چگونه شبکه اجتماعی لینکدین خود را گسترش دهیم؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی

چیجوری شبکه اجتماعی لینکدین خود رو گسترش بدیم؟

۲۴ مهر ۱۳۹۵

همونطور که میدونید لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی عجیب در دنیای اینترنته. وقتی که صحبت از ایجاد رابطه با کارشناسان به میان میاد، هیچ جایی بهتر از لینکدین نیس. نه فیسبوک، نه اسنپ چت، نه فلان و نه بهمون می تونن واسه انجام کارای تخصصی جانشین شبکه اجتماعی لینکدین شن.

لینکدین منبع اصلی متخصصانیه که در کار خود جدی هستن. تا آخر آوریل سال ۲۰۱۶، لینکدین حدود ۴۳۳ میلیون عضو داشته و در هر ثانیه دو عضو جدید به اون اضافه می شن. بخاطر این یکی از بهترین شبکه های ارتباطی واسه جذب مشتری هستش. به آمارهای زیر توجه کنین:

آمار در رابطه به شبکه اجتماعی لینکدین

واسه اینکه بتونیم این آمارها رو بهتر درک کنیم باید جزئی تر نگاهشون کنیم. در زیر آمار مربوط به جمعیت کاربران لینکدین رو مشاهده می کنین:

آمار در رابطه به کاربران با شبکه اجتماعی لینکدین

با اینکه ۱۲۸ میلیون نفر از کاربران لینکدین از ایالت متحده آمریکا هستن، با این حال لینکدین یه شبکه اجتماعی جهانیه و ادما از سرتاسر جهان به اون دسترسی دارن. این سایت بیشتر از ۱ میلیون کاربر در هر ۳۸ کشور اقتصاد محور جهان داره و ایران هم به عنوان یه کشور در حال پیشرفت از این قانون مستثنی نیس.

آمار مربوط به کار و کاسبیای موجود در شبکه اجتماعی لینکدین

این تعداد کاربر باعث شده که لینکدین یه پلتفرم عالی واسه بازاریابی B2B حساب شه. اما اینجا یه موضوع مهم هست. واسه اینکه بتونین تلاشای بازاریابی خود رو با موفقیت انجام بدین باید شبکه خود رو گسترش بدین.

بخاطر این در این مقاله می خوایم ترفندهایی رو بگیم که با به کار گیری اونا می تونین تعداد اعضای شبکه اجتماعی لینکدین خود رو دو یا سه برابر کنین و تعامل، اندازه تبدیل و درآمد بیشتری به دست بیارین. بهتره بگیم این مقاله در مورد درآمدزایی بیشتر از راه لینکدینه.

در پستای لینکدین خود از تصویر استفاده کنین

این موضوع ممکنه در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسه، اما در لینکدین از اهمیت خاص ای برخورداره. هممون میدونیم که به کار گیری تصویر می تونه اندازه تعامل افراد در شبکه های اجتماعی رو تا حد زیادی زیاد کنه.

تحقیقات جور واجور انجام شده نشون میده که اضافه کردن تصویر به پستای لینکدین می تونه اندازه بازدید از اونا رو تا ۱۱ برابر زیاد کنه.

واقعیتایی باحال از شبکه اجتماعی لینکدین

این موضوع معنیش اینه که شما به یه تصویر هدر، تصویر پروفایل و تصویری واسه همه پستایی که در صفحه لینکدین خود ارسال می کنین، نیاز دارین تا بتونین تعداد بازدید از پروفایل خود رو چند برابر کنین. شما نمی تونین از هر تصویری استفاده کنین. این تصاویر باید مربوط به موضوع و مخاطبان هدف تون باشه. بخاطر این درک درست مخاطبانِ هدف، لازمه.

مخاطبان خود رو بشناسین

میدونید مخاطبان شما در لینکدین چی رو میخوان و به چی احتیاجی دارن؟

شبکه ارتباطی هر فردی در لینکدین با بقیه فرق داره، اما شما می تونین براساس داده ها و اطلاعات موجود بعضی مسائل مشترک رو حدس بزنین.

مثلا سایت comScore جمعیت حاضر در شبکه های اجتماعی جور واجور رو بررسی کرده. با اینکه لینکدین یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان بزرگسالان (۳۰ سال و بالاتر) است، اما بیشتر افراد جوون از بهتر می دونن ازش استفاده نکنن.

آمار سنی مربوط به کاربران شبکه اجتماعی لینکدین

این موضوع بدین معناست که نباید نگران بروز بودن باشین. یه راه و روش ساده ارتباطی هم در لینکدین به درد بخور هستش و از این روش می تونین بازدیدکنندگان و مشتریان با کیفیتی در لینکدین به دست بیارین. واسه انجام این کار باید محتوای منحصر بفرد و مهم تولید کنین تا افراد رو واسه کلیک کردن روی لینک سایت شما تشویق کنه.

عضویت پریمیوم یا پولی در لینکدین به شما اجازه میده اطلاعات مختلفی در مورد آدمایی که از پروفایل شما بازدید می کنن، پستاتون رو می خونن یا با شما تعامل دارن به دست بیارین. بهتره هر چند وقت یه بار این معیارها رو موشکافی کنین. تعاملات، پیاما، لایک، فالوو، پُست و دیدگاه رو یادتون نره. با بقیه افراد رابطه داشته باشین.

یه گروه بسازین

یکی از بهترین روش ها واسه افزایش تعداد افراد دنبال کننده تون، ایجاد یه گروه متمرکز در لینکدینه. این کار به شما کمک می کنه متخصصانی رو که به موضوعات کاری شما علاقه مندن، پیدا کنین. مزیت دیگه ایجاد گروه در لینکدین توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات با افراده، بدون اینکه نیاز داشته باشین اونا رو به عنوان Connection به پروفایل خود اضافه کنین.

ایجاد گروه اولین مرحله واسه پیشرفت و گسترش شبکه اجتماعی لینکدین شماس.

کارمندان خود رو به فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین تشویق کنین

اگه در شرکت خود کارمند دارین، بهتره از اونا بخواین که در لینکدین فعال باشن. با این کار می تونین به مشتریان خود حالی کنین که شرکتی حرفه ای هستین. همیچنین، فعال بودن کارمندان شما باعث گسترش شبکه اجتماعی تون می شه.

نکته دیگه اینه که کارمندان می تونن درآمد شرکت شما رو زیاد کنن. تصویر زیر مقایسه دو کارمندیه که به ترتیب در شبکه اجتماعی لینکدین فعالیت ندارن و دارن.

کارمندانتان رو به فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین تشویق کنین

وقتی که کارمندان شما در پروفایل شرکت شمان و به صورت فعال با بقیه در رابطه هستن، اندازه دیده شدن پستاتون زیاد میشه. تنها کاری که کارمندانتان باید بکنن اینه که صفحه شرکت رو به عنوان محلی که در اون کار می کنن، اضافه کنن. از اون پس خیلی از آدما به طور خودکار صفحه شما رو در لینکدین دنبال می کنن.

افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین باید از پایه انجام شه. این وسط کارمندانتان نقش بسیار مهمی دارن.

با مشتریان خود در لینکدین رابطه داشته باشین

مشتریائی که از اجناس و خدمات شما راضی هستن طرفداران درجه یکی واسه شما به حساب میان. لینکدین وسایل پیشرفت ای رو جفت و جور کرده که به شما اجازه میده دکمه Follow رو به سایت خود اضافه کنین.

با مشتریان خود در شبکه اجتماعی لینکدین در رابطه باشین

این ارتباطات با مشتریان می تونه تعداد Endorse مهارتاتون رو زیاد کنه. هم اینکه احتمال اینکه این افراد پُستای موجود رو با دوستانشون به اشتراک بذارن، بسیار بالا هستش. علاوه بر این، اضافه کردن دکمه Follow به سایت به شما کمک می کنه شبکه زیادی، بالاتر از لینکدین داشته باشین.

در لینکدین فایلای ویدئویی به اشتراک بذارین

محتوای ویدئویی اندازه تعاملات آنلاین رو زیاد می کنه به خصوص وقتی که واسه مقاصد بازاریابی استفاده بشه. این موضوع هم اینکه باعث افزایش اندازه تبدیل تا ۸۰% می شه. الان، فایلای ویدئویی در شبکه های اجتماعی جور واجور به طور گسترده استفاده میشن و لینکدین هم از این قانون مستثنی نیس.

اضافه کردن فایلای ویدئویی به پستای لینکدین، پروفایل شما رو واسه کاربران باحال تر می کنه و همین امر باعث می شه تعداد بازدید کنندگان زیاد شه. اینطوری از راه محتوای ویدئویی، اطلاعات بیشتری در کمترین زمان به کاربران ارائه می شه و شبکه لینکدین شما به سرعت گسترده تر می شه.

آمار شبکه اجتماعی لینکدین خود رو بررسی کنین

موشکافی داده یکی از بهترین روش ها واسه دونستن چگونگی فعالیت کمپینای آنلاین هستن. با اینکه شما نمی تونین از راه گوگل بررسی تعداد بازدید کنندگان پروفایل لینکدین تون رو ببینین، اما می تونین این اطلاعات رو از راه وسیله آنالیتیکس درون سایت لینکدین پیگیری کنین.

آمار شبکه اجتماعی لینکدین خود رو بررسی و تحلیل کنین.

پیشنهاد می کنم این داده ها و معیارها رو تو یه فایل صفحه گسترده یا پایگاه داده بذارین و بعد به صورت آفلاین با بقیه اطلاعات موجود از شبکه های اجتماعی و ترافیک سایت بخونین.

این مطلب را هم بخوانید :
چگونه با تدوین استراتژی محتوا سایت خود را تکان دهیم؟

ارتباطات خود رو به مشتری تبدیل کنین

اگه نتونین با کانکشنای فعلی خود در رابطه باشین، ساخت و گسترش شبکه اجتماعی لینکدین بی هدف هستش. بخاطر این ایجاد رابطه با کاربران به شما اجازه میده بفهمین چه کسائی واقعاً فعال و چه حسابای کاربری جعلی هستن.

فالوئرهای فیک در شبکه های اجتماعی تاثیر منفی روی برند شما دارن. پس مراقب این موضوع باشین. اگه بخوایم خلاصه توضیح بدیم، مشکل اینجاس که لینک بیلدینگ در لینک فارما و پروفایلای جعلی، ارزش زحمات و سرمایه شما رو نابود می کنه.

لینکدین رو به وبلاگ خود وصل کنین

در وردپرس شما می تونین خیلی راحت حساب خود رو به لینکدین یا دیگه شبکه های اجتماعی وصل کنین تا بتونین به صورت خودکار پُستای منتشر شده رو با بقیه آدما به اشتراک بذارین. شما می تونین از افزونه Jetpack واسه این کار استفاده کنین.

لینکدین رو به وبلاگ خود وصل کنین.

این موضوع، بخشی کلیدی از بهینه سازی اندازه تبدیله و می تونه مشتری رو به قیف بازاریابی هدایت کنه. به دست آوردن کاربر جدید و تبدیل اونا به مشتری، یکی از مهم ترین جنبه های لینکدینه. اگه از افزونه Jetpack استفاده نمی کنین، پیشنهاد می کنم همین امروز این پلاگین رو روی وردپرس خود نصب کنبد.

در لینکدین خود صفحه Showcase بسازین

اگه پروفایل صفحه شرکت شما به عنوان رزومه کاریتون حساب می شه، صفحه Showcase حساب شما، آلبوم نمونه کارتون در سایت لینکدین هستش. این صفحات به شما اجازه میده خلاق باشین و روی موضوعات بهینه سازی شده تمرکز کنین.

صفحه Showcase لینکدین وسیله مناسبی واسه ایجاد آلبوم نمونه کار

واسه صفحه Showcase، محتوای مهم تولید کنین تا بتونه تمایل افراد رو برانگیزد و اونا رو به سمت سایت شما هدایت کنه. یادتون باشه که لینکدین وب سایتیه که بیشتر روی کامپیوترای دسکتاپی استفاده می شه. پس تلاش کنین محتوایی تولید کنین که باعث شه کاربران روی اون کلیک کنن.

آمار به کار گیری شبکه اجتماعی لینکدین در موبایل و رایانه شخصی

صفحه لینکدین خود رو به امضای ایمیل تون اضافه کنین

با اینکه اضافه کردن پروفایل توییتر یا اسنپ چت به امضای ایمیل واسه خیلی از افراد جذاب تره، اما لینکدین هنوزم محلیه که می تونین مخاطبان تجاری خود رو به اون هدایت کنین. این کار به افراد اجازه میده اطلاعات لازم درباره شرکت شما رو به دست بیارن.

با اینکه همه کارایی که به صورت آنلاین انجام می دید باید داستانی منظم از برند شما باشه، اما لینکدین شبکه ای تخصصی واسه بازاریابی B2Bه. لینکدین مکانیه که می تونین در اون با شرکای تجاری و مشتریان در فضایی تخصصی رابطه داشته باشین. در حالی که توییتر و اسنپ چت مکانی واسه ایجاد رابطه با مشتریاس. پس بهتره این پروفایلا رو واسه ارتباطات عمومی در نظر بگیرین، اما شرکای تجاری خود رو به پروفایل لینکدین تون هدایت کنین.

به صورت منظم پستای خود رو در Pulse منتشر کنین

همونطور که میدونید Pulse برندیه که توسط لینکدین واسه پیشرفت پروفایلای کاربری در دستگاه های همراه (موبایل و تبلت) خریداری شده. این وسیله الان روی ۰٫۱۳% از دستگاه های اندرویدی نصب شده. این اپلیکیشن می تونه داستانا و اخبار جدید رو از سراسر وب جمع آوری کنه. شمام می تونین پُستای خود رو در Pulse منتشر کنین.

واسه این کار سری به Pulse بزنین و پُست خود رو پیش نویس کنین. حالا هر وقتی که اراده کنین می تونین اونو منتشر کنین. اگه بتونین محتوای خود رو به صورت منظم منتشر کنین، محتواتون در دیدرس بازدیدکنندگان زیادی قرار بگیرین. از اونجایی که بیشتر افراد زمان زیادی رو روی دستگاه های موبایلی خود می گذرونن، زمان گذشته پشت رایانه های دسکتاپی رو به کاهشه. پس این موضوع رو مورد توجه بگیرین.

انتشار منظم مطالب در شبکه اجتماعی Pluse لینکدین

زمان انتشار پُستا رو هوشمندانه انتخاب کنین

از اونجایی که لینکدین مخاطبان متفاوتی نسبت به فیس بوک، پینترست و توییتر داره، زمان انتشار پستا در اونم متفاوت هستش. باید زمان انتشار پستای خود رو به شکلی تنظیم کنین که بیشترین تعداد مخاطب در زمان انتشار، آنلاین باشن.

زمان انتشار مطلب در شبکه اجتماعی لینکدین رو هوشمندانه انتخاب کنین.

شروع و پایان زمان کاری بانکا بهترین و ایده آل ترین زمان واسه انتشار پست در لینکدینه (۸ صبح تا ۱۰صبح، ۵ بعد از ظهر تا ۶ بعد از ظهر). با اینکه زمان انتشار پُست در روز خیلی با اهمیته اما یادتون باشه که روز ارسال پست هم از اهمیت خاص ای برخورداره. تعطیلات آخر هفته بدترین زمان واسه انتشار پُست در لینکدینه.

زمان انتشار پست در شبکه اجتماعی لینکدین

در بخش شغل لینکدین به دنبال کارمند باشین

جستجوی شغل یکی از محبوب ترین کاربرده های لینکدینه. بخاطر این منتشر کردن اینجور نیازمندیایی در مورد شغلای موجود می تونه افراد زیادی رو به سمت پروفایل شما هدایت کنه. شما می تونین از این توانایی واسه پیدا کردن متخصصانی استفاده کنین که همیشه به دنبالشون بودین.

هم اینکه باید بدونین این کار امتیازات دیگری هم داره. قرار دادن آگهی استخدام در لینکدین باعث می شه پروفایل شما در دیدرس طیف بزرگی از افراد قرار گیرد و همین امر سیگنالی رو می فرسته که نشون میده کار و کاسبی شما خوب کار می کنه.

نتیجه گیری

همونطور که مشاهده کردین، لینکدین مکانی مناسب واسه ایجاد رابطه با متخصصانیه که می تونن به شرکاری تجاری، مشتری یا کارمند تبدیل شن. لینکدین یه پلتفرم عالی واسه به دست آوردن اطلاعات تخصصی و مخاطبان هدفه. پیشرفت شبکه کاری در این پلتفرم به شما کمک می کنه در اومد بیشتری از مشتریان خود داشته باشین.

شبکه اجتماعی لینکدین به شما کمک می کنه تا مخاطبان و مشتریان واقعی خود رو به دست بیارین. همونجوریکه گفتیم لینکدین محل مناسبی واسه ایجاد رابطه با بازاریابان B2Bه. با اینکه تولید محتوا و به دست آوردن مخاطبان در حجم وسیع در این شبکه اجتماعی بسیار کمتر از اینستاگرامه، اما هر کدوم از آدمایی که در لینکدین به دست میارید طول عمر بیشتری دارن و می تونن امتیازات بیشتری نسبت به بقیه شبکه های اجتماعی در اختیار شما بذارن.

لزومی نداره همه نکات این مقاله رو تو یه روز بکنین. پیشنهاد می کنیم کم کم صفحه لینکدین شرکت خود رو بهینه سازی کنین و این نکات رو به مرور روی اون اعمال کنین. یادتون نره تولید محتوا در هر پلتفرمی از اهمیت بالایی برخورداره، پس تلاش کنین به طور منظم در لینکدین خود مطلب منتشر کنین. مطمئن باشین با رعایت این نکات به مرور متوجه تاثیر شبکه اجتماعی لینکدین روی کار و کاسبی خود هستین.

خوشحال میشیم که نظرات و پیشنهادات خود رو با ما در میان بذارین. هم اینکه، اگه سوالی در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی دارین اونو از راه دیدگاه ها مطرح کنین، کارشناسان نوین در سریع ترین زمان به سوالات شما جواب میدن.

موضوعات در رابطه بازاریابی شبکه های اجتماعیآموزش لینکدین

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *