چگونه در مدتی کوتاه به یک کپی رایتر حرفه‌ای تبدیل شویم؟

بازاریابی محتوا

چیجوری تو یه مدت کوتاه به یه کپی رایتر حرفه ای تبدیل شیم؟

۲۰ خرداد ۱۳۹۶

اگه با معنی کپی رایتینگ آشنا نباشین، شاید اولین سؤالی که براتون به وجود بیاد این باشه که کپی رایتر چیه؟ ( کپی رایتر حرفه ای به کنار!) واقعا خیلی از مردم هیچ تصوری از معنی و کارایی کپی رایترها ندارن و حتی اونا رو با اشیا و اجسام اشتباه می گیرن. اونا نه فقط با نام این حرفه آشنایی ندارن بلکه حتی با تعجب به زمینه فعالیت اونا نگاه می کنن. کپی رایتینگ یه جور نویسندگی تجاریه که شامل نوشتن متون تبلیغاتی، تولید محتوای اینترنتی، نوشتن شعارهای تأثیرگذار، محصول نویسی و تولید کاتالوگا و بنرهای تبلیغاتی می شه. وسعت ای بزرگ که هر بخش اون نیازمند پیش زمینه های علمی و فنی مناسبه.

به بیان ساده، محتوا مهم ترین وسیله کار و شاخص ترین فرق یه کپی رایتره. وقتی که در خیابون و معابر از مقابل تبلیغات و بروشورهای جور واجور می گذرید این خلاقیت و مهارت کپی رایترهاه که شما رو واسه لحظاتی میخ کوب کرده و توجه شما رو جلب می کنه.

وقتی که یه سایت از هر ۱۰۰ بازدیدکننده تنها یه خریدار داره این یه کپی رایتره که راه افزایش مشتریا رو با چینش درست جملات، تصاویر و حتی کادرها و تکمه ها کشف می کنه. پس هرچه مهارت و خلاقیت کپی رایتر بیشتر باشه احتمال تأثیرگذاری و جلب توجه و اعتماد مخاطبان هم زیاد می شه. اگه با معنی کپی رایتینگ آشنایی چندانی ندارین، پیشنهاد می کنیم داستان کپی رایتینگ و آقا فرهاد: نوشتن متن فروش و تبلیغات موثر رو حتماً بخونین.

اما اولین سؤالیه که از ذهن علاقه مندان به کپی رایتینگ می گذره اینه که این اتفاق چیجوری ممکن می شه؟ واقعا کپی رایتر تنها یه نویسنده نیس. اون در کنار تلاش واسه افزایش فروش و جذب مخاطب، تشنه آموختن روانشناسی و خلق وخوی آدماس.

براساس تجربه تصور می کنیم که راهی ساده واسه تبدیل شدن به یه کپی رایتر حرفه ای در کلاس جهانی هست؛ راهی که بی نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری فقط به ۳۰ روز زمان و تمرین همیشگی نیاز داره. خیلی از کپی رایترهای حرفه ای هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی ندارن، هیچ کلاسی واسه یادگیری مهارت کپی رایتینگ نرفته ان و نه فقط هیچ هزینه ای نپرداخته ان، بلکه از این راه سرمایه زیادی واسه خود اندوخته ان.

اما قبل از یادگیری مهارت کپی رایتینگ بهتره شناخت دقیقی از این بخش داشته باشیم و به سؤالی ساده جواب بدیم.

دوست دارین چه نوع کپی رایتری شید؟

جمله دوست دارم یه کپی رایتر شوم، عبارتی مبهم و گیج کننده س. چیزی مثل علاقه خیلی از کودکان به دکتر یا مهندس شدن! کپی رایتینگ هم مثل بقیه حرفه ها شاخه های مختلفی داره که هر یک با دیگری زمین تا آسمون فرق داره و مسیرهای متفاوتی هم واسه خود داره؛ پس در جواب سوال شماباید پرسید می خواین چه نوع کپی رایتری بشوید؟

  1. کپی رایتر آژانسای تبلیغاتی؟
  2. کپی رایتر کارخانه ها و شرکتا؟
  3. یا یه کپی رایتر آزادکار یا به اصطلاح فریلنسر؟

هر کدوم از موارد فوق بازار کار، دستمزد و حولوحوش مثبت و منفی متفاوتی داره که در ادامه اونا رو بررسی می کنیم.

اگه می خواین کپی رایتر حرفه ای آژانسای تبلیغاتی شید

باید آماده کار تموم وقت در آژانسای تبلیغاتی باشین. از اونجایی که این دفاتر بیشترً در شهرهای بزرگ واقع شدن، درنتیجه باید به این شهرها هم جا به جایی مکان کنین. با این حال کپی رایتینگ در آژانسای تبلیغاتی به دلیل کار ثابت، اطمینان بیشتری از آینده شغلی داره.

شما معمولاً در آژانسای تبلیغاتی با محیطی بسیار خلاق مواجه هستین و با برنده هایی سر و کار دارین که در هیچ شاخه دیگری با اونا روبرو نمی شین. در مقابل باید آماده باشین تا واسه مشتریائی که به کار اونا علاقه ندارین یا فروش اجناس اونا بسیار سخته هم کار کنین. مثلا بعضی وقتا مسئول میشین تا با ایجاد یه کمپین تبلیغاتی، فروش یه نوع پودر لباسشویی رو زیاد کنین. در حالی که این محصول هیچ فرقی با بقیه رقبای خود نداره. پس شما باید خلاقیت بیشتری واسه فروش اینجور کالاهایی به خرج بدین.

اگه به این نوع کپی رایتینگ (یا به اصطلاح همه چیز نویسی!) علاقمندید، بهتره سطح تحقیقات خود رو گسترده کنین چون که در صورت استخدام تو یه آژانس تبلیغاتی ممکنه همزمان مجبور باشین واسه یه بانک، یه کارخانه تولید آبمیوه و یه گوشی موبایل جدید، محتوای تبلیغاتی تولید کنین.

اگه می خواین کپی رایتر حرفه ای یه شرکت یا شرکت شید

باید آماده یه کار تقریباً تکراری و بعضی وقتا خسته کننده باشین. با این حال این حرفه ثابت و تقریباً آینده داره. مثلا تصور کنین که قراره واسه یه کارخانه تولید تراکتور و لوازم کشاورزی به تولید محتوا بپردازید. هر زمان که سایت این کارخانه به مطلب جدیدی نیاز داشته باشه، شما مسئول جفت و جور و بارگذاری اون هستین. هر زمان که واسه اجناس جدید نیاز به بروشور باشه از شما درخواست می شه و هر زمان که نیاز به آگهی تبلیغاتی باشه شما مسئول تنظیم متن اون هستین.

پس همونجوریکه مشاهده می کنین شما باید فقط واسه یه کارخانه با کالاهایی خاص و مشابه هم کار کنین. کپی رایتینگ در شرکتا و شرکتا از جذابیت کمتری نسبت به بقیه شاخه ها برخورداره و بیشتر بهتر می دونن که واسه آژانسای تبلیغاتی فعالیت کنن با این حال اگه جسارت بیشتری در خود می ببینن می تونین راه فریلنسری رو انتخاب کنین.

چیجوری یه کپی رایتر حرفه ای فریلنسر شیم؟

حرفه کپی رایتینگ دقیقاً در این راه به بیشترین جذابیت خود می رسه. جنبه های مثبت و منفی کپی رایتر فریلنسر بسیار از هم فاصله داره. شاید یه کپی رایتر فریلنسر در سال کمتر از یه میلیون تومن درآمد داشته باشه و در مقابل گاه ممکنه در ماه میلیونا تومن از این راه درآمد به دست بیاره.

اندازه درآمد در کپی رایتینگ آزاد خیلی به شناخته شدن بستگی داره. اگه در این راه خوب شناخته نشید کار کمی براتون مشکل هستش اما اگه اسم و آوازه خوبی واسه خود داشته باشین همیشه فرصتای کاری مناسبی به شما پیشنهاد می شه طوری که گاه زمان واسه انجام تموم اونا دارین.

مهم ترین شاخصه یه کپی رایتر فریلنسر آزادی عمل اونه. اینکه در چه زمینه ای کار کنه و واسه چه یه مدت دست از کار بکشه همه به خواست شما بستگی داره. با وجود اینکه فعالیت در کپی رایتینگ آزاد فراز و نشیبای زیاد و آینده غیرقابل پیش بینی داره؛ اما پیشرفت در این راه با رعایت نکاتی که در ادامه به اونا می پردازیم قطعی و محتمل هستش.

می خواید با تولید محتوا به یه برند مطرح تبدیل شید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

مدیریت و تولید محتوا

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

۸ نکته واسه تبدیل شدن به یه کپی رایتر حرفه ای

، فرض می کنیم شما هیچ اطلاعی از موضوع کپی رایتینگ ندارین و تازگیا قراره در این مورد کار کنین. دونستن نکات زیر می تونه در پیشرفت شما به عنوان یه کپی رایتر حرفه ای خیلی کمک کنه:

چشم انداز روشنی از کپی رایتینگ داشته باشین

طی یه دهه گذشته، موجی بی سابقه واسه تولید محتوای آنلاین ایجاد شده. موجی که موجب افزایش درخواست واسه به خدمت گرفتن کپی رایترها شد. درواقع بهینه سازی موتورهای جستجو در این مورد بسیار تأثیرگذار بود چون که یه محتوای خوب دیگه فقط به جذب مشتریان و مخاطبان واسه خرید جنسا و خدمات منجر نمی شه، بلکه به کسب رتبه بهتر وب سایتای اینترنتی در یافته های جستجوی گوگل هم میرسه.

با در نظر گرفتن اقبال صنایع و شرکتای جور واجور به فضای مجازی، بازاریابی اینترنتی یکی از بخشای پررونق در بحث کپی رایتینگ حساب می شه و نویسندگانی که از علم فنی لازم درباره سئو، شبکه های اجتماعی و دیگه بخشای دیجیتال مارکتینگ بهره مند هستن می تونن در این مورد بسیار موفق باشن.

می خواین در چه زمینه ای کپی رایتر حرفه ای شید؟

قبل از پیدایش گوگل کپی رایتینگ به معنی نوشتن تبلیغات تلویزیونی در آژانسای تبلیغاتی، نوشتن ایمیل واسه کمپینا، گزارشای مطبوعاتی و بروشورهای تجاری خلاصه می شد. با وجود اینکه این فعالیتا بازم ادامه داره، اما الان بیشتر تقاضاها واسه به خدمت گرفتن ادیتورها، کپی رایترهای اینترنتی، مدیران محتوا و دیگه مشاغل مربوط به محتوای آنلاین اختصاص پیدا میکنه. پس قبل از شروع فعالیت در این مورد به علاقه و استعداد خود توجه کنین، شاخه دلخواه خود رو انتخاب کنین و از رقابتایی که در این مورد با اون مواجه میشین خبردار شین.

انتظارات واقعی داشته باشین

احتمال این که یه کپی رایتر در مراحل اولیه کار، با پیشنهادهای زیاد و با قیمت مناسب مواجه شه بسیار پایینه. فعالیت در شرکتای تولید محتوا و ارسال رزومه به وب سایتای استخدام می تونه در پیدا کردن فرصتای کاری بهتر به شما کمک کنه و مهارت شما رو به نمایش گذارد؛ به خصوص اگه تا قبل از این در مورد تولید محتوای آنلاین فعالیت نداشتین.

درباره شرکتی که در اون کار می کنین تحقیق کنین

امروزه پیدا کردن زمینه فعالیت شرکتا، نام و رزومه مدیران عامل و کارکنان اونا در وب سایتا کار بسیار ساده ایه. هم اینکه مدیران شرکتای معتبر معمولاً با نام حقیقی در شبکه های اجتماعی حضور پیدا می کنن. اینطوری، می تونین با جستجوی اونا در گوگل، توئیتر و لینکدین خیلی راحت به اطلاعاتی دور و بر زمینه فعالیت اونا پی ببرین. ایجاد یه رابطه شخصی با فرد تصمیم گیرنده تو یه شرکت به پیشرفت سریع شما در مورد کاری کمک زیادی می کنه (چیزی که کمتر موردت وجه افراد قرار میگیره).

خود رو بیشتر از چیزی که مهارت دارین نشون ندین

رستورانای موفق، معمولاً منوی غذایی خود رو محدود می کنن چون که یه سرآشپز هر چقدر حرفه ای باشه، امکان جفت و جور صدها غذای جور واجور رو با یه کیفیت ثابت نداره. خیلی از خواهندگان کار معمولاً خود رو به طور هم زمان در عناوین مختلفی مانند کپی رایتر، آموزگار شبکه های اجتماعی، کارشناس گوگل، کارشناس فروش تلفنی و بازاریاب معرفی می کنن. اولین تصوری که پس از خوندن اینجور رزومهایی تو ذهن افراد ایجاد می شه اینه که درخواست کننده در هیچ کدوم از این زمینه ها واقعاً کارشناس نیس.

پس رزومه خود رو براساس مهارتای واقعی خود و تجاربی که کارفرمایان به دنبال اونا هستن هدف گذاری کنین.

رزومه خود رو با در نظر گرفتن ریزه کاریا و اصول املایی و نگارشی تنظیم کنین

شما قراره یه کپی رایتر حرفه ای شید. درواقع چیزی که از شما بر جای می مونه محتواییه که همیشهً توسط مخاطبان خونده می شه و درنتیجه این محتوا نباید شامل اشتباهات نگارشی و املایی باشه. رزومه شما بیان کننده اندازه مهارت و تسلط شما در نوشتن متونه، پس در تنظیم اون دقت کنین.

آماده نوشتن یه نمونه کار باشین

بیشتر آژانسا و شرکتای کپی رایتینگ از خواهندگان خود یه نمونه کوتاه واسه نشون دادن مهارت هاشون درخواست می کنن. یادتون باشه که سرعت و اعتبار محتوای شما بیشتر از استعداد نویسندگی مورد توجه کارفرمایان قرار میگیره. هم اینکه ارائه نمونه کار یه راه مناسب واسه آزمایش تعهد شما در تحویل به موقع مطالبه. پس وقتی که شرکتا از شما نمونه کار میخوان عصبانی نشید و به سرعت مطلبی متناسب با موضوع جفت و جور و بفرستین.

در چیزای خاص متخصص باشین

کپی رایترهای زیادی وجود دارن که در موردای فیلم، موسیقی، سرگرمی، مد و لباس تولید محتوا می کنن. در مقابل کمتر نویسنده ای پیدا میشه که در مورد بیمه، مالیات، سرمایه گذاری، ارتباطات و قانون مهارت داشته باشه. با افزایش مهارت در اینجور زمینه هایی می تونین فرصتای شغلی بیشتری واسه خود جفت و جور کنین.

این مطلب را هم بخوانید :
چگونه در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم؟

تا می تونین بخونین

واسه اینکه بتونین یه کپی رایتر حرفه ای باشین، در اول باید یه خواننده حرفه ای باشین! تا می تونین بخونین. خوندن رمان و شعر به پرورش خلاقیت شما کمک می کنن. هم اینکه، تلاش کنین در چیزای که قراره در اون به صورت تخصصی کار کنین هم مطالعه گسترده داشته باشین.

چیجوری محتوای به درد بخور تولید کنیم؟

نوشتن یه محتوای مناسب فقط به رعایت نکات نگارشی و بهینه سازی متن براساس اصول سئو خلاصه نمی شه. البته باید گفت که کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا فرق داره. کپی رایتر حرفه ای بر افزایش یا کاهش فروش اجناس و خدمات شرکتا اثر میذاره.

یه متن مناسب در نگاه اول باید نیاز مخاطبان خود رو رفع کنه، پس یه کپی رایتر حرفه ای به مهارتای دیگری واسه جلب توجه و اعتماد مشتریان نیاز داره. نکات زیر می تونه در رسیدن به این هدف به شما کمک کنه.

فرمول تولید محتوا نیس!

مشتریان هدف خود رو بشناسین

قبل از شروع نوشتنِ یه متن متقاعدکننده باید شناخت خوبی از طرز فکر مخاطبان خود داشته باشین. در واقع این موضوع مهم ترین بخش در نوشتن یه محتوای معتبر و قابل اطمینانه. بعضی وقتا مطلب شما به طور کاملً با مخاطبان بی ارتباطه، اما به دلیل شناخت دقیق شما از اونا ممکنه به درد بخور واقع شه و به فروش بیشتر اجناس و خدمات منجر شه. اگه شما خوب مشتریان خود رو درک کنین:

  1. نیازها، خواسته ها، ترسا و رقابتای اونا رو خواهید شناخت.
  2. محتوایی متناسب با رقابتای پیش روی اونا تولید می کنین.

اما چیجوری این کار رو انجام بدیم؟

اول خود رو به جای اونا بذارین. نوشتن درباره موضوعاتی که خود به شکلی با اونا مواجهید کار آسونیه. مثلا، وقتی که درباره کپی رایتینگ می نویسید کافیه تجربیات خود وقتی که تازه کار بودین رو به یاد بیارین؛ روزهایی که گیج و سردرگم به دنبال راهی واسه افزایش مهارت و پیدا کردن فرصتای شغلی بهتر می گشتید. این کار موجب می شه تا راهکارهای شما منطقی تر و قابل اجراتر باشن چراکه یه بار توسط شما عملی شدن.

با این حال اگه شما واسه اجناس یا خدماتی می نویسید که ارتباطی با شما ندارن باید اطلاعات بیشتری رو درباره موضوع مورد نظر جمع آوری کنین. به جای اینکه تصور کنین که مشتریان شما به دنبال چه چیز هستن بهتره مستقیما از اونا سؤال کنین. در حالت ایده آل شما باید یه پرسونا از مشتریان خود داشته باشین تا از طریق اون بتونین اونا رو از راه محتوای مناسب هدف بذارین. اگه مستقیما به مخاطبان دسترسی ندارین می تونین از راه نظرسنجی به نیازای واقعی مشتریان خود خبردار شین.

موضوع، محصول یا خدماتی که درباره اون می نویسید رو بشناسین

یه کپی رایتر حرفه ای پس از شناخت درست از مشتریان لازمه که بینشی درست از زمینه ای که درباره اون می نویسه داشته باشه. معمولاً این درک عمیق واسه صاحبان کالا و خدمات یا کارآفرینان ساده تره، اما یه کپی رایتر حرفه ای هم بدون در نظر گرفتن اینکه واسه چه موضوعی می نویسه می تونه با جواب به سؤالات زیر تا حدودی به شناخت درستی از محصول، خدمات یا زمینه دلخواه برسه.

ویژگیا و امتیازات کلی محصول شما چیه؟

اطمینان یابید که فرقِ بین ویژگی و امتیازات رو خوب درک می کنین. مثلا وجود ۵۰۰ میلی گرم استامینوفن تو یه دارو ویژگی حساب می شه. در مقابل استفاده تنها یه دوز از این دارو واسه درمان سردرد یه مزیت هستش. یا وجود ۸ گیگابایت رم و پردازنده ۳ گیگاهرتزی تو یه لپ تاپ یه ویژگیه، اما امکان انجام کار و بازیای سنگین توسط این سیستم یه مزیت هستش.

با این حال، کار فقط به همین جا ختم نمی شه. بیانِ امتیازات یه محصول یا سرویس به تشویق مشتریان واسه خرید اون منجر نمی شه. شما باید از خود سوال کنین که محصول دلخواه چه مشکلی رو حل می کنه؟، به چه دلیل خریداران به این محصول یا سرویس نیاز دارن یا چی رو می تونین ارائه بدین تا مشتریان خیلی راحت از کنار اون نگذرند؟

طبیعتاً جواب به این سؤالات واسه اجناس و سرویسایی که به نیازای مشترک مردم مانند رژیم غذایی و تناسب اندام می پردازن بسیار راحت تره. با این حال یه کپی رایتر حرفه ای هنگام پرداختن به یه موضوع باید پیشنهاداتی رو مطرح کنه که مشتریان خیلی راحت نتونن از اون صرف نظر کنن.

چی محصول شما رو از بقیه رقبا جدا می کنه؟

هنگام تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی یکی از سؤالات مهمی که باید از خود سوال کنین اینه: تفاوت محصولی یا سرویسی که درباره اون می نویسید با بقیه نمونه های مشابه چیه؟یا به چه دلیل بعضی کالا یا خدمات شما رو انتخاب می کنن؟

لطفاً در جواب به این سؤالات نگید: کیفیت!

هر تولیدکننده و ارائه دهنده خدمات تصور می کنه که بهترین سرویس رو به مشتریان ارائه میده. خیلی از کارآفرینان می گن که محصولاتشون از کیفیتی مشابه با رقبا بهره مند هستن، درنتیجه شما باید بدونین که کدوم یکی از امتیازات سرویس دلخواه موجب برتری تو یه رقابت می شه تا بتونین بیشتر روی اون تمرکز کنین. پس قبل از دست به کار شدن واسه نوشتن به سؤالات زیر جواب بدین.

  • شما مشکلاتی که بقیه رقبا پوشش نداده ان رو برطرف می کنین؟
  • کالا یا سرویس شما یه سری از ویژگیای شاخص که در بقیه اجناس دیده نمی شه رو داره؟

توانایی شما در جواب به سؤالات بالا تعیین کننده اندازه موفقیت شما به عنوان یه کپی رایتر هستش.

سرفصلای جذاب بنویسین

سرفصل مقالات چیزی مثل ویترین مغازه ها هستن. بسیاری مردم قبل از وارد شدن به مغازه ها دقایقی به ویترین و اجناس درون اون خیره می شن. ویترینی که توجه مشتری رو جلب نکنه موجب کاهش فروش مغازه می شه. پس، سرفصلا می تونن موجب شکست یا موفقیت محتوای شما شن. یه کپی رایتر حرفه ای خوب می دونه که عنوان ضعیف موجب دیده نشدن مطلب می شه.

خیلی مهم نیس که شما در چه فضایی می نویسید. سرفصل مطالب خواه در پستای فیس بوک یا در صفحات وب سایتا، خوانندها رو واسه کلیک روی مطالب تشویق می کنه؛ اما چیجوری یه سرفصل جذاب بنویسیم؟ اینجا ما به سه نکته کلیدی واسه رسیدن به این هدف می پردازیم:

سرفصلا باید منحصربه فرد باشن

دنیای اینترنت و تبلیغات پر از کپی رایترهاییه که با برداشت و رونویسی از محتوای بقیه به کار خود ادامه میدن. اگه قراره یه کپی رایتر در سطح جهانی باشین، نباید جزو این دسته قرار گیرید. اگه می خواین محتوای شما به فروش بیشتر یه محصول یا به افزایش کلیک یه سایت منجر شه باید سرفصلای باحال توجه و منحصربه فرد داشته باشین.

وقتی که مخاطبان شما سرفصلا رو مطالعه می کنن، باید دقیقاً بدونن که از محصول، سرویس یا محتوای شما قراره چی نصیبشون شه. به کار گیری تعاریفی روشن و کلی با عبارات مبهم و دوپهلو در سرفصلا بسیار خاص و جذابه.

سرفصلا باید احساس مخاطبان رو تحریک کنه

شما به عنوان یه کپی رایتر شک نداشته باشینً می خواین که مخاطبان تصور کنن که با نبود استفاده، خرید یا توجه به محتوا و سرویس شما چی رو از دست میدن؟ یه فرصت بالقوه رو از دست دادن؟ شما دقیقاً باید بر احساسی که از این سوالات به وجود میان، تمرکز کنین. اگه بخوایم ساده تر بگیم باید احساس ترس از دست دادن رو خوب بشناسین و تا بتونین با سرفصلای خود مخاطبان رو تحریک کنین.

رازهایی درباره محتوای جذاب

تا الان فهمیدین که باید مشتریان و محصول یا سرویس خود رو بیشتر از هر چیزی بشناسین. علاوه بر این، دریافتید که سرفصلای جذاب می تونن در تحریک علاقه و احساسات مخاطبان مؤثر باشن. حال باید این علاقه رو به کار بگیرین و مخاطبان رو به کلیک روی دکمه خرید یا ادامه مطلب تشویق کنین. سه تکنیکی که در ادامه به اونا می پردازیم می تونه در مورد بازاریابی محتوا به شما کمک کنه:

  1. بر امتیازات بیشتر از ویژگیا تمرکز کنین: بعضی وقتا ویژگیا خیلی معنی و قابل لمس نیستن به خصوص واسه کسائی که اطلاعات تخصصی در مورد سرویس یا محصول دلخواه شما ندارن. مثلا وجود ۵۰۰ میلی گرم استامینوفن تو یه دارو واسه یه فرد عادی معنی خاصی رو نمی ده، اما خوردن تنها یه دوز از این دارو واسه رفع کامل سردرد به طور کاملً واسه مخاطبان قابل فهمه. به طورکلی محتوای شما باید ساده و معنی باشه و خوانندگان خیلی راحت فهمیده باشن که در صورت خرید یا دریافت این سرویس چی به دست می یارن. هم اینکه، بعضی وقتا پرداختن زیادتر از اندازه به ویژگیا موجب القای حس دروغ و بزرگنمایی به مخاطبان می شه، در حالی که با شناخت نیازها و تأکید بر امتیازات مربوط به اونا، می تونین مخاطبان رو به کلیک یا خرید تشویق کنین. پس یه کپی رایتر حرفه ای باید بیشتر از ویژگیا بر امتیازات تمرکز کنه.
  1. تصویری روشن به مخاطبان ارائه بدین: پس از دقیق شدن و فوکوس کردن بر امتیازات تلاش کنین تصویری شفاف از آینده رو به مشتریان یا خوانندگان ارائه بدین. تصویری که تغییر در زندگی اونا پس از خرید یا دریافت سرویس رو خوب مشخص کنه. این بخش از کار خیلی به مهارت شما در واقعی نشون دادن امتیازات بستگی داره. مثلا هنگام فروش یه سرویس اینترنتی به جای پرداختن به سرعت (ویژگی سرویس) کافیه در قسمت توضیحات به مدت زمان دانلود یه فیلم چند گیگابایتی اشاره کنین و بر صرفه جویی در زمان و لذت بردن از کار با اینترنت تمرکز کنین.
  2. هیجانات رو بیشتر از هر چیز هدف بذارین: یادتون باشه که بیشتر از منطق، احساسات و هیجانات مخاطبان رو هدف بذارین. مثلا، اگه واسه فروش یه داروی لاغری یا برنامه تناسب اندام مطلب می نویسید تصویری روشن از تغییر در زندگی اونا طی سه ماه آینده رو ترسیم کنین. با اونا درباره افزایش اعتماد به نفس، انرژی و پذیرش در میان دوستان صحبت کنین. از جایگاه متفاوت اجتماعی، رانندگی راحت تر، سلامتی بیشتر، خواب راحت تر و تجربه جدید زندگی پس از تناسب اندام بگید.

نتیجه گیری

کپی رایتینگ، مهارتی نیس که به آسونی به دست بیاد. اما یکی از مهم ترین مهارت هاییه که تقریباً هر کار و کاسبی معتبری به اون نیاز داره. حالا خوبیش اینه، اگه بدونین که کار و کاسبی تون و مخاطبانش به چی نیاز دارن، می تونین محتوای خود رو طی مدت کوتاهی چندین برابر بهتر کنین.

حالا که این مقاله رو مطالعه کردین، می دونین که واسه تقویت مهارت کپی رایتینگ خود باید چه مراحلی رو طی کنین. یادتون باشه احتیاجی نیس در کپی رایتینگ از اول کار حرفه ای باشین. نوشتن هم مانند هر رشته دیگری به تمرین و زمان نیاز داره. واسه اینکه بتونین طی مدت کوتاهی به یه کپی رایتر حرفه ای تبدیل شید باید دائم بنویسین و بخونین.

اگه کمی همت به خرج بدین، مطمئن باشین که می تونین به جایگاه خوبی در مورد تولید محتوا و کپی رایتینگ برسین. پس همین الان دست به کار شید!

موضوعات در رابطه بازاریابی محتواآموزش کپی رایتینگ

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

امیرحسین اکبرزاده

امیرحسین اکبرزاده هستم، فارغ التحصیل و فراری از رشته مخابرات! به نوشتن در بخشای بازاریابی محتوا، دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی علاقمندم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *