اردیبهشت 9, 1403

راهنمای سفری اقتصادی به پراگ

قبل از این در مطلبی براتون از پراگ گفتیم و نوشتیم که به چه دلیل باید این شهر رؤیایی رو حتما در فهرست خود واسه سفر کردن بذارین. حال در این مطلب می خوایم، مروری بر هزینه های سفر به پراگ داشته باشیم و ببینیم که چیجوری می شه با دست کم هزینه ممکن، خود رو در جادوی پراگ غرق کرد.

حالا خوبیش اینه واحد پول کشور چک، یورو نیس و شما در پراگ با «کرون» سر و کار دارین. همین موضوع باعث می شه که این شهر رؤیایی بالقوه مقصدی تقریبا ارزون واسه گردشگری باشه و مدیریت هزینه ها در اون به آسونی صورت پذیرد.

هزینه پرواز

 

هواپیمایی قطر

 

واسه رسیدن به پراگ، بهترین گزینه پیش رو هواپیمایی قطره. این خط هوایی که در سال ۲۰۱۷ از سمت مجموعه اسکای ترکس به عنوان بهترین ایرلاین دنیا انتخاب شده، از ۳۰ مرداد پرواز تهران-پراگ خود رو راه اندازی می کنه.
هزینه بلیط شما بسته به وقتی که واسه سفر انتخاب می کنین فرق داره، اما اگه درست برنامه ریزی کنین می تونین بلیطی به قیمت ۵۰۰ دلار رو واسه خود تدارک ببینین.

حالا خوبیش اینه سایت هواپیمایی قطر دارای زبون فارسیه و شما با مراجعه به اون می تونین قیمت بلیط در بازه های وقتی جور واجور رو مشاهده کرده و اقتصادی ترین گزینه رو واسه خود انتخاب کنین.

 

 

اقامت

پس از بلیط هواپیما، بیشترین هزینه مربوط به مکان اقامته. واسه این منظور شما گزینه های متفاوتی رو در برابر خود دارین.

هاستلا یا همون خوابگاها، ارزون ترین گزینه هستن. این جاها بیشتر واسه افراد مجرد و ماجراجو پیشنهاد می شه.
در هاستلا داخل یه سالن چندین تخت قرار داره و شما باید شب رو در کنار دیگه مسافران سپری کنین. شاید از اینجور تعریفی کمی نگران شده باشین، اما با کمی جستجو می تونین هاستلایی با کیفیت و تمیز رو پیدا کنین که اتفاقا حضور در اون می تونه تجربه جالبی رو براتون رقم بزنه. قیمت هر شب اقامت در هاستلا به صورت میانگین بین ۹ تا ۲۵ دلاره.

اما اگه با خونواده سفر می کنین و یا اقامت در کنار مسافران دیگه خیلی براتون قبول کردنی نیس، خوبه بدونین که پراگ هتلای اقتصادی و با کیفیت بسیاری داره که هزینه هر شب اقامت در اونا به صورت میانگین بین ۵۰ تا ۱۲۰ دلار میشه.

شهر زیبای پراگ

لیست بعضی از بهترین هتلای اقتصادی پراگ به توضیح زیره:

  • Fusion Hotel
  • Design Hotel Jewel
  • Hotel Sax

 

  • Miss Sophie’s Hotel

 

  • Yasmin Hotel

اجاره آپارتمون هم گزینه دیگه ایه که پیش روی شما قرار داره.
واسه این منظور می تونین از سرویس Airbnb استفاده کنین که واسه این منظور نیاز به شماره موبایل بیرون مرز کشور و کردیت کارت دارین. به کار گیری Airbnb گزینه های به مراتب جذاب تری از هتلا رو با همون رنج قیمت، در برابر شما قرار میده.

حمل و نقل

پراگ از سیستم بسیاری خوب حمل و نقل عمومی برخورداره. تراموا، اتوبوس و مترو گزینه هایی هستن که شما رو به هرجایی که بخواین، منتقل می کنن. تموم این وسایل حمل و نقل کامل هستن، و با یه بلیط می تونین از تموم اونا استفاده کنین. اندازه بلیطا به توضیح زیره:

 

  • بلیط با اعتبار نیم ساعت: ۱ دلار

 

  • بلیط با اعتبار ۹۰ دقیقه: ۱.۳۵ دلار
  • بلیط با اعتبار ۲۴ ساعت: ۴.۶۵ دلار

  • بلیط با اعتبار ۳ روز: ۱۳.۲۰ دلار

علاوه بر اینا هزینه رسیدن از فرودگاه به شهر هم با وسایل نقلیه عمومی تنها ۲.۷۶ دلار میشه. اگه خواستین از فرودگاه تاکسی بگیرین هم باید هزینه ای برابر ۲۲ دلار رو پرداخت کنین.

خورد و خوراک

میدون شهر قدیم – پراگ

 

 

پراگ پره از کافه ها و رستورانای رنگارنگ که هر یک غذاهایی عالی رو سرو می کنن. حالا خوبیش اینه اونقدر غذا در فرهنگ مردم چک جا افتاده که شما واسه چشیدن طعمی به یاد موندنی، مجبور نیستین اسکانسای زیادی رو خرج کنین و رستوران لوکسی رو انتخاب کنین؛ هر کافه یا رستوران کوچیکی، استایل مخصوص خود رو داره و بهترین پذیرایی ممکن رو از شما به جا می آورد.

کاربران اپلیکیشن FourSquare لیستی جفت و جور کردن از ۱۵ رستوران خوش قیمت در پراگ که بهترین غذای ممکن رو سرو می کنن. این لیست از رستورانایی با غذای خونگی گرفته، تا کافه هایی با بهترین دلستر شهر رو شامل می شه.
واسه مشاهده این رستورانا به این صفحه مراجعه کنین.

گورستان قدیمی Josefov – پراگ

به صورت کلی هم اگه بخوایم شما رو در جریان قیمتا بذاریم باید بگیم که قیمت یه برگر در پراگ بین ۴ تا ۵.۵ دلاره. خوراک گوشت برابر ۵ دلار و ساندویچای سنتی هم با قیمت ۲ دلار به فروش می رسن. دکهای سوسیس فروشی کنار خیابون هم خوراکیای خوشمزه ای رو با ۲.۷۵ دلار در اختیاران قرار میدن.
اگه هم عاشق برنده های معروف و زنجیره ای هستین، در جریان باشین که یه وعده غذا در مک دونالد براتون ۵.۵ دلار هزینه در بر داره.

گشت و گذار

Petrin Hill

تا اینجای کار باید فهمیده باشین که پراگ خیلی شهر گرانی به حساب نمی ره. اما بهترین ویژگی پایتخت کشور چک اینه که جاذبه های اون، همون مکانایی هستن که در خیابونا از کنارشون به رایگان می گذرید. پراگ با اون قدمت تاریخی طول و درازش، میزبان پلا و ساختمانای عجیب از دید هنر معماریه که شما می تونین بدون هیچ هزینه ای و فقط با قدم زدن در خیابون، از اونا لذت ببرین.

با این حال نگران نباشین، غیر از قدم زدن در خیابون، چندین پیشنهاد دیگه هم براتون داریم.

کلیسای قرن هشتمی Saint Nicholas

قبل از هر چیز باید بدونین که پراگ پره از باغا و پارکای سر سبز با چشم اندازه های خیره کننده، پس حتما این موارد رو مورد توجه بذارین. یکی از گزینه ها می تونه Petrin Hill باشه که با مسیرای چوبی و باغ گل رز، شما رو عاشق خود می کنه.

بازدید از مجموعه تاریخی Josefov هم یکی دیگه از پیشنهادامون هستش.
ورودی این مجموعه ۱۰ دلاره، اما در داخل اون چندین و چند ساختمون و موزه تاریخی قرار داره که واسه چندین ساعت شما رو سرگرم می کنه.

کلیسای قرن هشتمی Saint Nicholas

در آخر هم اگه به موسیقی علاقه دارین، حتما نباید به سراغ ارکستر سمفونیک اصلی پراگ در ساختمون Rudolfinum برید، بلکه می تونین در گوشه و کنار شهر گزینه های ارزون تری هم واسه لذت بردن از موسیقی سنتی پیدا کنین. جالبه بدونین که موسیقیای باخ، موزارت و ویوالدی در خیلی از کلیساهای پراگ نواخته می شه و شما هزینه ای ۲۰ دلاری می تونین به تماشای اونا بشینین. کلیسای قرن هشتمی Saint Nicholas و یا کلیسای Klementinum می تونن انتخابای مناسبی واسه این منظور باشن.

نوشته دیگر :   بازتاب گسترده درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام چهره های سرشناس