنت اینستاگرام

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

کلید موفقیت افزایش کامنت اینستاگرام : بالا بردن Engagement کاربران

لایکا، کامنتا و تعداد بازدید ویدئوها در اینستاگرام بسیار باارزش هستن چون فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرام بوده و محل قرار گرفتن پُست شما رو در فید خبری مشخص می کنن.هر چی تعداد لایک و کامنت اینستاگرام شما بیشتر باشه، احتمال دیده شدن پست هاتون در Explore اینستاگرام بیشتر می شه.

پس، اگه می خواین برند موفقی در شبکه های اجتماعی داشته باشین، تلاش کنین ساعت مناسب به اشتراک گذاشتن پستا رو پیدا کنین، از هشتگای در رابطه استفاده کنین و از راه برگزار کردن مسابقه، تشویق کردن فالوورها به کامنت گذاشتن و دیگه نکتهایی که در این مقاله بررسی کردیم، درگیری اونا با پست هاتون رو زیاد کنین.

موضوعات در رابطه آموزش اینستاگرامبازاریابی شبکه های اجتماعی

دیدوگرام

دیدوگرام

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام

دیدوگرام یه سرویس بازاریابی در شبکه های اجتماعیه که تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام رو واسه شما ساده می کنه. به کمک این سرویس، شما تبلیغاتی منظم تر و موثرتر دارین.
در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

آیدا رضوی

آیدا رضوی هستم و در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل کردم. به تولید محتوا علاقه زیادی دارم و حدود ۲ سال هست که در این مورد فعالیت می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *