اردیبهشت 8, 1403

راهنمای سفر انفرادی برای کسانی که تنها سفر میکنند

بهار هست و فرصت سفر در کشور چهار فصل ایران. سفر تکی هم هیجان انگیزه و هم واسه آماتورها، خطرناک و ترسناک! بخشی از جامعه گردشگران جهان رو مسافران تنها یا گردشگران تکی تشکیل میده که دوست دارن تا بدون همراه داشتن شخص یا اشخاصی، راهی سفر شده و از گردش خود لذت ببرن. تنها سفر کردن مزیت فوق العاده ای نسبت به گردشگری دسته جمعی چه به شکل تورهای مسافرتی و چه سفرهای غیر رسمی و برنامه ریزی نشده نداره و از جنبه هایی، خطر پذیره.

اما همونطور که گفتیم، شمار مشتاقان گردشگری تکی در ایران و اقصی نقاط جهان در حال زیاد شدنه و بخشی از درامد گردشگری جهان به وسیله گردشگران تکی جذب می شه.  گزارش امروز سرویس گردشگری ما، چیزی که شما واسه انجام یه سفر گردشگری خوب و هیجان انگیز نیاز دارین رو ارائه میکنه. با ما همراه باشین.

حتما ببینین:

سفر تکی چه ریسکایی داره؟

  • سفر تکی دلیل می شه تا شما از مبدا تا مقصد تنها باشین. مگه اینکه در شهر مقصد، دوست و آشنا داشته باشین.
  • سفر تکی، خطر سفر رو زیاد می کنه.
  • چون که در صورت گم  شدن مدارک و پول و امثالهم، کمک فوری در دسترس شما نیس.

  • سفر تکی، ارزون نیس.
  • اما همیشه این جور نیس و میشه ارزون سفر  کرد.

  • سفر تکی ریسکای متفاوتی واسه گردشگران مرد و زن داره.
  • سفر تکی دلیل می شه تا شما از امتیازات سفر گروهی و دریافت تجارب همسفران و به کار گیری ظرفیت  های علمی و عملی اونا محروم شید.
  • سفر تکی دلیل می شه تا اگه در راه، نیاز به مشاور یا یه همراه و دستیار جهت انجام امور سفر داشته باشین، این فرصت از شما سلب شه.
  • سفر تکی دلیل می شه تا واسه انجام بعضی امور که گردشگرانی که با همسفر (travel buddy) گردش میکنن در اختیار دارن، مجبور شید پول پرداخت کنین. مثل حمل و نقل بار و پخت و پز و امثالهم.

 

 

امتیازات سفر تکی چیه؟

 

 

با همه مشکلات و ریسکایی که سفر تکی دارین و این رو جهانگردان حرفه ای خوب درک میکنن، به هر حال، سفر تکی دارای فوایدیه که در زیر به اون اشاره می شه.

برنامه ریزی آسون سفر تکی رو دقت کنین

با همه مشکلاتی که درباره گردشگری تکی گفتیم و ریسکایی که داره، به نظر می رسه گردشگری تکی امتیازات خوبی داشته باشه. یکی از امتیازات این هست که شما در هاگیر واگیر برنامه ریزی گروهی و توجه به سلایق جور واجور گردشگران در سفرهای دسته جمعی نیستین. فکر کردن واسه یه نفر و به وسیله یه نفر واسه یه نفر، خیلی آسون تر از فکر کردن واسه یه گروه با سلایق جور واجور در کشوری ناشناس. اگه قصد سفر تکی دارین، برنامه ریزی سفر شما اسانه و راحت می تونین برنامه ریزی کنین.

واسه برنامه ریزی آسون،  پیشنهاد میکنیم که از تجارب گردشگران استفاده کنین. تریپ ادوایزریا بیشتر از ۷۰۰ میلیون کامنت درباره ده ها هزار مقصد گردشگری به اشتراک گذاشته و شما می تونین خیلی راحت، با مناطق گردشگری در سراسر جهان آشنا شید و از تجارب مسافران قبلی هتلا و هاستلا و خطوط هوایی و قطارها و مناطق توریستی باخبر شید.

هماهنگی سریع مسافران تکی مزیته

فرق  شما که تکی سفر میکنین با کسایی که دست جمعی یا گروهی سفر میکنن اون هستش که فاصله شما از اراده کردن  تا عمل، خیلی کوتاهه. اما لیدرها در سفرهای گروهی به خصوص با طیفای جور واجور مردم، کار سختی واسه هماهنگی دارن. هماهنگی در سفر اهمیت زیادی داره.
خرید بلیط هواپیما و رزرو هاستل یا اتاق از راه ایر بی ان بی یا میزبانی رایگان به وسیله کوچ سرفا رو شما می تونین ظرف یه ساعت انجام بدین.

اما این کارا به وسیله لیدرها ساعتا زمان می بره. از این ظرفیت خوب استفاده کنین و تلاش کنین هماهنگی مستند و دارای دلیل و دقیقی هم جهت با برنامه ریزی انجام شده داشته باشین. از شما انتظار نمی ره که بی برنامه و بدون هماهنگی، وارد مقصد گردشگری خاصی در فلان شهر دنیا شید. چون شما خودتون هستین و خودتون و درگیر نظرات و سلایق و هماهنگی با افراد دیگه نیستین.

رابطه با گردشگران رو در نظر داشته باشین

واسه آدمایی که تنها سفر میکنن، رابطه با گردشگران آسونه. چون که شما می تونین در هاستلا اقامت کنین که در اونجا، محفلای روزانه و شبونه از گردشگران تکی یا گروهی از اقصی نقاط جهان شکل میگیره. شما می تونین خیلی راحت از کوچ سرفا استفاده کرده و با اونا گردشگری شهری هیجان انگیز رو تجربه کنین. شما می تونین با اینترنیشنیا به رویدادهای جور واجور رایگان در شهرهای جورواجور رفته و با EXPATا آشنا شید.

رابطه با گردشگران رو اگه تنها سفر میکنین در نظر داشته باشین که فرصت آفرینه. اما خطر آشنایی رو چون تنها هستین قبول کنین و تلاش کنین تا امکان داره، در محیطای رسمی و مشخص، با آدمایی که هویت موجهی دارن کانکت باشین. رابطه با گردشگران به معنی همراهی با هر گردشگر خارجی که در خیابون آشنا میشین نیس.

تجربه اندوزی گردشگران تکی

سفر تکی باعث افزایش تجربه و اعتماد به نفس شما می شه.
از اعتماد به نفس کاذب و الکی دوری کنین. همه چیز بر مبنای اطلاعات دقیق و مستند و با آگاهی کامل باید هماهنگی و برنامه ریزی شه.
به هر حال توجه کنیدکه شما در سفر تنها هستین و نباید به امید کسی حرکت کنین. پول شما و مدارک شما در سفر تکی باید خوب حفظ شه.
واسه نگهداری پول و مدارک، از تجارب گردشگران تکی استفاده کنین.

گردشگری تکی باعث می شه تا شما بیشتر با مردم و مسئولان گردشگری کشورای جور واجور در تعامل بوده و اطلاعات به دست بیارین و این اطلاعات میتونه دید و برنامه شما رو در سفر مقرون به صرفه و موثر کمک دهد. آدمایی که هیچهایک نمی کنن (رایگان سواری) یا گروهی سفر میکنن، خیلی چیزها رو کارا و فعالیتای سفر رو خودشون مستقیم تجربه نمی کنه.
مثلا روش پیدا کردن نشانی یا خرید کارت قطار و تغیر بلیط هواپیما و شرایط حقوقی رد و بدل کردن ارز و امثالهم.

اگه  تجربه سفر تکی دارین در اختیار دوستای خود در سرویس گردشگری ما بذارین.

نوشته دیگر :   طوفان خورشیدی در سال ۱۹۶۷ میلادی می توانست به جنگ هسته ای بدل شود