اردیبهشت 8, 1403

نوآوری در دندانپزشکی و عمل دندانپزشکی آینده

نوآوری در دندانپزشکی و عمل دندانپزشکی آینده

نوآوری کنید یا بمیرید. ضرب المثل معروف بدون شک برای هر موقعیتی قابل اجرا است. این ضرب المثل به نیاز سالم به ایجاد تغییرات، هم در زمینه شخصی و هم در زمینه حرفه ای اشاره دارد. در این مقاله در مورد نوآوری قابل اجرا در کلینیک دندانپزشکی و روند بهینه انجام آن به منظور دستیابی به بهبود های مورد نظر صحبت خواهیم کرد.

علاقه مندان جهت اطلاع از رادیوگرافی ، یونیت دندان پزشکی ، رادیوگرافی و آر وی جی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره تجهیزات دندانپزشکی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت دنتی شاین مراجعه کنند برای اشنایی با رادیوگرافی ریلند به صفحه https://dentyshine.com/رادیوگرافی-ریلند/ مراجعه کنید

تعریف نوآوری

ما از این اساس شروع می کنیم که هر دندانپزشکی که کلینیک دندانپزشکی خود را دارد یک کارآفرین است. با این حال، ممکن است همه از مفهوم نوآوری آگاه نباشند. برای روشن شدن این تعریف، باید اصطلاح اختراع را نیز در نظر بگیریم. اختراع به یک ایده، یک نمونه اولیه، یک محصول، یک فرآیند یا خدماتی اشاره دارد که هرگز تجاری نشده است، در حالی که نوآوری زمانی رخ می دهد که اختراع بتواند اولین معامله تجاری خود را ایجاد کند.

با این حال، داشتن تفکر مبتکر برای بهره مندی از نوآوری ضروری نیست، زیرا فرآیندها و پیشرفت های تکنولوژیکی وجود دارد که به ما امکان می دهد بسته به زمینه ای که این تغییرات را در آن ایجاد می کنیم، انواع مختلفی از نوآوری را معرفی کنیم.

انواع نوآوری.

انواع مختلفی از نوآوری ها برای تغییرات در کلینیک دندانپزشکی قابل اعمال است.

از یک طرف، ما امکان نوآوری در محصولات، یعنی معرفی یک سرویس جدید یا بهبود قابل توجه با توجه به ویژگی ها یا مشخصات آن را داریم. از سوی دیگر، می توان یک نوآوری در مدیریت شرکت ایجاد کرد که از تدارکات تا مدیریت را شامل می شود.

از دیدگاه آموزنده‌تر، نوآوری را در بازاریابی می‌یابیم که مستلزم اجرای بهبود در استراتژی قیمت‌گذاری و تبلیغات است، اما همچنین، بهبود در طراحی محصولات یا خدمات ارائه شده.

برای انجام کار مولد تر و با کمک فناوری های جدید، نوآوری فرآیند و نوآوری فناوری وجود دارد. با ترکیب هر دو نوآوری، به بهبود گردش کار هر کلینیک دندانپزشکی دست خواهیم یافت.

در نهایت، نوآوری مخربی را می‌یابیم که شامل تغییر یا معرفی محصول یا خدمات جدیدی است که شناخته نشده یا قبلاً ارائه شده است. همانطور که ممکن است، جزء زیبایی رو به رشدی که در حال حاضر در کلینیک های دندانپزشکی پیدا می کنیم.

هنگامی که انواع مختلف نوآوری قابل اعمال در کلینیک دندانپزشکی مشخص شد، این تیم انسانی کلینیک دندانپزشکی است که تصمیم می گیرد سودمندترین تغییر برای دستیابی به اهداف تعیین شده قبلی اعمال شود.

استراتژی فناوری.

بخش بزرگی از موفقیت یا شکست پروژه عمدتاً در مرحله تعریف پروژه رخ می دهد. در این راستا توجه به عوامل محیطی کلان و خرد کلینیک بسیار مهم است. از جمله می توان موارد زیر را فهرست کرد: روندهای بازار، وجود یک پیشنهاد فناوری یا ساختار سازمانی در دسترس، منابع مالی و تاریخچه تحقیق و توسعه.

بنابراین، اهمیت نوآوری را می توان از جمله به پتانسیل تمایزی که ممکن است چنین اصلاحاتی برای شرکت در مقایسه با رقبای خود به همراه داشته باشد، ترجمه کرد. به طور خلاصه، نوآوری در کلینیک دندانپزشکی به خودی خود یک هدف نیست، بلکه وسیله ای برای دستیابی به هدف نهایی است که قبلاً تعیین شده است.

بهداشت دهان به یک جنبه کلیدی برای رفاه افراد تبدیل شده است، زیرا دهان دروازه ورود غذا به سیستم گوارش ما است. به همین دلیل است که در مواجهه با هرم جمعیت رو به افزایش پیری، مراقبت صحیح از دندان و لثه برای برخورداری از کیفیت زندگی قابل قبول ضروری است. و برای دستیابی به این هدف، یک بار دیگر فناوری کمک بزرگی به شکل گیری کلینیک دندانپزشکی آینده خواهد کرد.

انقلاب در کلینیک دندانپزشکی

نوشته دیگر :   دانلود کتاب اصول و فنون مصاحبه گری

کلینیک دندانپزشکی که تا کنون بسیار تکامل یافته است، پس از ظهور فناوری‌های جدید در حال غرق شدن در یک سری تغییرات شدید است و با به کارگیری هوش مصنوعی در این بخش، این تکامل تسریع خواهد شد. در این صورت کلینیک دندانپزشکی آینده چگونه خواهد بود؟

با توجه به انقلابی‌ترین نوآوری‌ها، ما بر این باوریم که اجرای آن در کلینیک دندان‌پزشکی هنوز کمی طول می‌کشد، اگرچه برخی از آنها در حال حاضر استفاده می‌شوند و برخی دیگر در نهایت ادغام خواهند شد: برنامه‌های کاربردی تشخیص ژست. عینک واقعیت مجازی که به هر کسی که فوبیا از دندانپزشک دارد اجازه می دهد از مشاوره فرار کند و حتی از بازاریابی چندحسی با نور و بوهایی که باعث ایجاد احساس آرامش می شود استفاده کند. از سوی دیگر، آموزش آنلاین به لطف ویدئو کنفرانس و واقعیت افزوده رایج تر خواهد بود.

انقلاب فناورانه در حال تغییر پویایی بازاریابی و ارتباطات کلینیک ها به منظور ایجاد تعامل با بیماران است: کلینیک های بیشتری از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. توسعه استراتژی های چند کاناله آنها به دنبال ایجاد تجربیاتی هستند که احساسات را در فضاهای مراقبت خود ایجاد کنند، یا خدمات خود را بر روی نسل هزاره متمرکز کنند که جنبه‌های حساس‌تر به زیبایی‌شناسی، سبک و اوقات فراغت دارد.

علاوه بر این، در حال حاضر نوآوری هایی وجود دارد که احتمالاً در آینده ای نه چندان دور تحمیل می شوند، مانند ایجاد اتاق های انتظار با فضایی آرام. بیش از 15 دقیقه صبر نمی کند. مهمانداران خدمات انحصاری با چرخ دستی، روزنامه و کیت مسواک زدن، و غیره.

به طور خلاصه، «در طی چند سال آینده کلینیک دندانپزشکی باید در توسعه یک رشته واقعی مدیریت تجربه بیمار پیشرفت کند. آنها باید تجربیات خود را طراحی کنند، نه تنها خدمات ارائه دهند، و آخرین فن آوری ها را در کلینیک خود بگنجانند که به آنها امکان ارائه خدمات پیشرفته را می دهد.

از کجا شروع کنیم؟

گاهی اوقات دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. بنابراین بیایید نگاهی به دیدگاه بیمار بیندازیم.

اولین برداشت از تمرین شما منطقه انتظار خواهد بود. می‌توانید با به‌روزرسانی اتاق شروع کنید تا اتاق را دوست‌داشتنی‌تر، راحت‌تر و تا حد امکان زیباتر کنید.

دومین برداشتی که بیمار می‌گیرد از ظاهر و احساس ناحیه یا جعبه درمان است. مطمئن شوید که تجهیزات و واحد شما به روز هستند و اتاق آرامش و اعتماد به نفس را بازدم می کند. این را می توان با در نظر گرفتن جنبه های طراحی زیبایی انجام داد. علاوه بر این، بسیار مهم است که صندلی بیمار مدرن و راحت به نظر برسد. بیمارانی که از دندانپزشک ترس دارند یا عصبی هستند، با یک یونیت معمولی، فضایی آرام و دوستانه، آرامش و آرامش بیشتری خواهند داشت.

یونیت‌های Ancar، به‌ویژه سری 5 و 7 ما، به‌ویژه طراحی شده‌اند تا مطمئن شوند که دندانپزشک و همچنین بیمار بهترین تجربه دندانپزشکی را دارند.

به صندلی‌های آویز سری 5 ما با بالابر عمودی نگاهی بیندازید، که تمرین شما را خیره‌کننده و جادار نشان می‌دهد.

یا سری 7 ما، مخصوصاً برای جعبه های کوچکتر طراحی شده است. صندلی زانو شکن به بیماران اجازه می دهد تا به روشی طبیعی بنشینند و به افرادی که تحرک کمتری دارند و/یا ترس از دندانپزشک دارند کمک می کند تا راحت باشند.