اردیبهشت 9, 1403

بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام چهره های سرشناس

نوزدهم دی ماه، دوباره روزی به یاد موندنی در تاریخ معاصر ایران شد.
شامگاه روز گذشته، بیمارستان شهدای تجریش تهران، با اعلام خبر درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور اسبق به کانون توجه رسانه­ های جهان تبدیل شد.
فوت یهویی آیت الله هاشمی رفسنجانی در سن هشتاد و دو سالگی و به خاطر حمله قبلی، شوک خبری بزرگ سال ۹۵ واسه ایرانیان و اولین شوک جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی بود.

لحظاتی پس از اعلام خبر درگذشت آیت الله رفسنجانی، فضای مجازی ایران و جهان به منتشر کردن اخبار و تصاویری از ایشون و زندگی پر فراز و فرود ایشون در شش دهه گذشته پرداخت و صفحات اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، یوتیوب و فیس­بوک، پر از محتوای دیجیتالی به یاد مرد روزای انقلاب و بمباران و سازندگی شد.

توئیتر، رسانه نوشتاری سیاسیون و نخبگان، لحظاتی پس از منتشر کردن خبر درگذشت یکی از شخصیتای برجسته نظام، با بمباران توییتای کاربرانش از سراسر جهان مواجه شد طوریکه هشتگ#Rafsanjani، به یکی از پر کاربرد ترین هشتگای توییتر از دیشب تا به امروز تبدیل شد.
تا کنون ده ها هزار توییت با این هشتگ منتشر شده که بعضی از اونا رو واشنگتن پست آمریکا در صبح امروز به اشتراک گذاشت.

در اینستاگرام، شبکه اجتماعی عکس محور  و محبوب ایرانیان در چند سال گذشته هم شرایط همینجوری بود. هشتگ رفسنجانی ظرف دیشب و امروز  با بیشتر از ۵۰ هزار تصویر و اینستانوشته کاربران ایرونی همراه شده که بازم در حال زیاد شدنه.

تقریبا بیشتر نزدیک به اتفاق ۲۰۰ رسانه خبری پر مخاطب جهان از فاکس نیوز آمریکا تا دیلی میل انگلیس، لحظاتی بعد از منتشر کردن خبر درگذشت آیت الله رفسنجانی، به منتشر کردن اخبار و تصاویر و حتی تحلیلای متفاوتی از زندگی ایشون پرداختن و همین امر دلیل آشنایی میلیونا کاربر اینترنت از شخصیت و زندگی مرد بزرگ تاریخ معاصر ایران گردید.

علاوه بر این، بعضی از بزرگان منطقه و جهان از راه صفحات رسمی خود در شبکه­ های اجتماعی، پیام تسلیت  خود رو به اطلاع دولت و ملت ایران رساندند که از دید حجم اطلاع رسانی و عکس العمل سریع به این اتفاق، استثنایی و خاص هستش.

به هر حال، واسه آشنایی مخاطبان محترم اینستاگرام از نظرات شخصیتای جور واجور سیاسی،  اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ایران درباره درگذشت آیت الله رفسنجانی، سرویس اینستاگردی ما نگاهی داشته به اینستا نوشته صفحات پر بیننده ایرانیان در فضای مجازی.

با ما همراه باشین.

صفحه رسمی اینستاگرام هاشمی

پس از اعلام خبر درگذشت یهویی آیت الله هاشمی رفسنجانی، موجی از کاربران ایرونی اینستاگرام به صفحه رسمی دفتر ایشون اومده و پیامای تسلیتی رو به صورت کامنت ارائه کردن. تصویر زیر، جدید ترین پست صفحه ایشانه که درگذشت ایشون رو رسانه ای کرد.

به نظر می رسه این صفحه در روزای آینده با استقبال بیشتر مخاطبان ایرونی همراه شه.
چون که در این صفحه می تونین ویدئوهایی از سخنرانی و زندگی آیت الله رفسنجانی ببینین که خیلی مهمه.

اینستا نوشته دفتر رهبری

به دنبال ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، صفحه اینستاگرام رسمی دفتر مقام معظم رهبری هم با منتشر کردن اینستا نوشته  ای، پیام آیت الله خامنه ای رو به مناسبت درگذشت رییس فقید مجمع تشخیص مصحلت نظام منتشر  کرد که  بخشیای از اونو در زیر می خونین:

رهبر انقلاب در پیام بمناسبت ارتحال مرحوم آقای #هاشمی_رفسنجانی: اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌ایی از این دوران طولانی هیچوقت نتونست پیوند رفاقتی رو که شروع اون در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سالای گذشته با شدّت و جدیت به دنبال بهره‌ورداری از این تفاوتای نظری بودن، نتونست در #محبت_شخصی عمیق اون نسبت به این کوچیک خلل وارد آورد.

این صفحه با بیشتر از یه میلیون فالوئر و منتشر کردن ۳۸۰۰ پست، از جمله پر مخاطب ترین صفحات رسمی ایران در اینستاگرام هستش.

اینستا نوشته علی لاریجانی

دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم دقایق پس از اعلام خبر درگذشت آیت الله، اینستا نوشته ای رو به این مضمون منتشر کرد:

مرد بزرگی چشم از این جهان فرو بست که در چهره اون شصت سال مقابله با استبداد و استعمار، تلاش خستگی ناپذیر واسه قرار گرفتن نظام اسلامی، مجاهدتی کم مثل واسه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، تلاشی همیشگی واسه عمران و آبادی کشور و همتی دائمی واسه سروسامون دادن به امور تقنینی رو بود.

روحانی بزرگ القدری که از دهه ۳۰ با تبلیغ اسلامی و آگاهی بخش سیاسی تلاش در بیداری ملت کرد.
چند سال زندان همراه با شکنجه و آزار فراوون اونو از پا نینداخت تا نهضت، به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست.

به عنوان نزدیک ترین مشاور و یار امام به عضویت شورای انقلاب برگزیده شد و در همون ماه های اول پیروزی، هدف تیر منحرفین قرار گرفت، اما از تلاش واسه در هم شکستن چهره نفاق و انحراف باز نایستاد. اداره قوه مقننه، مسئولیت خطیری در اون سالای جنگ و آشوب بود که با صلابت به دوش کشید.

فرماندهی میدانای جنگ در زیر فشار نظامی و تحریم دشمن از کارای طاقت فرسایی بود که از قهرمانی چون هاشمی ساخته بود. در تموم این دوران اون همراه با حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) امام امت رو کمک کرد و چون پروانه گرد وجود اون پیر فرزانه گشت. انتخاب رهبر جدید انقلاب فرصتی بود تا هاشمی عزیز، باور و ایمان خود رو نسبت به حضرت آیت الله خامنه ای نشون بده.

به عنوان رئیس جمهور، بیشترین حد همراهی رو با رهبری داشت و رهبر معظم انقلاب همیشه از دولت ایشون پشتیبانی کردن. بعد در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، لحظه ای از خدمت به نظام اسلامی فروگذاری ننمود.

علاقه وافر اون به حفظ نظام و برتری اون و عشق اون به رهبری، دشمنان رو به کینه ورزی همیشگی نسبت به اون وامی داشت.

اینجانب ضمن آخر تأثر و تأسف از این حادثه مؤلمه، مراتب تسلیت خود رو به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، خاندان محترم هاشمی، بخش علمیه مقدسه قم و ملت شریف ایران تقدیم می دارم. واسه اون سفر کرده، آرزوی علو درجات و واسه بازماندگان، دوستان و یاران ایشون صبر و صبر از خدا بزرگ مسئلت دارم.

اینستا نوشته دفتر رئیس جمهور

صفحه رسمی اینستاگرام دکتر حسن روحانی، رییس جمهور هم لحظاتی پس از منتشر کردن خبر درگذشت آیت الله رفسنجانی، به منتشر کردن پیام تسلیت رییس جمهور و به اشتراک گذاشتن تصاویری از آیت الله و شخص آقای روحانی در سالای جور واجور پرداخت.

این صفحه با نزدیک به ۹۰۰ هزار فالوئر، یکی از پر بینندهای ایرانیان در صفحات واسه مسئولان نظامه.

جالبه که بدونین، ۴ روز پیش، صفحه اینستاگرام رسمی آقای روحانی، تصویری از مرحوم رفسنجانی رو کنار مرحوم ستاری منتشر کرد که با حضور آقای روحانی در مراسمی در اوایل انقلاب شرکت کرده بودن.

تصویر زیر، اولین عکس العمل اینستاگرامی دفتر رییس جمهور به درگذشت آیت الله رفسنجانی بود.

روح بزرگ‌مرد #انقلاب و سیاست، مظهر #صبر و#ایستادگی به آسمون عروج کرد. #هاشمی_رفسنجانی ‌

‌پی‌نوشت:

هیات دولت، ۳ روز عزای عمومی و روز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۵ رو تعطیل عمومی اعلام کرد.

پیام تسلیت  رئیس جمهور که ساعاتی پس از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد، درخشش زیادی در اینستاگرام داشت. متن پیام به این شرحه:

امروز اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران #امیری_بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری #پردل و جربزه و نظام مُدبری #کم‌مثل رو از دست داد. نام #هاشمی_رفسنجانی بزرگتر از اون هستش که احدی بتونه نقش‌آفرینی و حضور مؤثر اونو در برگ برگِ تاریخ نهضت اسلامی، از اول مبارزات در دهه چهل تا پیروزی انقلاب، و از سابقه نورانی اون در مدیریت دفاع مقدس تا همه مقاطع حساس تا واپسین دقایق زندگانی ایشون رو رد کنه.

پیر و مرادمون #امام_خمینی (ره) فرمود: «بدخواهان بدونن که هاشمی زنده س چون نهضت زنده س.» ‌ خطبه‌های نمازش در روزای سخت #دفاع_مقدس به همه روحیه می‌داد. اون هیچ‌گاه از #جنگ نترسین ولی همیشه #صلح رو گرامی می‌داشت؛

هم فرمانده پردل و جربزه میدون‌های جهاد و شهادت بود و هم قهرمون گفتگو واسه پایان جنگ. سخن گفتن از بزرگ‌مردی که به‌حق سنگ زیرین آسیای نظام بود ساده نیس؛ مَحرم امام و حامی بی‌بدیل مقام معظم رهبری. تا جون داشت واسه سربلندی میهن اسلامی کوشید.

#مصلحت_نظام رو از هر چیزی بالاتر می‌دونست. بسیار #جفا دید و بسیار #وفا کرد.
اون در #مظلومیت، چون یار دیرینش شهید #بهشتی بود و ناسپاسی‌ها رو به آسونی تحمل می‌کرد.

اینجانب با اعلام سه روز عزای عمومی و یه روز تعطیل رسمی؛ مصیبت بزرگ از دست دادن این قهرمون ملی رو به ملت قدرشناس ایران به‌خصوص مردم شریف استان کرمان و شهر #رفسنجان، همه یاران و دوستداران و ارادتمندان ایشون به‌خاص خونواده گرامی، همسر مکرمه و صبور و هم اینکه فرزندان و برادران اون مرد بزرگ تسلیت می‌گویم.

جالبه بدونین، اینستا نوشته مربوطه به پیام تسلیت آقای روحانی با هشتگ سردار سازندگی هم  همراه شده بود.

شایدً این صفحه در روزای آینده، با منتشر کردن تصاویر و ویدئوهایی از آقای روحانی و مرحوم رفسنجانی، با استقبال بیشتر مخاطبان ایرونی اینستاگرام همراه شه.

صفحه اینستاگرام آقای روحانی، ۲۷ صفحه رو فالوو کرده که در روزای آینده به بررسی این صفحات می پردازیم.

اینستا نوشته های ظریف

اینستاگرام دفتر وزیر امور خارجه کشورمون هم لحظاتی پس از منتشر کردن خبر درگذشت آیت الله، علاوه بر توییت تسلیت،

در ۵ پست، به این خبر مهم عکس العمل نشون داد. این صفحه که به واسطه فعالیتای گسترده آقای دکتر ظریف در فیس بوک و توییتر، با استقبال کم کاربران ایرونی همراه س،  تنها ۱۷۰ هزار دنبال کننده داره.

تصویر زیر، اولین عکس العمل اینستاگرامی آقای ظریف  به ارتحال مرحوم هاشمی رفسنجانی بود.

زود بود مرد روزای سخت زود بود یار امام رهبری زود بود سردار سازندگی تسلیت به مردم ایران خدایش بیامرزد مردم ایران هیچ وقت زحمات تورو فراموش نمی کنن #ایت_الله_هاشمی_رفسنجانی

در اینستا نوشته دیگری می خونیم:

صحبت کردن درباره ضایعه درگذشت هاشمی رفسنجانی سخته / محمد جواد ظریف / این ضایعه اونقدر بزرگه که صحبت کردن در باره اون بسیار مشکله. مرحوم آیت الله هاشمی بسیار مرد بزرگی بود و همونطور که رهبری یه بار فرمودن از همه چیز خود در راه انقلاب گذشت. امیدوارم خدا روح ایشون رو با شهدا و امام شهدا محشور گردونه.

پیام تسلیت  ظریف به این توضیح بود:

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال یهویی و جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشمند بزرگ، عالم عالیقدر، مبارز نستوه و یار دیرین حضرت امام خمینی و رهبری معظم انقلاب که عمر پر برکت خود رو در به ثمر نشاندن و رشد کامل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد، ناراحت کننده، تاثر و تالم عمیق اینجانب و کلیه همکارانم در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گردید.

این یار وفادار انقلاب و مردم، همیشه و همیشه و در همه دورانای پر فراز و نشیب زندگی پر ثمرش و در مسئولیتای حساس و خطیر خود در هدایت راه پیشرفت ایران و زیاد شدن انقلاب، تلاشی وافر داشتن و همیشه با نگاهی عمیق و تیزبین که یکی از ویژگیای خاص اون فقید سعید بود، علاوه بر توجه و دقت نظر در همه میدونای اقتصادی و اجتماعی کشور در کار پیچیده و سخت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نقشی به سزا و موثر واسه عبور کشور از تنگناهای صعب العبور در مقاطع خاص داشتن.

تاریخ معاصر ایران و جهان نقش و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رو همیشه به یاد داره و مطمئنا مردم بزرگوار و فهمیده ایران هم قدردان تلاشای صادق اون بزرگمرد هستن.

اینجانب و همه همکارانم این ضایعه بزرگ و دردناک رو به محضر مقام معظم رهبری که یکی از شاخص ترین یاران دیرین و صدیق خود رو از دست دادن و به همه ملت شریف ایران و به خصوص همسر و فرزندان برومند ایشون تسلیت عرض کرده و واسه روح بلند اون عزیز از دست رفته علّو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستارم.

اینستا نوشته معصومه ابتکار

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمون هم  که بخشی از فعالیتای مجازی خود رو در شبکه های اجتماعی ایرونی مانند کلوب دنبال می کنه، در اینستا نوشته ای، به این واقعه عکس العمل نشون داد و نوشت:

آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهدی خستگی ناپذیر، یار صدیق امام، رهبری و مردم بود. روحانی مبارز، اندیشمند، منعطف و مصلح که استواری اش در مقابل اتفاقات سخت و مشکلات مثال زدنی و تاریخی هستش.

اون مایه دلگرمی و نمادی بود واسه امید و نشاط که چون کوهی استوار فشارهای روزگار رو تحمل می کرد و تلاش داشت تا از راه حق، آرمانای انقلاب و دفاع از حقوق مردم خارج نشه.

آیت الله فقید، حافظه و هوش فوق العاده ای در مسایل کشور و اطلاعات بسیار زیادی داشت. در سالای گذشته حتی در موضوعات تخصصی مانند محیط زیست چهره ای پیشرو یافت. در آخرین جلسه ای که حدود دو ماه پیش واسه آزمایش اندازه تحقق سیاستای کلی نظام در بخش محیط زیست در حضور ایشون برگزار شد، با دقت بسیار اقدامات و پیگیریا رو رصد می کرد.

از پایه اون مرد بزرگ در تصویب سیاستای کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام با درایت و فعالانه نقش بازی کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دورانای جور واجور اهداف حملات بود. در دوران شاه سخت ترین رنجا رو در زندانا تحمل کرد و فداکارانه کنار امام و انقلاب ایستاد.

اون هیچوقت دنبال مصلحت خود نبود و در همه مراحل چه قبل و چه بعد از انقلاب پشتوانه ای قوی واسه میونه روی بخشی، ایجاد تعادل و تعامل میان جریانای سیاسی به حساب می رفت. عجبا که با وجود بیشتر از هشتاد سال سن، چهره ای به حساب می اومد که جوانان رو دلگرم و عاشق می ساخت.

آیت الله هاشمی پیوند دهنده بود؛ اون با اونا که به دنبال شکاف انداختن بودن توافقی نداشت؛ به دنبال وصل کردن جریانات با هم بود تا کشور انسجام بیشتری یابد. نبودش دردناک و اندوهباره.

اینستاگرام خانوم دکتر ابتکار، بیشتر از ۱۲۷ هزار دنبال کننده داره و تنها صفحه واسه مقامات نظامه که هیچ صفحه ای رو در اینستاگرام فالوو نکرده.

اینستا نوشته وزیر بهداشت با عنوان آخرین نهار آیت الله هاشمی رفسنجانی

دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان کشورمون که لحظاتی پس از منتشر کردن خبر درگذشت آیت الله از کادر درمانی انتقاد کرده بود در اینستا نوشته ای نوشت:

آخرین نهار آیت‌الله / قلب یاردیرین امام، رهبری و انقلاب از تپش ایستاد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ۸۲ سالگی دار فانی رو وداع گفت و انقلاب اسلامی رکنی رکین رو از دست داد. در غروبی سرد و دلگیر، بزرگ‌مردی از بین ‌ما رفت که عمر خود رو صرف سروسامون و اصلاح مسائل کشور و انقلاب کرد.

روز یکشنبه نهار رو دو نفری در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام صرف کردیم. بسیار سرحال و امیدوار به آینده بودن و نزدیک به یه ساعت صحبت کردیم. ایشون از مسائل سیاسی روز و آرزوهای بلندش واسه کشور و انقلاب گفت که بیانش فرصتی دیگه رو می‌طلبد. هنوز باور نمی‌کنم که این آخرین نهار آیت‌الله بوده باشه و حالا من مونده‌ام و بهتی به بلندای تموم خاطرات ۳۸ سال گذشته.

اون به آرومی رفت و به پیر و مرادش خمینی بزرگ و یاران شهیدش مطهری، بهشتی، باهنر، رجایی و… ملحق شد.
چه نیکو رفتنی و چه مصیبتی واسه یاران. هر چند از این پس جای آیت‌الله درمیون ما خالیه اما باورها و راه و روش معتدل و برگرفته از قرآن و عقلانیت اون همیشه چراغ راه‌مون میشه.

#وداع #هاشمی_رفسنجانی #انقلاب #یار_امام #خاطرات #عقلانیت #کشور

اینستا نوشته معاون اول رئیس جمهور

مهندس جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم در اینستا نوشته ای، به ارتحال یهویی آیت الله عکس العمل داد:

أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی

نفس مطمئن حضرت آیت ا… اکبر هاشمی رفسنجانی به آرامی سر بر آستان پروردگار نهاد و ملتی رو داغدار کرد. اون سنگ صبور برای رنج های مردم و سرمشقی نیکو برای بیان رضایت در برابر خدا بود. ایران قهرمانی ملی،‌ ملت فرزندی شایسته، رهبری یاوری دیرین،‌ نظام سرمایه ای بی بدیل و دولت پشتیبانی پردل و جربزه رو از دست داد.

تنها عنایت الهی، وحدت ملی و عزم همگانیه که می تونه از بار سنگین این ضایعه بزرگ بکاهد. اون “بچه برومند اسلام” و “مجاهد معتقد” که زندگیش با “حیات انقلاب” پیوند خورد، تجسم تاریخ مبارزات ملی ما علیه استبداد و استعماره و به تعبیر معمار فقید انقلاب ” مردان تاریخ تا آخر زنده هستن”.

آیت ا… هاشمی رفسنجانی که از نگاه رهبر معظم انقلاب «عالمی متفکر، سیاستمداری هوشمند، فقیهی زمان شناس، مجاهدی خستگی نشناس، برادری مهربون برای ضعیفان و مدیری کاردان برای کشور» بود، در میدان های جور واجور پیشرفت و سازندگی و دفاع از حقوق اساسی ملت راه های بسیار پیمود و کارنامه ای نورانی در این راه از خود به جا نهاد.

من این ضایعه ملی رو به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و بخش های علمیه، ملت بزرگ ایران و خونواده شریف و صبور اون بزرگ، صمیمانه تسلیت می گویم.

اینستا نوشته معاون اجرایی رئیس جمهور

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور هم در اینستا نوشته ای، درگذشت آیت الله رو تسلیت گفت:

‎انا لله وانا الیه راجعون ‎إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ ‎

یار دیرین امام خمینى رحمت الله علیه معمار و رهبر کبیر انقلاب اسلامى و یاور راستین و بى همتاى رهبرى معظم انقلاب به لقاء حق شتافت و جامعه اسلامى رو در عزا رحلت خود نشاند . ‎ چند سال وقت لازمه تا ارزش و اهمیت خدمات حضرت آیت الله هاشمى رفسنجانى ، بزرگمرد تاریخ انقلاب اسلامى ایران شناخته شه.

‎ اون که از ابتدای نهضت اسلامی ایران در کنار امام ره از جایگاهی بى نظیر بهره مند بود، و رهبرى معظم انقلاب در وصفش فرمودن: هیچکس براى ایشان آقاى هاشمى نمی شه  وبحق که چنین بود. ‎ اینجانب وظیفه خود می دانم این مصیبت بزرگ رو به همه مردم آزاده جهان خصوصاً ملت شریف ایران و به خصوص به خاندان بزرگ هاشمى، همسر مکرمه داغدار، اخوان و فرزندان و همه بستگان از این بیت مکرم تسلیت عرض نمایم . ‎

خدا ایشان رو در اعلاعلیین و در جوار انبیاء الهى و اولیاعش محشور فرماید.

اینستا نوشته ناطق نوری

علی اکبر ناطق نوری، معاون بازرسی دفتر رهبری و رئیس قبلی مجلس شورای اسلامی هم در اینستاگرام، ساعاتی پیش پیام تسلیت خود رو منتشر کرد.

ربنا اغفرلنا و لاخواننا الذین سبقونا باالایمان

خبر ارتحال مبارز برزگ انقلاب، یار وفادار امام و رهبری و همسنگر پیشکسوتم، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، عمق جانم رو سوزوند. مطمئنا نقش بی بدلیل این شخصیت ممتاز در دوران مقابله، خدمات شایسته و ماندگارش در سالای دفاع مقدس، اراده‌ی کارسازش در راهبری دوران فاخر سازندگی، صبر و استقامتش در برابر بی مهریا و نگاه پیوسته امیدوارانه اش به آینده های روشن، نام هاشمی رفسنجانی رو بر تارک افتخارات این مرز و بوم برأی همیشه تاریخ جاودان میسازه.

اینجانب به سهم خود این ضایعه بزرگ رو به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خونواده ایشون تسلیت عرض کرده و برأی بازماندگان از درگاه الوهیت صبر و اجر خواستارم.

اینستا نوشته سید حسن خمینی

صفحه ۴۸۵ هزار مخاطبی سید حسن خمینی، نوه امام خمینی (ره) از جمله صفحاتی بود که به خبر درگذشت آیت الله عکس العمل نشون داد.

درگذشت یار بى مثل و بچه معنوى امام ، حضرت آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمى رفسنجانى رضوان الله تعالى علیه و حشره الله مع انبیائه و اولیائه اونقدر سنگین و ناباوارانه بود که تنها لطف الهى مى تونه تسلى بخش جون و روح ما باشه.

کیست که از انقلاب اسلامى ایران خاطره اى داشته باشه و در اون حضور مؤثر و کم مانند هاشمى رو نیابد. همراهى این مجاهد خستگى ناپذیر از قبل از شروع انقلاب با امام خمینى و حضور در هر صحنه اى که امام مى فرمود ، در لحظه لحظه زندگى ایشان مشخص و متجلىه.

از فرماندهى دفاع مقدس تا مدیریت سازندگى کشور، از شوراى انقلاب تا ریاست مجلس، از نقش بى بدیل در تعیین رهبرى پس از امام تا ریاست خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، از زندان و رفتن تا پاى اعدام تا نمایندگى امام براى حل هر معضله و بحران ، از ترور فیزیکى به وسیله فرقان تا ترور شخصیت به وسیله دشمنان و نابخردان، همه و همه دلیل و رد پاى هاشمى در تاریخ این مرز و بومه.

هاشمى قامت رعناى گفتگو آزادى خواه و معتدل در جامعه زیاده روی زده ماست. بچه روستاى دوردست رفسنجان که هوش سرشار، استعداد ناب، قدرت تحلیل عجیب و جربزه مثال زدنى رو همراه با عشق به پیامبر و اهل بیت ایشان، اسلام ، ایران و امام در جون و روح خویش نهادینه ساخته بود.

از دست دادن آیت الله هاشمى نه فقط درگذشت استوانه محکم خردورزى بود بلکه فقد خوبى هایىه که از امام براى ما به یادگار مونده بود.ایمان وى به مردم این سرزمین و انتخاب صحیح ایشان و امید به آینده نورانی این سرزمین براى هر آشناى وى قابل لمس بود و بهترین تماشاگر براى این مدعا حضور چندین باره وى در میدون هاى جور واجور انتخابات و کسب رأى از مردم ایرانه.

هاشمى در میان ما زنده س. با ما می مونه. و در جون و روان ایران جریان داره.
چراکه به فرموده امام هاشمى زنده س چون نهضت زنده س. اینجانب این مصیبت جانکاه رو به همه مردم ایران، مقام معظم رهبرى و به فرزندان و همسر مقاوم و مجاهدشان و به همه دوستداران ایشان تسلیت گفته، براى ایشان حشر با اولیاء الهى و امام مسالت می کنم.

جالبه بدونین، تا لحظه منتشر کردن این خبر، صفحه اینستاگرام محمود احمدی نژاد، رییس جمهور قبلی کشورمون، عکس العمل اینستاگرامی ایشون رو منتشر نکرده.

صفحه اینستاگرامی رسمی سید محمد خاتمی، رئیس جمهور قبلی هم، دست نوشته آقای خاتمی رو به عنوان تصویر اینستا نوشته ایشون منتشر کرد.

در پیام آقای خاتمی اومده:

چهره نورانی اسلام و انقلاب و ایران، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رضوان الله علیه به دیدار معبود شتافت تا از لطف عمیم پروردگار جایزه خوبی و پاکی و تلاش با ارزش و کارساز خود رو در خدمت به اسلام و ایران و مردم دریافت داره و گوارا باد بر اون رحمت حضرت حق.

‎آیت الله هاشمی رفسنجانی از یدونه و توک آدمای بزرگیه که چه قبل از انقلاب و چه پس از اون همیشه و همه جا نقشی ممتاز و کم مثل داشته.
‎اون اندیشمندی اسلام شناس و آزادی خواه و انقلابی و خستگی ناپذیر و مورد اعتماد و توجه خاص حضرت امام و گره گشا در تنگناها و بحران‌ها بود و قهرمانی که جز به اعتلاء‌ انقلاب و ایران و دفع و رفع خطرها از نظام و مردم فکر نکنین و عمل نکرد.

‎مردم شریف و بزرگوار ایران قدر این بچه قهرمون خود رو می دونستن و دوباره از مراسم تشییع پیکر پاک اون و مجالس بزرگداشتش جایگاه والای اونو پاس دارن. ‎

این مصیبت بزرگ رو به ملت شریف ایران، به رهبر معظم انقلاب و خاندان شریف، به همسر عالیقدر، فرزندان، برادران و به همه بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم و ضمن طلب علو درجات واسه این فقید سعید از پیشگاه حضرت حق امیدوارم که خدا منان خسارت سنگین از دست دادن اونو با لطف گسترده و خاص خود جبران فرماید.

عکس العمل صفحات پر بیننده هنرمندان رو هم در ادامه مشاهده می کنین.

نوشته دیگر :   ۱۱ نمونه از عجیب ترین، بلندترین و ترسناک ترین ترن هوایی های دنیا