فروردین 9, 1403

حالت Do Not Disturb در آیفون و نحوه ی عملکرد آن

اپل از سال ۲۰۱۲ قابلیت جدید به سیستم عامل آیفون اضافه کرد که نام آن Do Not Disturb است.

این قابلیت به کاربر کمک می کند تا در مواقع دلخواه گوشی را از دسترس خارج کرده تا اعلان های آن باعث حواس پرتی یا مزاحمت فرد نشود.

اما یکی از کارایی های مهم Do not Disturb در زمان رانندگی است که تمام اعلان ها و تماس های ورودی شما از دسترس خارج می شود تا باعث حواس پرتی فرد نشود و این سئوال برای کاربر پیش می آید که:

چرا در زمان رانندگی هیچ کس نمی تواند با من تماس برقرار کند؟

در واقع تنظیمات این قابلیت آیفون به صورت خودکار فعال است و به دلیل بی اطلاعی کاربر از تنظیمات دستگاه خود شاهد از دست رفتن تماس های ورودی آیفون است.

و بعد از روشن کردن صفحه با باز کردن قفل با تصویر زیر مواجه می شویم و در ادامه به نحوه ی عملکرد و تنظیمات آن می پردازیم

Do Not Disturb در آیفون

Do Not Disturb در آیفون

در منوی فوقانی دستگاه و سمت راست، یک آیکون اختصاصی با نماد قرصی از ماه با حالتی کاملا محسوس نمایش داده می‌شود.

با مشاهده این آیکون می‌توانید از فعال بودن حالت Do Not Disturb آیفون خود مطلع شوید.

همچنین در قسمت کنترل سنتر دستگاه خود می توانید شاهد روشن یا خاموش بودن این حالت باشین.

نشانه های فعال بودن حالت Do Not Disturb

نشانه های فعال بودن حالت Do Not Disturb

تنظیمات حالت Do Not Disturb

برای مشاهده منو تنظیمات این قابلیت به Setting دستگاه خود مراجعه کرده و گزینه Do Not Disturb را پیدا کنید که آیکون بنفش رنگ با شکل ماه در داخل آن دارد.

همانند تصویر پائین در صفحه باز شده گزینه هایی را مشاهده می کنید که به ترتیب زیر عملکرد آنها تعریف می شود.

حالت Do Not Disturb در آیفون و نحوه ی عملکرد آن

۱.گزینه Do Not Disturb

برای روشن یا خاموش کردن این قابلیت استفاده می شود.

۲.گزینه Scheduled

با فعال کردن این گزینه شما می توانید فعال سازی آن زمان دار کنید به عنوان مثال به یک جلسه کاری بسیار مهم می‌روید. در این شرایط زنگ خوردن گوشی یا ارائه هر نوع اعلان از سوی آن می‌تواند منجر به برهم ریختن نظم جلسه شود. در این شرایط می‌توانید حالت Do Not Disturb آیفون را فعال کنید و از ارائه اعلان ها از سوی دستگاهتان جلوگیری به عمل آورید.

۳.گزینه Silence

در این قسمت دو حالت داریم که به ترتیب گزینه اول Always تماس های ورودی و تمامی اعلان ها چه قفل دستگاه باز باشد چه باز نباشد از ارائه اعلان ها به کاتربر جلوگیری می کند و حالت دیگیری نیز در این قسمت موجود است که همانند قسمت قبل تمامی تماس ها و اعلان فقط محدود به زمان قفل بودن صفحه است.

نوشته دیگر :   نمونه سایت های موفق در طراحی سایت

۵.گزینه Phone یا Allow Calls From

با استفاده از این قسمت شما می توانید برای بعضی از مخاطبین خود استثنا قائل شده و امکان تماس گرفتن و دریافت اعلان از او را باز گذاشته.

۶.گزینه Repeated Calls

با فعال بودن این گزنه این امکان را به مخاطبین شما می دهد تا در صورت ضرورت برقراری ارتباط با شما بعد از گذشتن سه دقیقه از تماس دوم شما دستگاه از حالت مسدود بود خارج شده و امکان برقراری تماس را برای مخاطب شما فراهم کند.

۷.گزینه Active

با انتخاب این گزینه صفحه جدیدی با سه گزینه برای شما نمایش داده می شود نحوه ی فعالسازی حالت Do Not Disturb را تعیین می کند.

Automatically:به صورت خودکار در زمان رانندگی و تعیین زمان شخصی

When Connect to Car Bluetooth:در زمان اتصال به بلوتوث اتومبیل

Manually:به صورت دستی با استفاده از دکمه اصلی

۸.گزینه Auto-Reply To

از عنوان این گزینه مشخص است که با استفاده از آن می توان در حالت فعال بودن حالت Do Not Disturb پیامی مبنی بر متن دلخواه شما برای مخاطب ارسال می شود که شما می توانید در گزینه آخر این صفحه متن دلخواه خود را تعیین کنید.

جمع بندی:

در این مقاله در رابطه با حالت Do Not Disturb آیفون صحبت کردیم و نحوه عملکرد آن را برای شما عزیزان شرح دادیم. همچنین به روش‌هایی اشاره داشتیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در شرایط اضطراری از محدودیت‌های حالت Do Not Disturb آیفون عبور کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید