اردیبهشت 9, 1403

فروش بیس فنول

در این مقاله قصد داریم شما را با بیس فنول آشنا کرده و ویژگی‌ها، کاربردها، نحوه تولید، خطرات و تحلیل بازار این ماده شیمیایی را برای شما شرح دهیم. در صورت نیاز می‌توانید این ماده پرکاربرد را از شرکت بازرگانی شیمیایی پارسیان شیمی نگین طهران با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید.

بیسفنول A (BPA) ماده شیمیایی است که در مقادیر زیاد برای استفاده در تولید پلاستیک‌های پلی کربنات و رزین‌های اپوکسی تولید می‌شود.

 

بیس فنول

BPA کجا پیدا می‌شود؟
پلاستیک‌های پلی کربنات کاربردهای بسیاری دارند از جمله استفاده در برخی از بسته‌بندی‌های مواد غذایی و نوشیدنی، به عنوان مثال، بطری‌های آب و شیشه شیر کودک، دیسک‌های فشرده، تجهیزات ایمنی مقاوم در برابر ضربه و تجهیزات پزشکی. از رزین‌های اپوکسی به عنوان لاک برای پوشاندن محصولات فلزی مانند قوطی‌های غذا، سر بطری‌ها ولوله‌های آب‌رسانی استفاده می‌شود. برخی از درزگیرها و کامپوزیت‌های دندانی نیز ممکن است حاوی BPA باشند.

 

چگونه بیسفنول وارد بدن می‌شود؟
منبع اصلی قرار گرفتن در معرض بیس فنول برای بیشتر افراد از طریق رژیم غذایی است. در حالی که هوا، گرد و غبار و آب از دیگر منابع احتمالی قرار گرفتن در معرض هستند، BPA در مواد غذایی و نوشیدنی‌ها بیشترین میزان تماس روزانه انسان را تشکیل می‌دهد.

مطالعات دانشگاه هاروارد نشان داده است که در ادرار افرادی که برای مصرف آب از بطری های پلاستیکی با تکنولوژی ساخت BPA استفاده کرده‌اند بیش از افراد دیگر بیس فنول وجود داشته است و این نتایج نشان دهنده این بودند که بطری‌های پلاستیکی توانایی ازاد کردن بیسفنول را در مایع محتوی خود دارند. البته گفتنی است که دمای مایعاتی که درون این بطری‌ها هستند در میزان آزاد کردن بیسفنول تاثیر دارد.آب گرم موجود در بطری پلاستیکی مقدار بسیار بیشتری بیسفنول نسبت به آب سرد دارد.

بیس فنول می‌تواند از مواد محافظ داخلی رزین اپوکسی مواد غذایی کنسرو شده و از محصولات مصرفی مانند ظروف پلی کربنات، ظروف نگهداری مواد غذایی، بطری‌های آب و بطری‌های کودک به مواد غذایی برسد. BPA را می‌توان در شیر مادر نیز یافت.

 

شیشه شیر
برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض بیس فنول چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟
برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که نوزادان و کودکان در معرض آسیب بیس فنول هستند. والدین و مراقبان می‌توانند برای کاهش مواجهه نوزادان و فرزندان خود با بیس فنول، اقدامات زیر را انجام دهند:

ظروف پلاستیکی حاوی پلی کربنات را در مایکروویو قرار ندهید. پلی کربنات قوی و بادوام است، اما با گذشت زمان ممکن است با استفاده بیش از حد در دمای بالا تجزیه شود.
در ظروف پلاستیکی کد بازیافت وجود دارد. برخی از پلاستیک‌ها که با کدهای بازیافت ۳ یا ۷ مشخص شده‌اند، ممکن است با بیس فنول ساخته شوند.
استفاده از غذاهای کنسرو شده را کاهش دهید.
در صورت امکان ظروف شیشه‌ای، پرسلانی یا استیل ضد زنگ را انتخاب کنید، مخصوصاً برای غذای گرم یا مایعات.
از بطری‌های کودک بدون بیس فنول استفاده کنید.
برچسب بدون بیس فنول بر روی مواد غذایی و بسته‌بندی را بررسی کنید.
غذاها را در شیشه‌های شیشه‌ای و نه پلاستیکی خریداری و ذخیره کنید.
ظروف پلاستیکی را در ماشین ظرف‌شویی نشویید و از مواد شوینده خشن روی آن‌ها استفاده نکنید.
اسباب‌بازی‌های چوبی را به جای پلاستیک انتخاب کنید.
کاربردهای بیسفنول
محصولات ساخته شده از بیس فنول نیازهای با عملکرد بالا را برآورده می‌کنند. رزین‌های اپوکسی ساخته شده با BPA سخت و به راحتی به سطوح فلزی می‌چسبند و آن‌ها را به مواد عالی برای پوشش‌های محافظ تبدیل می‌کند. پلاستیک پلی کربنات ساخته شده با BPA مقاوم در برابر خرد شدن، سبک بودن و وضوح نوری بالا شبیه به شیشه است.

پلاستیک پلی کربنات
از پلی کربنات مقاوم در برابر خرد شدن برای کلاه ایمنی و محافظ ورزشی استفاده می‌شود تا از کودکان و ورزشکاران در برابر آسیب محافظت کند.

از پلاستیک پلی کربنات همچنین برای ساختن محفظه برای محصولات الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها و همچنین دیسک‌های نوری مانند CD و DVD استفاده می‌شود. پلاستیک پلی کربنات به دلیل دوام و استحکام فوق‌العاده، به خصوص برای ساخت اجزای سازنده که نیاز به نازک و سبک، اما مستحکم دارند بسیار مفید است.

 

سی دی

پلاستیک پلی کربنات که در خودروها به کار می‌رود باعث می‌شود تا ضمن حفظ ایمنی، خودروها سبک‌تر و با مصرف سوخت کمتری کار کنند.

پلاستیک پلی کربنات از مزایای شفافیت و دوام طولانی‌مدت در نورپردازی LED جدید با الهام از طراحی در وسایل نقلیه برخوردار است.

نوشته دیگر :   معرفی موسسه دانش پژوهان اورانوس

رزین‌های اپوکسی
قوطی‌های مواد غذایی و سایر ظروف فلزی ممکن است با روکش‌های رزین اپوکسی ساخته شده با بیس فنول پوشانده شوند تا از تماس مستقیم مواد غذایی با فلز جلوگیری کنند، این امر به محافظت مواد غذایی از آلودگی و فساد کمک می‌کند.

از رزین‌های اپوکسی با کارایی بالا برای دوام، انعطاف‌پذیری و استحکام هواپیماها، اتومبیل‌ها، دوچرخه‌ها، قایق‌ها، چوب‌های گلف، اسکی و اسنوبرد استفاده می‌شود.

کف‌‌پوش‌های با دوام و تزئینی مانند کف ترازو، کفپوش تراشه‌ای و کف سنگدانه رنگی از رزین‌های اپوکسی ساخته می‌شوند.

 

چگونه اقدام به خرید بیسفول مورد نیاز خود نماییم؟
شرکت پارسیان شیمی نگین طهران یکی از شرکت های موفق در زمینه تامین مواد شیمیایی عمده در تهران است که با چندین سال سابقه موفق توانسته رضایت مشتریان خود را به دست آورد. شما می‌توانید برای خرید بیسفنول عمده با پارسیان شیمی نگین طهران در ارتباط باشید. گفتنی است برای رعایت حال مشتریان تمامی مشاوره‌های قبل از خرید و فروش مواد شیمیایی رایگان بوده و مشاوران ما شما را تا رسیدن به محصول دلخواه راهنمایی خواهند کرد.

۰۹۱۹۲۴۳۵۰۲۴
۰۲۱-۷۷۲۴۲۲۱۵

 

خطرات بیس فنول
برخی تحقیقات نشان داده است که بیس فنول می‌تواند از ظروف ساخته شده با BPA به مواد غذایی یا نوشیدنی نفوذ کند. قرار گرفتن در معرض بیس فنول به دلیل اثرات احتمالی سلامتی بر مغز و غده پروستات جنین، نوزادان و کودکان نگران کننده است. همچنین می‌تواند بر رفتار کودکان تأثیر بگذارد. تحقیقات اضافی حاکی از وجود ارتباط احتمالی بین بیس فنول و افزایش فشارخون، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی است.

با این حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) گفته است که بیس فنول در سطوح بسیار کمی که در برخی از غذاها وجود دارد بی‌خطر است. این ارزیابی بر اساس مرور صدها مطالعه انجام شده است. FDA به نظارت بر تحقیقات ادامه می‌دهد.

تحلیل بازار بیسفنول
بازار اصلی بیسفنول-A در تولید پلی کربنات (PC) است که دومین خروجی رزین‌های اپوکسی است. سایر موارد استفاده شامل بازدارنده‌های شعله (عمدتاً تترابروموبیسفنول-A)، رزین‌های پلی استر اشباع نشده و رزین‌های پلی اکریلات، پلی اتریمید و پلی سولفون است.

بازار بیس فنول طی چند سال گذشته با سرعت متوسط ۱۰% در سال در حال رشد بوده است که اساساً ناشی از افزایش تقاضا برای رزین‌های رایانه‌ای است. رسانه‌های نوری، از جمله دیسک‌های فشرده صوتی (CD)، CD-ROM‌ها، CD‌های قابل ضبط و دیسک‌های همه‌کاره دیجیتال (DVD)، رشد تقاضای بیس فنول را از طریق کامپیوتر افزایش داده‌اند. با این حال، رشد در این برنامه به طور قابل‌توجهی کند شده است و انتظار می‌رود به دلیل محبوبیت بیشتر دانلود موسیقی و فیلم از اینترنت و سایر فن‌آوری‌های رقیب، رو به کاهش باشد.

از رزین‌های پلی کربنات به جای مواد سنتی مانند فلز و شیشه در قطعات خودرو استفاده می‌شود در حالی که محصولات شیشه و ورق را می‌توان در کاربردهای معماری، امنیتی و حمل‌ونقل استفاده کرد. شیشه اتومبیل فرصت‌های بالقوه رشد را برای تولیدکنندگان BPA / PC فراهم می‌کند. در حالی که از پلی کربنات در قطعات بدنه عقب، ماژول‌های سقف و شیشه‌های جانبی ثابت استفاده می‌شود، مقاومت گسترده‌ای از سوی تولیدکنندگان خودرو در تعویض کلی شیشه وجود دارد.

 

شیشه خودرو

یکی از مشکلات مقاومت در برابر خراش ضعیف پلی کربنات است. هزینه بالاتر در مقایسه با شیشه می‌تواند عامل محدود کننده دیگری باشد اگرچه پلی کربنات با صرفه‌جویی در وزن، گزینه‌های طراحی گسترده‌تر و با سهولت بیشتری را ارائه می‌دهد که می‌تواند بازدهی را در خط تولید خودرو ایجاد کند. طی چند سال آینده، انتظار می‌رود کاربردها در چراغ‌های عقب و شیشه‌های عقب در کابین‌های کامیون، شیشه‌های جانبی متحرک و کاربردهای برتر خودرو گسترش یابد.

دومین کاربرد نهایی بیس فنول ، رزین‌های اپوکسی است. انواع مختلفی از رزین‌های اپوکسی وجود دارد اما بیشتر آن‌ها مبتنی بر BPA و اپی کلرهیدرین هستند. پوشش‌های با کارایی بالا یکی از کاربردهای اصلی است که به دنبال آن ورقه‌های الکتریکی / الکترونیکی، چسب‌ها، کف‌پوش‌ها و سنگفرش‌ها، عمدتاً در صنایع خودروسازی، ساخت‌وساز و هوا فضا انجام می‌شود. رکود اقتصادی بازارهای رزین اپوکسی را تحت تأثیر قرار خواهد داد اما انتظار می‌رود رشد بلند مدت در سطح جهانی ۵% باشد.

 

فروش بیس فنول