چگونه بخوریم ولی چاق نشویم؟

تنها غذا خوردن

پایگاه اطلاع رسانی تاپ سانته فرانسه در گزارش گذشته خود روش جدیدی رو واسه مصرف مواد غذایی ارائه کرده که از طرف آلن دلابو دکتر و مبتکر روش تغذیه ای به نام کرونو پیشنهاد شده.

براساس این روش تغذیه ای، میشه در تموم روز نون، پنیر، شکلات، استیک و سیب زمینی خورد، لاغر شد و لاغر موند.

گفته شده این هنر مصرف مواد غذایی در ساعات جور واجور روزه؛ اوقاتی که واسه ساختار بدن و داشتن وضعیتی بهتر پیشنهاد می شه.

درصورتی که براساس کارکرد طبیعی بدن رفتار کنیم، نیازای بدن به انرژی تامین و سوخت و ساز بدن بهتر انجام می شه و ذخیره سازی هم صورت نمی گیره.

در این روش خوردن مواد غذایی چرب در ساعات صبح، مواد غذایی سبک تر در ظهر، مواد غذایی شیرین در ساعات بعدظهر و مواد غذایی سبک در شب پیشنهاد می شه.

از بین ترشحات آنزیمی و هورمونی که در ساعات شبونه روز و حالات جور واجور شب بیداری یا خواب متوالی و دمای هوا اندازه اونا فرق داره، ترشح کورتیزول (هورمونی که نقش مهمی در متابولیسم و سوخت و ساز بدن داره) اهمیت زیادی داره.

به گفته دکتر دلابو، روند چهار وعده غذایی روزانه قرار داده شده در این روش، در واقع براساس اندازه ترشح کورتیزول در زمانای جور واجور پیشنهاد شده.

ساختار بدن مقادیر زیادی کورتیزول رو در آخر شب، مقادیر زیادی در آخر روز و هم اینکه مقادیر کمی در آخر بعدظهر آزاد می کنه، به همین خاطره که در شب و مخصوصا در ساعات اولیه شب خیلی بی حال میشیم.

براساس روش تغذیه ای کرونو، نبود خوردن صبحونه، ناهار خوردن با عجله و خوردن زیادتر از اندازه در شب ممنوع شده.

هم اینکه مصرف موادغذایی صنعتی و شیرین در این روش منع شده؛ آلن دلابو تاکید می کنه که این نوع مواد غذایی واسه ساختار بدن خطرناک هستن.

در واقع این مواد غذایی بدن رو تغذیه نمی کنه بلکه لوزالمعده رو به جذب بیشتر قند مجبور می کنه که واسه بدن بسیار مضره.

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

رژیم لاغری سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *