اردیبهشت 9, 1403

طبقه بندی بلوک چین: وسواس به یکپارچگی و ایده آل بزرگ

مقیاس‌سازی بلوک چین بسیار بیشتر از پول، تجارت و NFT است. این در مورد یک ایده آل بلند است: صداقت. الی بن ساسون، یکی از بنیانگذاران و رئیس در StarkWare توضیح می دهد.

ما به طور فزاینده ای متقاعد شده ایم که بلاک چین ها بستر تراکنش های مالی خواهند بود. در یک نظرسنجی اخیر که توسط شرکت من، StarkWare Industries انجام شد، حدود 53 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی موافق بودند که “ارز دیجیتال آینده امور مالی بود.” این رقم برای گروه سنی 25 تا 34 سال تقریباً 70 درصد بود.

اما بلاک‌چین‌ها نمی‌توانند با کنار بیایند، یعنی می‌شوند و هزینه‌های گاز بالا. ما در حال ضربه زدن به سقف این هستیم که این شبکه های غیرمتمرکز چقدر می توانند پردازش کنند. راه حل این است که میزان کاری را که کامپیوترها – یا “گره ها” – بلوک چین برای هر تراکنش باید انجام دهد، کاهش دهد.

 

اگر برخی از ارزش‌های پایه‌گذاری بلوک چین را به خطر بیاندازیم، انجام این کار واقعاً آسان است. با این حال، اگر آنها را محکم نگه داریم، بسیار مشکل است.

جبر به سرفصل ها می رسد

هفته گذشته برای من سورئال بود. تحقیقات جبری که سال‌ها پیش با سایر رایانه‌های رایانه‌ای انجام دادم یک تجارت 8 میلیارد دلاری است که بزرگترین راه حل‌پذیری «لایه 2» برای اتریوم است. StarkWare، شرکتی با 80 نفر، به تازگی این ارزش‌گذاری را در سری D دریافت کرده است. دور سرمایه گذاری وقتی مردم از پاسخ من به این تصورند، از پاسخ من متحیر شدند. یکی از دوستان خندید: «ما از شما انتظار دارید که رمزنگاری صحبت کنید، و در عوض وارد فلسفه شده اید.

برای برانگیختن این واکنش موارد زیر را گفتم. سی. اس. لوئیس بزرگ گفت که صداقت یعنی “انجام کار درست، حتی زمانی که هیچ کس تماشا نمی کند.” اگر دنیا بر اساس این اصل عمل کند! این کار در کوچکی انجام می شود – در بلوک چین، جایی که هر گره همه چیز را تماشا می کند.

در پنج سال گذشته، من با دوست قدیمی‌ام دانشگاهی، Uri Kolodny، مدیر عامل StarkWare و یک تیم با استعداد، کار کرده‌ام تا بلوک چین را قادر می‌سازد تا این کار را در آمریکای بزرگ انجام دهد تا تمام دنیا را از آن استفاده کند. . این فقط در مورد فعال کردن نیست. این در مورد ارائه یکپارچگی است. به همین دلیل است که نقل قول لوئیس به شعار غیر رسمی شرکت من تبدیل شده است.

مسیرهای مختلف برای شناسایی

گزینه های ایجاد برای ایجاد وجود وجود دارد. اجازه دهید قبل از اینکه به این نتیجه برسید بر جبر که من و دیگران در پیش گرفته‌ایم نگاهی بیندازیم.

یکی از این موارد است که با هدایت ترافیک به تعداد زیادی از شبکه‌های متصل به نام زنجیره‌های جانبی، مقداری از فشار را از گره‌های یک بلوک چین به خوبی تثبیت می‌کنند مانند تروما حذف کنید. این ایده در اصل یک ایده جذاب است، اما در عمل، چیزی از دست می رود.

مقیاس‌سازی بلوک چین: تراشه‌ها

با این حال، مناطقی که از نقض‌ترین گواهی می‌دهند، حتی امن تراشه نیز در معرض خطر هک قرار دارند. آنها شامل ضعف در تراشه SLE66 CL PE “غیرقابل هک” Infineon در سال 2010، و شناسایی در سال 2020 در افزونه های محتویات نرم افزار گارد اینتل هستند که ظاهراً توئیاتی را ایجاد می کنند که قرار نیست محتویات آنها را فراتر بگذارد.

نوشته دیگر :   بررسی کامل و جامع لوازم پرکاربرد خانه

با بازگشت به ادعای ابتدایی خود، ما فوراً باید باری را که به ازای هر تراکنش بر روی گره‌های بلاک چین تحمیل می‌کنیم کاهش دهیم تا بتوانیم رمزهای اصلی را ایجاد کنیم. با نیت خوب هموار شده است می توان به جهنم منتهی شود.

من احساس می کنم که ما در قبال میلیاردها نفری پول، سایر دارایی ها، داده ها و موارد دیگر را به بلوک چین میسپارند، یک نفر بزرگ داریم. این تنها با استفاده از عینی ترین و غیرقابل رقابت ترین تعریف حقیقت است – آن چیزی که توسط ریاضی ارائه شده است. من مطمئنی را می‌خواهم که به آن منجر شود، شما نمی‌توانید با این استدلال استدلال کنید که 1+1=2 سیستم را فریب دهید.

استفاده از ریاضی برای استدلال

صحبت در مورد اثبات ها انتزاعی به نظر می رسد، بنابراین بیایید دقیق تر شود. آنها پروتکل هایی هستند که برای متقاعد کردن هر کسی که آنها را مشاهده می کند متقاعد می کند که محاسبات به روش درست انجام شده است، حتی زمانی که هیچ کس تماشا نمی کند. این بسیار شبیه یک اثبات هندسه است که ما را متقاعد می کند که دو مثلث یکسان هستند. اما، اثبات‌هایی است که در دبیرستان از می‌کردیم، اثبات‌های ما برای رایانه‌ها آسان است. در واقع، با استفاده از همان تلاش محاسباتی که برای ضرب کردن یک NFT به طور مستقیم بر روی اتریوم استفاده می‌شود، می‌توان یک فناوری مبتنی بر اثبات ده‌ها هزار را به‌کار می‌برد.

ما در یک انفجار کامبرین از سیستم‌های اثبات ریاضی به سر می‌بریم، با SNARK‌ها، BulletProofs، PLONKs و Halos در حال آزمایش و استقرار بر روی بلوک چین‌ها. سیستمی که من به‌صورت مشترک اختراع کردم، STARK، به اثبات نیاز دارد که مدرکی ارائه کند که یک گزارش مشروح از محاسبات انجام شود تا مطمئن شوید که بسیاری از تراکنش‌ها را بررسی می‌کند.

 

https://hoseinifinance.com/blog/article/

مقیاس‌سازی بلوک چین: محاسبات معتبر

بلاک چین فردا

بلاک چین شکی نیست اما یک سوال بزرگ در مورد اینکه فردا چگونه خواهد بود وجود دارد. آیا چشمانداز را به خوبی منعکخواهد کرد؟ یا برای تبدیل شدن به جریان اصلی سازش های بزرگی انجام می دهد؟

من این است که به اسلحه های اصلی خود بچسبیم و متوجه شده ایم. یا اینکه می خواهم بگویم، ما می گوییم که رمزمان را داشته باشیم و آن را نیز بخوریم. p>

درباره نویسنده