اردیبهشت 8, 1403

کاربرد و مزایای سنبه برش

سنبه ها ابزاری بسیار کاربردی به شمار می روند که به عنوان ابزار نشانه گذاری بر روی سطوح مختلف به خصوص سطوح فلزی کاربردی می باشند. به طور کلی بهره مندی از این ابزار ساده که بسیار کاربردی است، همواره از گذشته های بسیار دور تا کنون وجود داشته است و در هر دوره نوع جدیدی از آن وارد بازار شده است . افراد در زمینه های مختلفی همچون تراشکاری، آهنگری و ماشین سازی از این محصول بهره برداری می نمایند. لازم به ذکر این مهم بوده که در این میان پیچ دو سر رزوه و ماتریس قالب میز قرار داده می شوند. برای گذاشتن اثری روی یه سطح ، به ابزاری با سختی بالا تر از آن جسم احتیاج خواهد بود . در رابطه با سنبه ها این موضوع هم صدق می کند . لذا در صورتی که می خواهید نشانه گذاری با سنبه برش بر روی سطوح مختلف مانند سطوح آهنی و یا فولادی انجام نمایید، می بایست ابزار کاری از سختی بالایی برخوردار باشد. لازم به ذکر است می توان جهت خرید این نوع محصولات و دیگ محصولات کاربردی همچون پیچ دو سر رزوه و پران دایکست به صورت غیر حضور و حضوری اقدام نمایید.

سنبه برش چیست ؟

سنبه برش به عنوان یک ابزار صنعتی معرفی می شود که به شکل دستی کاربرد دارد. این سنبه توسط کمپانی های شناخته شده زیادی تولید می شود که شرکت نووارت ایتالیا نمونه ای از آن بوده و به شکل وارداتی وارد بازار کشور می گردد. جنس این سنبه ها بسیار مقاوم بوده که از نظر درجه سختی در سطح بالایی قرار دارد . اغلب سنبه های برش را از فولاد مقاوم تولید می نمایند و جهت قطعه های فلزی کاربرد دارند . لازم به ذکر است که درجه سختی سنبه می بایست بیشتر از قطعه مورد استفاده شما باشد. این محصول به تنهایی قابل استفاده خواهد بود ولی در بیشتر مواقع در کنار آن از ابزارالات دیگری نیز بهره برداری می گردد. از پر مصرف ترین ابزار در کنار این ابزار به چکش می توان اشاره داشت . سنبه برش ظاهری مانند به یک استوانه باریک و کوچک داشته که بر خلاف ابعاد کوچک خود بسیار مقاومت بالایی دارد .
سنبه برش معمولا در جهت علامت زدن بر روی قطعه کار برای برش کاربرد دارد و علت نام گذاری آن نیز همین می باشد. این سنبه که ازجنس فلز و الومنیوم و … ساخته شده در قطعه های سخت کاربرد دارد. برای استفاده از این وسیله می بایست از یک ابزار کمکی دیگر مانند چکش نیز بهره برداری نمود. البته در شرایط خاص می توانید از سنگ و چوب و دیگر موارد جهت اعمال ضربه بهره برد. برش کاری از کاربرد ابتدایی سنبه برش است .دیگر کاربرد های آن قالب سازی، تراشکاری و … را می توان اسم برد. توصیه می شود در زمان استفاده از این محصول از دستکش ایمنی استفاده نمایید.

 

پیچ دو سر رزوه

پیچ دو سر رزوه اصطلاحا پیچ دو سر دنده معرفی می شود طراحی آن به صورتی بوده که از دو طرف آن می ‌توانید بهره برداری کنید ، دو سر پیچ دو سر رزوه دارای طول مساوی و یکسان برخوردار بوده و در دسته A2 جای داده می شود. پیچ‌ دوسر رزوه با توجه به استاندارد ASTM A193 در گرید های مختلف تولید و ارائه می شود . فولاد و استنلس استیل برای ساخت این نوع پیچ بسیار کاربردی است. به دلیل برخورداری از مقاومت بالای این پیچ در برابر حرارت، اغلب در صنایع نفت و پتروشیمی، خطوط سیال و آب و فاضلاب کاربرد دارند. نوک این پیچ ها به صورت گرد شده می باشد.

نوشته دیگر :   معرفی بهترین چت روم فارسی| باران چت

قیمت پیچ دوسر رزوه

پیچ دو سر رزوه به علت تنوع بالا و طراحی منحصر به فردی که دارد در بیشتر صنایع کاربرد متنوعی دارند. همین تنوع بالا باعث شده تا قیمت پیچ دوسر رزوه با توجه به ابعاد، جنس، برند تولیدی، داخلی یا خارجی بودن و موارد بسیاری دیگر از این قبیل متفاوت باشد. کاربران جهت پیشگیری از پرداخت هزینه بالا می‌ توانند با کارشناسان فروش ارتباط برقرار نمایند و در این خصوص اطلاعات جامعی کسب کنند.

خرید پران دایکست

سیستم پران قسمتی از قالب تزریق پلاستیک را به خود اختصاص داده است که وظیفه آن، جدا سازی قطعه سرد شده از روی سنبه قالب و خارج کردن آن قطعه از قالب می باشد. به طور معمول پران دایکست از فولاد با کیفیت بالا تولید می شود. میله پران دستگاه تزریق پلاستیک بعد از باز شدن کامل قالب، به پشت صفحه پران فشار وارد نموده و بعد از آن پران را به سمت جلو به حرکت آورده ، وظیفه پین­ های راهنمای صفحه پران نیز راهنمایی این حرکت می باشد.

در تمام دنیا حرفه قالبسازی به عنوان صنعتی مادر شناخته شده است که باعث رشد و توسعه سایر صنایع گردیده. اکثر صنایع تولید کالاهای مصرفی همچون خودرو سازی، غذایی، دارویی، لوازم خانگی و … به صورت مستقیم به قالبسازی وابسته اند. حتی بسیاری از سایر صنایع مادر نیز همچون نفت، گاز و پتروشیمی، به صورت غیر مستقیم از پیشرفت این صنعت بهره مند می شوند. اهمیت قالبسازی به اندازه ای بالا می باشد که رشد و بالندگی تولید بومی را بدون توسعه آن نمی توان تصور کرد.

گروه فرم و برش این افتخار را دارد که دارای بیش از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را دارد و توانسته با همکاری دیگر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش نماید. محصولات ارایه شده در این مجوعه شامل طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز به ویژه جامعه خدوم قالبسازان کشور می باشد. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.