اردیبهشت 8, 1403

سینک گرانیتی یا سینک استیل ؟

سینک گرانیتی یا سینک استیل ؟

 

برای خرید بهترین و کارآمد ترین سینک ظرفشویی برای آشپزخانه خود دقت و حساسیت ویژه نشان دهید تا سالیان زیادی بتوانید نسبت به هزینه ایی که داده اید از سینک ظرفشویی خود بهره ببرید با توجه به تنوع شکل و انواع این محصول بهترین را از نظر کیفیت و زیبایی برای خود برگزینید رایج ترین سینک ها، سینک گرانیتی و سینک استیل است که می بایست بسته به دکور و میزان هزینه ایی که میخواهید بگذارید نسبت به خرید اقدام کنید.

مهمترین سوال خریداران از فروشگاه مرکزی میلان

برای خرید و انتخاب هر وسیله ایی برای خانه باید نهایت دقت را به عمل آورد، سینک ظرفشویی نیز از جمله این وسایل است که هنگام خرید آن باید به نکات مهمی توجه کرد تا بازده ایی خوبی به دست آورد و از خرید خود بعد از گذشت سالها راضی و خشنود بود. چرا که می بایست برای سالهای متمادی و روزانه در آشپزخانه از آن استفاده شود.
بنابر تجربیات چندین ساله ی فروشگاه مرکزی میلان در فروش سینک طرفشویی یکی از اصلی ترین سوالاتی که مشتریان هنگام خرید این محصولات دارند ، این است که برای آشپزخانه سینک گرانیتی بخریم بهتر است یا سینک استیل ؟
با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید تا به پاسخ این سوال همیشگی را به شما بدهیم.
سینک های ظرفشویی در انواع مختلف، طرح های گوناگونی و برندهای مختلف در بازار یافت می شوند . افراد مختلف معیارهای متفاوتی برای انتخاب این محصول دارند. از جمله معیارهای خرید سینک ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی ظاهری
  • کیفیت و دوام محصول
  • قیمت مناسب
  • خدمات پس از فروش
  • لوازم جانبی

هر جنسی معایب و مزایایی دارد که در این مقاله به بررسی برخی از معایب و محاسن انواع پر طرفدار سینک های ظرفشویی ( سینک گرانیتی و سینک استیل) می پردازیم.

مزایا و معایب سینک های استیل و سینک های گرانیتی

ظاهر سینک

توجه بیش از حد خانم ها به زیبایی ظاهر خانه و آشپزخانه از دید هیچ کس پنهان نیست. شکی نیست که سینک های گرانیتی از نظر زیبایی و تنوع مدل دارای رتبه بالایی هستند و نظر مشتریان را به شکل ویژه ایی به خود جلب میکنند.
در مقابل سینک های استیل ظاهر ساده و یکنواختی دارند و مسلما نمی توان انتظار طرح خاص و ویژه ایی از آنها داشت.

سینک گرانیتی یا سینک استیل ؟

 

مقاومت در برابر ضربه

از نظر استحکام و مقاومت در برابر ضربه، سینک استیل اگر ضربه محکم به آن وارد شود غر شده و خیلی زود آسیب میبیند.
ولی سینک گرانیتی دوام بالایی در برابر ضربه از خود نشان میدهد و به دلیل موادی که در ساختار آن وجود دارد بسیار مقاوم تر از سینک های استیل عمل میکند و آسیب کمتری میبیند.

خاصیت ضدخش

از نظر مقاومت در برابر خراشیدگی نمونه استیل سینک ظرفشویی مقاومت کمی دارد و به راحتی اجسام تیز و خشن خطوط واضحی در سطح سینک به وجود می آورد.
ولی نمونه گرانیتی سینک ظرفشویی مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی دارد و دوام بیشتری نیز به خاطر همین ویژگی در دراز مدت از خود نشان داده و مورد توجه بیشتر، از سوی خانواده ها بوده است. لازم به ذکر است این مقاومت بالا ارتباط مستقیم با تراکم آن دارد. به آن معنا که هرچه تراکم بیشتر مقاومت نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

مقاومت در برابر دما

مقاومت در برابر گرما نیز همواره از سوی خانم ها مورد توجه بوده و حتما در زمان بررسی به این موضوع دقت میکنند.
ماده تشکیل دهنده سینک گرانیتی 80 درصد گرانیت و 20 درصد رزین پلی استر است. مواد تشکیل دهنده در ساختار این سینک مقاومت و دوام بالایی به این محصول داده تا هم در برابر خط و خش و هم در برابر دمای بالای مایعات از خود مقاومت نشان دهد.
ولی در مقابل، نوع استیل این محصول در برابر دمای بسیار بالا ممکن است تغییر شکل دهد. همین تغییر شکل باعث جابه جایی سینک در کابینت و نفوذ آب به داخل آن می شود که این امر اصلا به مذاق هیچ خانم خانه داری خوشایند نیست.

ضد لک بودن

ضد لک بودن سینک های گرانیتی مزیت بعدی است که به راحتی و با کشیدن دستمال تمام لک ها پاک می شود و اثری از لک روی سینک باقی نمی ماند. اما مدل استیل مدام پر از لک می شود و به آسانی نمی توان لک ها را از روی آن پاک کرد.

تنوع رنگ

تنوع رنگ و حتی مدل سینک ظرفشویی گرانیتی بسیار زیاد است و با هر دکوراسیون و رنگ کابینتی می تواند ست و هماهنگ شود . نوع سینک گرانیتی مشکی و سفید بیشترین متقاضی را دارد که نوع مشکی نیاز بیشتری به مراقبت و نگهداری دارد تا درخشندگی آن به مرور زمان کم نشود.
بر همه روشن است که نوع سینک استیل به صورت تک رنگ موجود است و تنوع تعداد مدل های آن نیز بسیار محدود است.

نوشته دیگر :   پارس هوای البرز

قیمت

از نظر قیمت باید متذکر شوم که نوع استیل قیمت ارزان تری نسبت به گرانیتی دارد و شاید بتوان این را جزو مزایای سینک ظرفشویی استیل نامید.
قیمت بالای سینک های گرانیتی نسبت به ویژگی های که درباره آنها گفتیم ارزش سرمایه گذاری را دارد. میتوانید از زیبایی و مقاومت بالای محصول در طول سال های متمادی بهره ببرید و از خرید خود تا آخرین روز راضی و خشنود باشید.

وزن سینک ظرفشویی

نکته مهم بعدی وزن سینک های گرانیتی در هنگام نصب بر روی کابینت آشپزخانه است. با توجه به سنگینی این نوع سینک ظرفشویی لازم است از نصاب های حرفه ایی کمک بگیرید تا پایه ها و ستون های قوی تری برای نگهداری در کابینت نسب کنند. سینک های استیل این نگرانی را برای نصب ندارند و با توجه به وزن کم آنها تنها با آب بندی مناسب میتوان به راحتی از آنها در آشپزخانه استفاده کرد.

سینک گرانیتی یا سینک استیل ؟

سوال اساسی اینجاست حالا سینک گرانیتی بخرم یا سینک استیل؟

سینک ظرفشویی عضو جدا نشدنی آشپزخانه است. درست است که در برخی آشپزخانه ها ماشین ظرفشویی وجود دارد و در مواقع لزوم شستشوی ظروف را به عهده میگیرد. ولی برخی مواقع شستشوی سریع برخی ظروف لازم و ضروری است هنگام طبخ غذا نیز شستشوی مداوم دست ها و ظروف اجتناب ناپذیر است.
با توجه به مزایا و معایب این دو محصول که برایتان گفتیم، حالا تصمیم با شماست تا انتخاب خود را نهایی کنید. در آخر مهمترین عواملی که در انتخاب شما تاثیرگذار است اول بودجه ای هست که برای خرید سینک در نظر گرفته اید و دوم مدت زمان استفاده روزانه شما از سینک در آشپزخانه است. بنابراین شما با یک انتخاب شایسته می توانید سالیان زیادی بدون تغییر ظاهری و از بین رفتن درخشندگی از سینک ظرفشویی خود استفاده کنید.

نکاتی درباره نحوه نگهداری سینک گرانیتی

امروزه به غیر از سینک های استیلی که همه شما با آنها آشنایی دارید سینک هایی با جنس های مختلف گرانیتی، شیشه ایی، سرامیکی و… در بازار یافت می شود. که در میان انواع مختلف سینک گرانیتی محبوبیت و جایگاه ویژه ایی در بازار بین خریداران کسب کرده است.
از همین رو تصمیم گرفتیم به برخی نکات مهم درباره نحوه نگهداری درست از سینک گرانیتی بپردازیم تا در آینده دچار مشکل نشوید .

  1. اگر چه در مطالب بالا و در زمان برشمردن معایب و مزایای سینک گرانیتی و سینک استیل اشاره کردیم که مقاومت سینک های گرانیتی در برابر ضربه و خراش بالا است ولی این نیست که اصلا نمی شکند و یا هرگز خط و خشی در آن به وجود نمی آید مراقب باشید اشیا نوک تیز و ظروفی که لبه های تیز دارند را با احتیاط در سینک قرار دهید..
    2. بسیاری از این نوع سینک ظرفشویی ها هستند که ممکن است در برابر حرارت بالا تاب نیاورند و کمی تاب برداشته و تغییر شکل دهند. مثلا زمانی که خانم خانه ماهیتابه بسیار داغی را مستقیما داخل سینک بگذارد و حرارت بالای تابه باعث این اتفاق شود.
    3. زمان خرید حتما کاتالوگ مربوط به کالا را مطالعه کنید. در کاتالوگ محصولات درباره میزان تحمل دما و حرارت اطلاعاتی درج میکنند که برای خریداران بسیار مفید خواهد بود تا بتوانند به خوبی از وسایل خود مراقبت کنند.
    4. گفتیم که مقاومت سینک های گرانیتی بالاست ولی امکان شکستن سینک گرانیتی نیز وجود دارد اگر جسم بسیار تیزی از ارتفاع بر روی سینک بیفتد به راحتی ممکن است ترک بردارد و یا هنگامی که قابلمه بزرگ پر از پلو و یا آب داغ را درون لگن سینک بگذارید ممکن است بشکند و یا تاب بردارد بنابراین نسبت به مراقبت از این نوع محصول باید حساس باشید.
    5. زمان استفاده از مواد شیمیایی و پاک کننده ها نیز باید مراقب باشید که نسبت به میزان مقاومت محصول در مقابل مواد شیمیایی که در کاتالوگ ذکر میکنند از تمیز کننده های شیمیایی استفاده کنید. چرا که ممکن است لایه های سطحی آسیب ببینند و لکه هایی در سینک به وجود آید و ظاهر زیبای سینک را تغییر دهد.

سخن پایانی:

حالا که همه چیز را درباره سینک های استیل و گرانیتی خواندید ، اینبار شما بگویید که اگر در دو راهی انتخاب سینک گرانیتی و استیل قرار بگیرید ، کدام یک را انتخاب می کنید؟

 

منبع : سایت دلگرم