چگونه به اهداف بزرگ خود برسیم؟

goal

واسه رسیدن به اهداف تون چقدر تلاش میکنین؟ شاید اگه اصول کار رو بدونین احتیاجی به تلاش زیاد نباشه.

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ چیزای کمی هست که درباره خودمون میدونیم. بعضی وقتا مسائل رو زیادتر از اندازه پیچیده می کنیم و بعضی وقتا، کمی زیادتر از اندازه وسواس و سختی از خود نشون می دیم. نگران این هستیم کاری که می کنیم درسته یا خیر و دائم نگاه می کنیم بقیه چیکار می کنن. بعضی وقتا حتی آسونترین کار رو از چیزی که هست خیلی سخت تر می کنیم و رو راست بگم دوست داریم کنترل کامل شرایط رو بدست بگیریم.

ما حتی این حالت رو وارد سلامت و تمرین واسه سالم بودن خود می کنیم. تمرینات فیتنس، تای چی و یوگایی که انجام می دیم همه تحت تاثیر قرار می گیرن.

هر چند وقت یه بار دچار این احساس میشیم. هرچه بیشتر روی چیزی که می خوایم در خارج بدست بیاریم تمرکز کنیم، ارتباطمونبا داخل کمتر می شه. اما این تنها یه حس کوچکه. پس نفسمون رو حبس می کنیم و سخت فشار میاریم. در طول راه به این امید هستیم که این قرابت کمکمون کنه به اون سمتی که می خوایم برسیم. اون سمت، بهتر از جای الان مونه اما راه بهتری هم واسه زندگی کردن هست. چیزیه که می تونیم تمرینش کنیم. در ادامه می خوایم چند چیز که باید در این راه یادتون باشه رو به شما یادآوری کنیم..

  1. واسه رسیدن به اهداف خود عجله نکنین.

به آرومی حرکت کنین، طوری که اگه خواستین به سرعت سمت هدفی برید شانس این رو داشته باشین که متوجهش شید.

  1. دست کم هر چند وقت یه بار نقاط پایانی، اهداف و برنامه ها رو از یاد ببرین.

واسه لذت بردن از جایی که هستین حتما نباید اونجا که هدفتونه باشین. واسه لذت بردن از این لحظه باید همین جا که هستین باشین.

  1. انتها رو از یاد ببرین چون فقط حواستون رو پرت می کنه.

از وسط، از مرکز و از خودتون حرکتان کنین. کارایی که بقیه انجام میدن شاید خیلی چشم گیر به نظر بیاد و سر و صدای زیادی به پا کنه. بیاموزید به چیزی که بیرونه گوش ندین و درون خود رو بشنوین. این کار رو دست کم در بخشی از روز انجام بدین.

این روش در یوگا چه شکلیه؟

راهی پیدا کنین تا از جایی که هستین لذت ببرین

چون لازم نیس منتظر بمونین تا جای دیگری برید.

حرکات یوگا چیزی جز چند ایده نیس، پس عجله ای واسه رسیدن به تخصصی ترین حرکات نیس.

الان در بدنی هستین که به شما داده شده، پس همون بدن باشین، درست مانند هر لحظه، هر مکان و هر قسمت از خودتون. لازم نیس خود رو بالاتر از چیزی که باید تصور کنین، همین حالا هم چیزی که دارین مهمه.

کمی شدت کار رو کم کنین تا چیزی که می خواین رو انجام بدین.

لازم نیس از دست و پای خود شدیدا کار بکشین، عضلاتتون رو به سرعت منقبض کنین، واسه هر چیزی سخت فشار بیارین و واسه مطابقت با ایده ها، فرم یا قانونای دیگه افراد هر راهی رو امتحان کنین. همه اینا فقط حواستون رو پرت می کنن. به درون خود برید، با چیزی که دارین در رابطه شید و به خود فرصت بدید تا بیاموزید چیجوری ازش استفاده کنین.

به اندازه کافی آهسته حرکت کنین و نفس عمیق بکشین تا بتونین حس کنین. باور کنین چیزی که حس می کنین مهم و واسه واکنشتان ارزشمنده.

اینکه بیاموزید بدنتون رو در این راه حرکت بدید بسیار قشنگتر هستش. وقتی بیاموزید واسه به ثمر رسوندن چیزای ساده کمتر تلاش کنین، می آموزید که واسه چیزای رقابت برانگیز هم زیادتر از اندازه انرژی نذارین .

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

بازنشر دکتر کرمانی چیجوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *