فروردین 10, 1403

معجزه سپاسگزاری ( دوره رایگان )

سپاس‌گزاری آگاهانه و عاشقانه

سپاس‌گزاری آگاهانه و عاشقانه یکی از قدرتمندترین ابزارهای جذب نعمت و فرصت‌های بیشتر است. زیرا شکرگزاری، بهترین روش برای تغییر سطح ارتعاشی شماست. شکرگزاری راهی برای سهولت پیمایش مسیر حرکت است.

وقتی شکرگزاری می‌کنید، یعنی دارید به داشته‌ها و چیزهای خوب زندگی‌تان توجه می‌کنید؛ بنابراین احساس‌تان خوب و مثبت است، در نتیجه ارتعاش مثبت از خود ساتع می‌کنید.

انتظار معجزه داشتن، بدون سپاس‌گزار نعمات بودن کاملا بی‌معناست. تمرین سپاس‌گزاری به شما اجازه می‌دهد که از ذخایر انرژی نامحدود عالم هستی استفاده کنید. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید.

نگرش سپاس‌گزارانه، خصوصا در اول صبح پس از برخاستن از خواب، و شب‌ها پیش از خواب یعنی زمانی که در حالت آلفای ذهنی هستید، در احساس شما تفاوت چشم‌گیری ایجاد می‌کند. موانع موجود بر سر راه دست‌یابی به احساس رضایت را از بین ببرید.

آنتونی رابینز در یکی از سمینارهای خود می‌گوید: شما به وسیله هرکدام از این سه روش، می‌توانید به هر رنجی پایان دهید: قدردانی، سپاس‌گزاری، عشق!

 

تحقیقات گسترده ای در این زمینه به انجام رسیده است و مشخص شده است که شکرگزاری سلامت روحی و جسمی شما را تضمین می کند. شکرگزاری اضطراب، ترس و نگرانی را از بین می برد و مانع بیماری هایی می شود که در ارتباط مستقیم با افکارمان هستند، مانند بیماری های قلبی و بیمارهای مربوط به سیستم اعصاب. به وضعیت فعلی خود نگاهی بیندازید، اگر از لحاظ روحی و جسمی احساس درماندگی می کنید می توانم به شما قول بدهم که فردی شکرگزار نیستید و قدر داشته های خودتان را نمی دانید.

 

عکس جول اوستین در شماره اخیر مجله موفقیت به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و موفق‌ترین مردان حال حاضر جهان به چاپ رسید، طی مصاحبه اختصاصی که با او داشتم، در زمینه روابط گفت: ” در یک رابطه، شخص مقابل حداکثر ۸۰ درصد نیازهای شما را برطرف می‌کند. متاسفانه اکثر ما تمام توجه مان بر روی آن ۲۰ درصد نیازی است که برطرف نشده است. بنابراین به تدریج  حس نارضایتی در ما به وجود می آید و به دنبال ارضای آن ۲۰ درصد در فردی دیگر می گردیم. این موضوع در اغلب موارد باعث جدایی می شود، غافل از اینکه آن فرد جدید هم حداکثر ۸۰ درصد از نیاز ما را برطرف می کند.”

بر اساس این گفته جول اوستین تنها یک راه وجود دارد که بتوانید در زندگی مشترک خود احساس رضایت خاطر و خوشبختی داشته باشید و آن این است که بر روی آن ۸۰ درصد تمرکز کنید. در این صورت نوع برخورد و رفتار شما نسبت به همسرتان به طور کامل عوض می شود و بلافاصله رفتار طرف مقابل نسبت به شما تغییر می کند. شکرگزاری باعث می شود رابطه معنادارتری داشته باشید.

حس شکرگزاری

 هنگامی که نسبت به زندگی نگاهی مملو از حس شکرگزاری داشته باشید آنگاه فرصت ها و موقعیت هایی را می بینید که تا به حال اصلاً متوجه آنها نمی شدید. هنگامی که شکرگزاری به بخشی از وجود شما تبدیل شود حتی نوع راه رفتن و صحبت کردن شما نیز تغییر می کند، نوع برخورد شما به طور کامل با کسانی که با آنها در ارتباط هستید تغییر می کند و همین موضوع باعث می شود افراد بیشتری تمایل داشته باشند شریک تجاری شما شوند و یا اینکه مشتریان بیشتری جذب شما می شوند و کسب و کارتان رونق بیشتری می گیرد و به همین نسبت ثروت و وفور بیشتری در زندگی شما جاری می شود. در واقع قانون شکرگزاری همانند یک آهن ربا عمل می کند و وفور نعمت را به زندگی شما جذب می کند.

 

امروزه بسیاری از افراد به دلائل متعدد دچار اختلالات روحی و روانی‌اند. یکی از راهکارهای اساسی که برای این دسته از افراد پیشنهاد می شود این است که: گوشه‌ایی از وقت روزانه‌ی خود را، صرف تفکر به داشته ها و نعمت های خود کنند

نوشته دیگر :   پنل اس ام اس

 

و سپس به گذشته خود و آرزوی داشته‌های کنونی و کسانی که این نعمت ها را ندارند. این کار موجب رسیدن به آرامش ذهن و حال خوب شما می‌شود. قانون شکرگزاری تنها مختص به دین و مذهب نبوده و در تحقیقات روانشاسی نیز تاثیر شکرگزاری در بهبود زندگی اثبات شده است.

 

 

به جهت یادآور شدن نعمت‌های الهی، محبت انسان به سوی خدا بیشتر شده و باعث ایجاد رابطه ایی قوی تر نسبت به قبل خواهد شد. که در انتها با این رابطه‌ی خالق و مخلوقی، فرد احساس قدرت بیشتری برای روبه‌رو شدن با مشکلات زندگی دارد.

حس شکرگزارى و قدردانى

کاملا واضح است که،زنده کردن حس شکرگزارى و قدردانى در خود در برابر نعمتهاى خدا تنها براى این است که طبق فرمان فطرت در برابر بخشنده نعمت، خضوع کنند، او را بشناسند و فرمانش را به جان و دل بپذیرند و به این وسیله هدایت و تربیت شوند، که در نتیجه سود شکرگزاری به سود خود انسان ها خواهد بود.

 

وقتی ما آگاهانه بر روی  نعمت های زندگی خود توجه و تمرکزمی کنیم  ذهن ما هم به شدت به دنبال فراهم کردن نعمت های بیشتری در زندگی برای ما می گردد زیرا به هر چیزی که در جهان هستی توجه و تمرکز کنیم دقیقا همان چیزها را در زندگی ما بیشتر وبیشتر می شود

 

اگر توجه ما بر روی توانگری و ثروت باشد ثروت ما روز به روز بیشتر وبیشتر می شود واگر توجه ما بر روی فقر باشد روز به روز فقیرتر می شویم. جمله معروفی ست که می گوید اگر قدر هرچه را ندانی و آن را خار بشماری، از دستش خواهی داد.

 

این عین حقیقت است. و برعکس آن هرچه را که دوست بدارید و قدرشناس باشید مسلماً بهتر از آن و بیشتر از آن به شما داده خواهد شد. اگر این مسأله را به عنوان یک قانون پذیرفتید پس از این پس بابت هر چه که دارید از خود و خدای خود سپاسگزار باشید.

 

تشکر کردن و قدردانی

تشکر کردن و قدردانی یکی از وظایف اخلاقی و انسانی هر کسی است. انسان‌های سپاسگزار همیشه آرام و متواضع و زندگی پر از نعمتی را تجربه می کنند وشب و روز درحال شکرگزاری هستند بابت تمام نعمت های خداوند سپاسگزار هستند هرکسی کار کوچکی هم برایش انجام دهد بلافاصله از او قدردانی می کند

 

بخاطر همین دوستان و فادار بیشتری دور او جمع هستند. و کائنات هم مسیر او را  در دسترسی به اهداف و آرزو هاهمیشه هموار می کند. برعکس انسانهای ناسپاس همیشه بدخلق و عصبانی وشاکی از دنیا و انسان های دیگر هستند همیشه درحال غر زدن هستند ونتیجه زندگی آنها هم فقر و بدبختی وتنهایی است.

 

 

شما با گفتن کلمه تشکر یک انرژی را آزاد کرده اید و آن انرژی روی افراد محیط شما اثر گذار می‌شود و همان انرژی اثری خوب را به شما بر می گرداند. که اگر عکس این عمل اتفاق افتد مسلماً یک انرژی بد به شما برگشت خواهد خورد.

 

دنیای ما دنیای عمل و عکس العمل است و مانند پژواک صدایی که در کوه می پیچد و بر می گردد نتیجه اعمال افراد نیز به خود آنها بر می گردد. لذا اگر به این باور رسیده باشیم  باید درک کنیم  که قدرت شکرگزاری چه آثاری به همراه خواهد داشت.