اردیبهشت 9, 1403

قیمت پروفیل سبک اصفهان

پروفیل سبک یا پروفیل مبلی که به قوطی سبک هم معروف است، از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استاندارد DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 تولید می‌شود.
قوطی پروفیل سبک،مقطعی ست که از نورد سرد و با ورق روغنی تولید می شود. این نوع پروفیل، با ضخامت ۰.۷ تا ۱.۵ میلی‌متر تولید می‌شود. سطح مقطع پروفیل سبک، می‌تواند سه‌گوش، چهارگوش، دایره‌ای و یا ترکیبی باشد. از متداول‌ترین پروفیل‌های مبلی، می‌توان به پروفیل مبلی با سطح مقطع مربع و یا قوطی سبک با سطح مقطع مستطیلی اشاره کرد.

گاهی اوقات برای ساخت محصولات نهایی تولید شده از فولاد، به ظرافت و دقت بالایی نیاز می باشد و همچنین ظاهر محصول تمام شده به عنوان عاملی برای تشخیص سطح کیفی محصول به حساب می آید. پروفیل مبلی به دلیل ظاهر براق و سطح یکپارچه به خوبی پوشش دهنده ی این نیاز صنعتگران بوده و استفاده ی فراوانی در تولید محصولات با کیفیتِ فولادی دارد.
پروفیل سبک از مهمترین دسته‌های پروفیل است که بدلیل خصوصیات عالی خود، استفاده گسترده‌ای در تولیداتی از قبیل مبلمان، دوچرخه، خودرو، لوازم خانگی، اگزوز، کانکس، کانتینر و … دارد.

از مهمترین خصوصیات پروفیل مبلی می‌توان به دقت ابعادی ، کیفیت سطحی خوب ، فرم پذیری و قابلیت آبکاری اشاره کرد .

 

پروفیل سبک
گرچه قیمت پروفیل سبک در واحد وزن کمی از پروفیل سنگین (ضخامت ۲ از ورق سیاه) بالاتر است. ولی به دلیل ضخامت و وزن پایین‌تر، هزینه واحد طول آنها از پروفیل های دیگر کمتر است. بنابراین در بسیاری از صنایع که ضخامت‌های پایین‌تر پروفیل مورد نیاز است، از پروفیل سبک یا مبلی استفاده می‌شود.

نوشته دیگر :   تعریف بازی های تخیلی کودکان

پروفیل سبک چیست ؟ و چه تفاوتی با پروفیل معمولی دارد ؟
پروفیل‌سبک به پروفیل هایی گفته می شود که از ورق نازکتری تولید میشوند، این ورقها معمولا نورد سرد (روغنی) هستند ، و ضخامتی بین ۰.۴ تا ۱.۵ میلیمتر دارند

قیمت پروفیل سبک از پروفیل معمولی بالاتر است یا پایین تر ؟
با آنکه قیمت پروفیل‌ سبک یا مبلی به کیلو در مقایسه با پروفیل های معمولی بالاتر است اما چون این پروفیل ها سبک تر هستند قیمت هر شاخه آنها ارزان تر درمی آید.

چرا استفاده از پروفیل سبک به صرفه تر است ؟
برخلاف پروفیل های معمولی که برای هر مقطع نهایتا دو یا سه ضخامت بیشتر ندارند، در استاندارد پروفیل سبک یا مبلی ، برای هر مقطع (مثلا ۲۰×۲۰) حدود ۱۰ ضخامت مختلف موجود است ، که طراح یا تولید کننده محترم می تواند از بین آنها و با توجه به خصوصیات فیزیکی که در نظر دارد ، وزن دلخواه را انتخاب کند .

قیمت پروفیل سبک اصفهان