چگونه سایت خود را برای تبلیغات در گوگل ادوردز آماده کنیم؟

تبلیغات اینترنتی

چیجوری سایت خود رو واسه تبلیغات در گوگل ادوردز آماده کنیم؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۷

اگه به دنبال تبلیغ سایت خود بودین، حتما بارها به شما به کار گیری تبلیغات در گوگل ادوردز رو پیشنهاد دادن. باید ۱ دوباره هم به این پیشنهادات اضافه کنین، چون پیشنهاد ما هم هست! خیلی خلاصه بگم که هدفمندترین و به صرفه ترین روش تبلیغاتی همین تبلیغات در ادوردزه. اما مثل همه روشای دیگه تبلیغ، هیچی رایگانی نداریم! اینجا هم شما باید هزینه کنین، و وقتی پای هزینه و پول وسط میاد، طبیعیه که هممون احتیاط کنیم. چون پول چیزی نیس که آسون بدست بیاد، هرچند خرج کردن اون آسونه.

اما کلا، شاید خرج کردن پول خیلی هم مسئله بغرنجی نباشه، چون در هر صورت چیزی نصیب ما می شه. مسئله مهم اینه که نباید پول رو اشتباه خرج کرد. مخصوصا در برابر سیستم گوگل ادوردز که با کسی شوخی نداره. اشتباه کنین، پول شما هیچ وقت برنمی شه! پس لازمه حتما قبل از شروع این روش تبلیغاتی، آگاهی کاملی از سیستم و چگونگی کارکرد اون داشته باشین.

اما قبل اینکه سیستم ادوردز رو بشناسین، لازمه مقدماتی رو جفت و جور کنین تا دست کم خیالتون از طرف خودتون راحت باشه. باید قدم اول رو محکم وردارین و خشتای اول رو راست و درست بچینید تا در ادامه بتونین به بهترین شکل از سرمایه گذاری خود استفاده کنین و البته به ثریا برسین!

مثالی که معمولا در مشاوراتم به کسب و کارا در مورد آماده سازی قبل از سایت می زنم اینه که: شما قراره ویترین فروشگاه خود رو به بهترین شکل بچینید تا دست کم از جلب اولیه نظر کابر مطمئن شید. البته، مسئله فقط جلب نظر کاربر نیس. کیفیت کار شما واسه گوگل هم اهمیت بسیار زیادی داره و هرچقدر کیفیت سایت و تبلیغ شما بیشتر باشه، هزینهاتون کم میشه. در این حالت به بک معادله ۳ جانبه برد-برد-برد می رسیم! چون هم گوگل راضیه، هم مشتریان شما و هم خود شما!

یادتون باشه که هدف پایانی ما از تبلیغات گوگل، افزایش ورودی نیس، بلکه اندازه تبدیل ورودی به مشتریه که معمولا اونو با اندازه تبدیل اندازه می گیریم. پس، لازمه سایت خود رو به شکلی آماده کنیم که بتونه نظر و اعتماد ورودیا رو جلب کنه.

در این مقاله می خوایم شما رو با ۵ نکته اساسی که قبل از شروع تبلیغات در گوگل ادوردز باید رعایت کنین، آشنا کنیم تا با خیال راحت و قدرت کامل کمپین تبلیغاتی خود رو شروع کنین.

خلاصه مقدمات قبل شروع ادوردز

قبل از شروع تبلیغات در گوگل ادرودز، دامنه سایت خود رو هرچیزی بذارین غیر از ir.

یکی از اولین کارایی که قبل از شروع تبلیغات باید انجام بدیم اینه که سایت خود رو واسه فروش آماده کنیم. اولین موضوع ای که باید به اون توجه کنین، اینه که گوگل به شما اجازه نمی ده روی دامنه .ir تبلیغ خود راه اندازی کنین. چون که به کار گیری سرویس گوگل ادوردز در ایران تحریم شده. پس لازمه یه دامنه دیگه (مثل com. یا net.) غیر از ir. واسه سایت خود داشته باشین تا بتونین در گوگل تبلیغ کنین.

البته لازم نیس نگران باشین، چون خیلی راحت می تونین یه دامنه دیگه واسه خود ثبت و دامنه ir. سایت خود رو روی اون پارک کنین. این کار خیلی آسونه و وقت زیادی هم از شما نمی گیره. (و مطمئناً به زحمتش می ارزه). البته این نکته سئویی رو یادتون باشه که حتما دامنه جدید خود رو No index کنین تا گوگل به عنوان کپی ورداری از سایت دیگه، سایت شما رو جریمه نکنه!

امتیازات و خدمات کار و کاسبی خود رو در سایت معرفی کنین

یکی از مسائلی که تاثیر مستقیمی در افزایش اندازه تبدیل ورودی به مشتری شما داره، اینه که ورودیای سایت بتونن به شما اعتماد کنن و اینکه بتونین نظرشون رو جلب کنین تا از اجناس یا خدمات شما استفاده کنن.

حواستون باشه که تبلیغات گوگل بهترین وسیله واسه جذب هدف دار مشتریان شما هستش، اما اینکه چه تعداد از این ورودیا قراره از شما چیزی بخرن، به طور کامل بستگی به سایت شما، محتوایی که ارائه می دین و مهم تر از همه اینا، دلیلیه که به کاربر می دین تا از شما خرید کنه.

معرفی امتیازات در تبلیغات گوگل ادوردز

این مسئله بارها واسه خیلی از مشتریان ما که درخواست تبلیغات گوگل میدن پیش اومده که پس از بررسی سایتشان می بینیم که نتونسته ان با معرفی مناسب امتیازات و ویژگیای منحصر به فرد خود مخاطب رو راضی کنن تا از اونا خرید کنه. بارها پیش اومده که از خواهندگان تبلیغات گوگل پرسیده ام به چه دلیل باید فلان محصول رو از شما بخرم؟ معمولا دلیلای زیادی رو مطرح می کنن، مثل بهترین قیمت بازار، تضمین برگشت وجه، ارسال رایگان و…

اما وقتی سایت اونا رو زیر و رو می کنم، هیچ نشانی از این مزیتا نمی بینم! درصورتی که شما باید امتیازات کار و کاسبی خود رو به همه اعلام کنین، برتری شما، ارزشی که واسه کاربر ایجاد می کنین و امتیازات و خدماتی که به اون می دین نقش بسیار زیادی در افزایش شانس فروش شما داره.

مثلا، یکی از فروشگاه های موبایل که ادوردز خودشون رو به ما سپرده بودن، امتیازات خود رو مانند ارسال رایگان و… رو در انتهای سایت قید کرده بودن، با صحبتی که با اونا داشتیم پیشنهاد دادیم که اعلام این امتیازات رو بالاتر و زیر اجناس قرار بدن تا کاربران سایت سریع تر و راحت تر بتونن این امتیازات رو ببینن. همین تغییر کوچیک باعث رشد ۱۵ درصدی در فروش اونا شد.

در سایت خود فراخوان عمل بسازین

فراخوان عمل در تعریفی ساده یعنی اینکه چیزی از مخاطبان خود بخواین. یعنی به اونا بگید که دوست دارین چه کاری بکنن. مثلا، گذاشتن یه شماره تماس خالی در سایت کافی نیس و اضافه کردن این جمله در کنار شماره تماس که: «با ما تماس بگیرین»؛ می تونه موجب افزایش تماساتون شه.

فراخوان-عمل-تبلیغات-گوگل

البته لحن بیان می تونه متفاوت هم باشه، ممکنه بگید واسه مشاوره تماس بگیرین، یا حتی اگه مشاوره شما رایگان هم هست، به کار گیری کلمه «رایگان» هم شدیدا پیشنهاد می شه. به شما پیشنهاد میدم حتما مقاله «سه نوع فراخوان عمل که اندازه تبدیل سایت تون رو به سقف می چسبوند!» رو بخونین تا به اهمیت ایجاد فراخوان عمل در سایت پی ببرین.

این مطلب را هم بخوانید :
چگونه شبکه اجتماعی لینکدین خود را گسترش دهیم؟

راه های ارتباطی با خودتون رو در برابر دید کاربر بذارین

قبل از پرداخت به این مسئله، اجازه بدین مثالی بزنم؛ یکی از مشتریان گرامی به ما تبلیغات در گوگل ادوردز سفارش داد. هدف این مشتری این بود که کاربران پس از دیدن تبلیغ وارد سایت بشن و با اون تماس بگیرن و اون به شکل تلفنی ورودیا رو تبدیل به مشتری کنه.

اما ایراد کار در این بود که شماره تماسش در سایت بخوبی معرفی نشده بود. به اون گفتم که اگه هدفش اینه که ورودیای سایت با اون تماس بگیرن، باید حتما شماره تماس خود رو به بهترین شکل در سایت معرفی کنه. به اون گفتم حتی داشتن یه صفحه جداگونه به عنوان تماس با ما یا گذاشتن شماره تماس با فونت کوچیک در انتهای سایت هم کافی نیس و ممکنه کاربران این قسمتا رو نبینن.

در این صورت چه اتفاقی میفته؟ کاربران هیچ راه ارتباطی مناسبی با شما پیدا نمی کنن و ناامیدانه از سایت شما خارج می شن. و این مسئله شما رو هم نا امید می کنه، چون واسه اون ورودی هزینه کردین اما هیچ خبری از تماس نیس.

پس؛ لازمه راه های ارتباطی با خود رو تا جای ممکن در اختیار کاربران سایت بذارین. اگه کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام دارین حتما اونو معرفی کنین. اگه پشتیبانی آنلاین دارین، از نرم افزارهای گفتگوی آنلاین استفاده کنین و اگه هدفتون اینه که ورودیای سایت فرم درخواست مشاوره شما در سایت رو پر کنن، این فرم رو خیلی راحت در اختیار اونا بذارین.

به دنبال یه راه حل سریع واسه حضور در گوگل هستین؟

ما به شما کمک می کنیم یه کمپین پر قدرت و کم هزینه واسه تبلیغات گوگلی خود راه بندازین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

تبلیغات گوگل ادوردز

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

چگونگی هدفگیری اجناس و خدمات در سایت رو مشخص کنین

برنامه ریزی جهت هدفگیری اجناس و خدمات شما در سایت قبل از شروع تبلیغات در گوگل ادوردز اهمیت بسیار زیادی داره. فرض کنیم که شما یه فروشگاه لوازم خونگی دارین و اجناس زیادی مثل یخچال، هود، فر و… رو به فروش می رسونین.

، کاربری که کلید واژه «خرید اینترنتی هود» رو جستجو می کنه، پس از مشاهده تبلیغ شما و کلیک روی اون، قراره وارد کدوم صفحه از سایت شه؟ بهترین حالت اینه که این کاربر بطور مستقیم وارد صفحه اجناس هود شما شه و کاربری که «خرید یخچال» رو سرچ می کنه، به صفحه اجناس یخچال شما وارد شه.

البته شما انتخابای دیگری هم دارین، مثلا اینکه همه کاربران رو بدون درنظر گرفتن چیزی که جستجو می کنن، بفرستید به صفحه اصلی، که این کار زیاد پیشنهاد نمی شه.

هدفگیری-مشتری-تبلیغات-در-گوگل

در واقع، شما باید تکلیف دسته بندی اجناس یا خدمات خود در سایت رو مشخص کنین. دسته بندی اجناس باید مشخص شه و باید برنامه ریزی کنین که قراره چیجوری صفحات اجناس یا خدمات خود رو هدفگیری کنین. اگه شما شرکت خدماتی دارین، در سایت خود واسه هر کدوم از خدمات خود مانند نگهداری از سالمندان یا نظافت منزل صفحات جداگونه ای دارین و قراره هرکدوم رو جداگونه مورد هدفگیری بذارین یا خیر. این مسئله باید قبل از راه اندازی کمپین بررسی شه.

پیشنهاد ما و خود گوگل اینه که اجناس و خدمات خود رو در سایت بخوبی تفکیک و تعریف کنین و تاجایی که ممکنه، واسه هر نوع از اجناس خود صفحه ای جدا از هم داشته باشین و کاربران رو دقیقا به همون صفحه هدایت کنین.

هدف گیری درست تبلیغ در سایت شما موجب می شه تا امتیاز کیفی بالاتری از گوگل دریافت کنین. در نتیجه افزایش امتیاز کیفی، هزینه های تبلیغات گوگلی شمام کاهش زیادی پیدا کنه.

سایت خود رو از نظر محتوا، تجربه کاربری و سرعت بارگذاری آماده کنین

حتما واسه شمام پیش اومده که بدون این دست اون دست کردن پس از ورود به یه سایت، از اون خارج شید. به چه دلیل؟ چون از اون سایت خوشتون نیامده، سایت نتونسته اعتماد شما رو جلب کنه و… اینکه کاربر بدون این دست اون دست کردن از سایت شما خارج شه و واسه جفت و جور اجناس مورد نظرش وارد سایتای دیگه ای شه، به گوگل حالی میکنه که شاید سایت قبلی سایت خوب یا مرتبطی با تبلیغ نبوده و این یعنی امتیاز منفی واسه تبلیغ شما.

در واقع گوگل رفتار این کاربر و بقیه کاربران رو تحلیل می کنه تا از کیفیت و هدفمندی صفحه فرود سایت شما باخبر شه. پس، سایت شما باید از نظر تجربه کاربری و به کار گیری محتوای مربوط به تبلیغ، سایت خوبی باشه تا بتونه نظر کاربر رو جلب کنه و مدت زمان بیشتری اونو در سایت نگه داره.

البته نکته دیگری هم که حتما باید رعایت کنین اینه که صفحه فرود سایت شما سرعت قابل قبولی داشته باشه. هم اینکه تا جایی که ممکنه از پاپ-آپا استفاده نکنین. نکته بسیار مهم دیگه اینه که اگه ورودی خیلی از راه موبایل دارین، مطمئن شید که سایت شما بخوبی در موبایل نشون داده می شه.

کلا میشه گفت واسه اینکه یه صفحه فرود مناسب از نظر کاربران و گوگل داشته باشین، باید دست کم نکات زیر رو رعایت کنین:

ویژگیای یه لندینگ خوب واسه تبلیغات گوگل

سخن پایانی

با خوندن این مقاله اولین قدم رو قبل از شروع تبلیغات در گوگل ادوردز برداشتیم. اما چیزی به پایان نرسیده و این تازه شروع کاره. حالا شما آماده اید تا با قدرت تبلیغات گوگل رو شروع کنین. قدم بعدی کسب شناخت کامل از سیستم ادوردز و چگونگی کارکرد اون هستش. اما جای هیچ نگرانی نیس، چون ما در کنار شما هستیم تا قدم به قدم در این راه پیش روی کنیم تا بهترین نتیجه ممکن رو از این روش تبلیغاتی به دست بیارین و به اون معادله برد-برد-برد که در اول مقاله عنوان کردم برسین. منتظر آموزشای بعدی ما باشین.

موضوعات در رابطه تبلیغات اینترنتیآموزش تبلیغات در گوگل

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

حامد رضوی

سید حامد رضوی هستم. یه جدیدی، که همیشه به دنبال یادگیری و تجربه چیزای جدیده و دوست داره در جامعه اثر داشته باشه.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *