اردیبهشت 8, 1403

قالی شویی (شستشوی فرش)

معیارهای انتخاب قالیشویی

مجاز بودن قالیشویی

اولین مدرکی که ثابت می‌کند کارخانه قالیشویی فعالیتی قانونی دارد، داشتن جواز کسب است. عضویت قالیشویی در اتحادیه قالیشویان نیز مهم است. این اتحادیه تا حدود زیادی بر کار و کیفیت شستشوی قالی نظارت می‌کند. همچنین عضویت در این اتحادیه به معنای رعایت کردن نرخ قالیشویی مصوب است. بنابراین دقت کنید که پروانه کسب کارخانه واقعی است و همچنین عضو اتحادیه قالیشویی است. لیست قالیشویی‌های مجاز را در سایت اتحادیه می‌توانید ببینید.

انتخاب قالیشویی

تعداد زیادی از برندهای قالیشویی دارای مجوز، کارخانه یا کارگاه قالیشویی ندارند! آن‌ها صرفا دفتر جذب مشتری برای قالیشویی هستند و به آن‌ها “دفتر قالیشویی” گفته می‌شود و نه کارگاه یا کارخانه. جایی که سفارش‌ قالیشویی ثبت می‌شود و پیک قالیشویی، فرش را به کارخانه قالیشویی طرف قرارداد می‌برد. این دفاتر حتی اگر مجوز داشته باشند (که در اغلب موارد ندارند) نظارت خاصی بر روند شستشوی فرش و قالی ندارند و از پذیرفتن مسئولیت سر باز می‌زنند و صرفا واسطه میان مشتری و کارگاه‌ها و کارخانه‌های قالیشویی هستند.

واحد پشتیبانی فعال

پشتیبانی قالیشویی به شما کمک می‌کند بدانید فرش‌های شما در چه مرحله‌ای از شستشو قرار دارند و چه زمانی به دست شما می‌رسند. همچنین بعد از تحویل فرش، در صورتی که احساس کردید فرش به خوبی تمیز نشده یا مشکلی وجود دارد، پشتیبانی مسئله را پیگیری می‌کند. لزوم وجود این واحد در قالیشویی به اندازه کیفیت شستشوی فرش در کارخانه، اهمیت دارد..

استفاده از گرمخانه

مجهز بودن قالیشویی به گرمخانه نشانه خوبی است. خشک شدن فرش‌ها زیر نور آفتاب، باعث از بین رفتن بافت پارچه و کدر شدن رنگ‌ها خواهد شد. در گرمخانه قالیشویی، فرش‌ها به نوبت و توسط دستگاه مخصوص وارد گرمخانه می‌شوند و با حرارت از پیش تعیین شده در زمان مناسبی خشک می‌شوند.

قالیشویی امروزی

قالیشویی، امروزه با پیشرفت تکنولوژی، و آمدن دستگاه‌ها و مواد شوینده قوی، آسانتر و سریعتر شده‌است.ولی با ورد دستگاه ها پارگی فرش ها زیاده شده و این امر سبب شده که اعتماد مردم به قالیشویی ها ازبین برود. از این رو ما در قالیشویی واش تک تصمیم گرفتیم که با شیوه اعلا شویی سنتی بدون دخالت دستگاه ها و صرفا با دست و ابزار شستشوی توسط استادکار های حرفه ای و کارگران زحمتکش صورت پذیرد. قالیشویی فرش‌ها به دو نوع فرشهای ماشینی و فرشهای دستباف تقسیم می‌شود؛ که نوع شستشوی فرش و مواد شوینده، متناسب با نوع فرش انتخاب می‌شود.قالیشویی به عنوان شغل در ایران ثبت شده‌است و دارای اتحادیه قالیشویی و صنف قالیشویی می‌باشد. اتحادیه صنف قالیشویان تهران در سال ۱۳۵۱ تأسیس گردیده‌است.

نوشته دیگر :   طراحی کابینت آشپزخانه کوچک به سبک امروزی

فرش ها , مبل ها , موکت ها , پرده ها و پتو ها از جمله لوازمی هستند که نمیتوان آنها را عموما در داخل منازل شستشو کرد یا شستن آنها پروسه ای سخت و زمانبر میباشد : در چنین زمان هایی نیاز به یک قالیشویی یا مرکز تخصصی شستشوی فرش , گلیم , موکت و مبل که بتواند این خدمات را با قیمتی مناسب و در زمانی سریع به ما بدهد شدیدا احساس میشود . قالیشویی ها برای رفع این نیاز جامعه بشری و شهر نشینی ایجاد شده اند و در سال ۹۷ شما براحتی میتوانید تبلیغات مرتبط با خدمات قالیشوییرا در نقاط مختلف شهر , درب منازل و غیره ببینید که ظاهرا خیلی هم به شما نزدیک هستند.ولی براستی چند درصد از این تبلیغات قابل اعتمادند و چه تعداد از هزاران قالیشویی که در تهران ادعای ارائه خدمات شستشوی فرش و قالی دارند براستی میتوانند براورنده و پاسخگوی مناسبی به نیازهای همشهریان باشند؟از همین رو نیاز است که همشهریان عزیز در مواجهه با این تبلیغات هوشمند تر عمل کرده و خدمات مورد نیازشان را از مراکزی معتبر و شناسنامه دار بخواهند. و صرفا با دیدن تراکت یک قالیشویی درب منازلشان اعتماد نکنند.

قالی شویی در محدوده شمال تهران